Ik op bestemming aangekomen, maar bagage niet...

03-08-2013 19:24 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben woensdag aangekomen op Sicilië, alleen mijn bagage niet :( Heb het op het vliegveld meteen aangegeven en ze hebben me in het systeem gezet. Inmiddels is mijn koffer gevonden. Heel fijn zou je denken, ware het niet dat het smsje met de bevestiging daarvan al eergisteren is verstuurd. Gisteren aan het begin van de middag nog een berichtje gekregen dat de koerier hem heeft en dat hij zo snel mogelijk mijn kant op komt, maar nog steeds geen koffer. In de berichtjes stond ook helemaal geen tijdsindicatie, dus ik heb echt geen idee hoe lang dit nog gaat duren.



Wie heeft 'ervaring' met het kwijtraken van een koffer en hoe lang het duurt voordat je 'm weer hebt? En dan met name op Sicilië? Gelukkig ben ik verzekerd en worden alle gekochte kledingstukken en toiletspullen tot een bepaald bedrag vergoed, maar ik zou toch wel heel graag weer mijn eigen spulletjes om me heen hebben
Ik heb een keer meegemaakt dat de koffers van medereizigers bij een groepsreis door Latijns-Amerika in Parijs waren achtergebleven (het grootste deel van de groep was daar overgestapt, wij waren via een andere luchthaven gevlogen omdat we na de groepsreis nog verder zouden reizen). We vlogen de volgende dag meteen door naar een ander Latijns-Amerikaans land. Hun koffers zouden de volgende dag echter nagestuurd worden. Elke keer als die koffers ergens aankwamen waren wij net weer weg. Nou ja, lang verhaal kort; uiteindelijk werden ze pas na ruim 2 weken weer met hun koffers verenigd. Sommige stellen waren alle bagage kwijt, anderen misten 1 koffer en waren zo slim geweest om hun spullen te verdelen. We hebben de gedupeerden zoveel mogelijk geholpen met toiletspullen, opladers, t-shirtjes e.d., maar het is toch lastig als je niet je eigen fijne wandelschoenen of sandalen bij je hebt.
Klote Airfrance! Bij ons op Cuba was het dus ook misgegaan tijdens de overstap op Parijs. Gelukkig waren de verloren koffers er bij ons wel iets sneller.
Als we niet meteen weer doorgevlogen waren hadden ze hun koffers de volgende dag gehad, dus dit was echt wel een uitzondering denk ik.
zit nu op schiphol. Helft van mijn bagage bij man en andersom. Ook zo bij de kids. Maar ook ik zal blij zijn als ik straks 4 koffers op de band zie staan...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks ook vliegen en houd mijn hart vast
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 03 augustus 2013 @ 23:16:

[...]



Dus omdat jij het niet had in Spanje bestaat het niet, terwijl je niet in Italie bent geweest?? Vreemde redenering...



Dat zei ik niet. Ik zei dat ik het me niet voor kan stellen. Niet dat het niet bestaat.

Ik ben vaak zat in Italie geweest en heb daar nog nooit gehoord van Siesta houden. Maar rustig maar hoor, je zal vast gelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdeel ook altijd de bagage over meerdere koffers, dus geen koffer per persoon, maar in beide (altijd 2 koffers mee bij 4 personen) koffers van iedereen wat ondergoed, set badkleding en wat gewone kleding. Belangrijke spullen zoals medicijnen, lenzendoosje, anticonceptiepil, electrische tandenborstel en andere apparatuur en opladers altijd in de handbagage.

Ik ken iemand van wie in Bremen de bagage niet aan kwam, duurde nog 2 weken en nadat de luchtvaartmaatschappij had aangegeven dat het met de koerier mee was duurde het ook nog een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben elk jaar in Sicilië, en inderdaad is daar ook siësta. De meesten noemen het alleen niet zo. In toeristische plaatsen is het wel wat levendiger in de middag.



Eenmaal mijn koffer kwijtgeraakt in Sicilië, alweer een jaar of 12/13 geleden... Zes dagen later kregen we bericht dat ie ergens in Amerika (!) gevonden was. Hij zou direct onze kant op komen. Toen was ie wéér kwijt, want de koffer belandde in Mexico. Op de dag van vertrek, werden we op de luchthaven omgeroepen dat de koffer er stond. Ook gezien. Hij zou in hetzelfde vliegtuig weer terug naar NL gaan. Je raadt het al... Niet dus! Drie dagen na thuiskomst werd ie thuisbezorgd. Voordeel was dat ik alles zo weer de kast in kon!
Overal in Spanje en Italie waar ik geweest ben was siesta. In de zin dat winkels en kantoren van uur of 13/14 tot 17 dicht gingen. Ik ben zo'n 30 keer in die landen op vakantie geweest op verschillende bestemmingen waaronder Sicilie. Altijd siesta dus. Vraag me echt af waar dat dan was in Spanje waar de winkels open bleven.



On topic: hoop dat je ze snel terug krijgt! Heb het nog nooit mee gemaakt maar vlieg altijd met Ryanair die de minste koffers kwijt raken van alle maatschappijen.
Alle reacties Link kopieren
Wederom dank voor alle (soms ook best hilarische ;)) verhalen! Het valt wel op dat het bij het overstappen vaak mis gaat, dat is bij mij dus ook het geval.



Aan Facebook en Twitter heb ik nog niet gedacht. Daar ga ik zeker wat mee doen!



En ik heb het Lost & Found depot gebeld tijdens de openingsuren van de klantenservice. Die tijden stonden vermeld op het printje dat ik meekreeg van de aanmelding van mijn bagage. Maar... ik werd gewoon weggedrukt (denk ik) tijdens het bellen! Echt idioot. Verder zijn ze ook niet bereikbaar. Op het mailtje naar de vliegmaatschappij ook nog steeds geen antwoord.



Ik ga Facebook maar eens proberen
quote:hannaeva schreef op 04 augustus 2013 @ 13:10:

Overal in Spanje en Italie waar ik geweest ben was siesta. In de zin dat winkels en kantoren van uur of 13/14 tot 17 dicht gingen.Siesta vind ik echt niet te doen! Soms zelfs restaurants! Wil je 's middags wat eten of even shoppen sta je overal voor gesloten deuren. (In Peru meegemaakt)
Ja, ik vind die siesta ook altijd onhandig. Wel weer fijn dat winkels 's avonds open zijn.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad bellen met de Lost & Found van de betreffende vliegmaatschappij. Veel bellen!

Maak het ze zo gemakkelijk mogelijk door foto's te mailen van je koffer, bagagelabel en inhoud van je koffer.



Ik heb het een jaar geleden gehad toen ik met Air Berlin van Amsterdam - Düsseldorf - Kaapstad naar Windhoek in Nambie vloog. Compleet drama. Ik had een zware Samsonite (daar zijn er veel van) en mijn koffer was blijven hangen op Düsseldorf. Na een rondreis in Xuid Afrika gebeld dat mijn koffer naar Windhoek gebracht moest worden. Na een week Namibië vloog ik weer terug naar Kaapstad. Koffer was toen in Namibië aangekomen. Ik zat ondertussen alweer in het vliegtuig naar Düsseldorf. Koffer werd teruggestuurd naar Kaapstad en is daar zoekgeraakt. Twee maanden na thuiskomst stond ie opeens in de regen voor de voordeur. Zomaar. Niet eens aangebeld. Heel vreemd. Maar was blij dat ik m'n spullen weer had.



Toen ik naar Costa Rica en Panama vloog had ik hetzelfde gedoe. Koffer is toen drie dagen late bezorgd.



Maar wat een gedoe als je niet je eigen spullen en medicatie hebt he. Veel sterkte en bel veel met de Lost & Found. Twitter/Facebook lijkt mij ook een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven