Welke namen hoor je veel in jouw omgeving?

28-07-2013 09:24 140 berichten
Gewoon, omdat ik het wel leuk om te lezen over namen: welke namen komen in jouw omgeving veel voor?



Ik geef zelf in de volgende post de aftrap.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt veel Femkes. Ook Jesse en Sem hoor je vaker.



En naast namen als Teun en Gijs ook Jayden en Mitchell.
Spitsmuisje, klinkt alsof jij een beetje in een kakbuurt woont (of wannabe kak) klopt dat?



Je baby Maurits, Floris of Hugo noemen... Ja, dan denk ik aan 'kakkers' ?
quote:neiva schreef op 02 augustus 2013 @ 11:56:

[...]



De Saskia's die ik ken zijn nu net in de 40.Die ik ken net iets jonger, tussen 35-38...
Alle reacties Link kopieren
quote:Jippertje schreef op 02 augustus 2013 @ 11:54:

Ik heet Saskia en dat blijkt erg gebonden te zijn aan een deccenium. Ben benieuwd of jullie dezelfde asociatie hebben. Wanneer ben ik geboren?

Tussen 1969 en 1975
Alle reacties Link kopieren
Ik denk tussen 1980-1985
Vanmorgen in de brievenbus: geboortekaartje van Guus. Daar zijn er ook nogal wat van hier.



Saskia: jaren '70. Ik ken ook 1 Saskia van nog geen jaar.
Ik denk begin jaren '80. Saskia en Jeroen!



Uit dezelfde periode:

- Maarten

- Jeroen

- Petra

- Marieke

- Marjon



Enz.
Meisjes; Anouk, Milou, Mila, Iris, Isabella, Sofia, Jessica, Sanne, Cato.

Jongens: Daan, Sem, Bram, Tom, Joey, Max, Hugo, Laurens, Guus.
...
Alle reacties Link kopieren
.
quote:anoniem6494 schreef op 28 juli 2013 @ 16:16:



Als ik kinderen zou hebben zou ik een meisje Nine noemen (of Niene, want je moet niet denken dat er 9 staat natuurlijk haha) en een jongetje zou ik Dieter noemen denk ik. Dat vind ik leuke namen. Die heb ik nog niet gehoord bij kinderen dus ik hoop niet dat ze ooit te hip worden, maar aan de andere kant, boeiend! Dan maar populair. 't Zijn ook gewoon mooie namen



Zeker een mooie naam voor een meisje!

En schrijf het vooral zoals je het mooi vindt. Onze amerikaanse en engelse vrienden spraken dochters naam meteen goed uit, ondanks dat er voor hen vast negen staat. Wij vonden de schrijfwijze zonder extra e mooier, en geen spijt van. Het is ook een makkelijke naam voor het kind zelf, bleek. Goed uit te spreken en herkenbaar.



In deze regio hoorde je de naam eigenlijk niet. Tot onze dochter geboren werd, en er een dik half jaar later een geboren werd, mèt extra e, op het kdv waar dochter bij de oudere broer van de pasgeboren spruit in de groep zat. Nu is broer naar school en zitten de Ni(e)nes dus bij elkaar. Sja. Toch jammer van de originaliteit ;)
Wat hoor je hier verder nog veel, ehm... Veel dat op -e eindigt sowieso, dat valt wel op.



Fenne, Imke, Sterre (gruwel), Meike, Bente, Mare, maar ook Jasmijn, Sophie, Emma en Sarah.



Cas, Ben, Max, Tim, Reinier, Douwe, Lieuwe, Jelle.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor de laatste jaren steeds meer namen die ik echt vreselijk vind.. ze komen nogal aso/Tokkie op mij over:



Delano, Jayden, Juliano, Ricardo, Whitley, Charity, Deveney, Angelina.. BLUGH!



Ook een hoop afgezaagde namen: Sem, Luna, Sterre, Sanne, Julia, Emma..



Ik heb zelf helaas nog geen kinderen maar ik vind erg leuk:

Sven, Fedde, Kalle, Thijs, Marije, Eline..
Bizar zoveel Jaydens. Ik vind het echt geen mooie naam (sorry )
Alle reacties Link kopieren
Keano/Kyano hoor ik heel vaak, op verschillende manieren geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven