Gereformeerde tokkies

02-08-2013 12:05 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast mensen die zondags naar de kerk gaan en zich in het dagelijks leven gedragen als tokkies. Sinds mijn gezin naast deze mensen woont heeft m.n. buuf commentaar.

Dan zijn het etenluchtjes, dan moet een boom gesnoeit, ze heeft last van onze vrouwenmantel etc. Zelf heeft ze kleinkinderen die ze laat krijsen in de tuin, laat stampen op de trap, ze heeft een stem als een viswijf, de container doen ze 188x per dag open en laten dan de klep vallen. Kortom, echt liefde tussen ons. Ik ben er eens, kalm, aan de deur geweest om iets te zeggen over hun gedrag en ze kan wel kritiek geven maar niet ontvangen. Ze begon wild met haar ogen te knipperen toen ze antwoord gaf op mijn vraag. Altijd commentaar en als ik dan iets zeg, het ontkennen en verdraaien. Ik merk dat ik nu, letterlijk, zin heb om haar strot dicht te knijpen - warm weer - extra geluidsoverlast - tuin. Ik maak dan ook extra geluid (kinderachtig) als hints. Nu is mijn man razend op me - zegt dat ze retards zijn en dat ik niet moet verwachten dat ze hints oppikken. Dat het erger zal worden en dat hij nu last heeft van mij. Dat ik onze relatie zo verpest. Hij vindt mijn gedrag irritant. Ik moet stoppen en me ervoor afsluiten. Hoe sluit ik me ervoor af? We willen over 5 jaar verhuizen en ergens zonder buren gaan wonen. Hoe kom ik die 5 jaar door?

Ik ga ervan uit dat ik nu negatief commentaar krijg. Hou dat maar voor je. Ik vraag me serieus af hoe ik me ervoor kan afsluiten. Dat ik ook fout zit, begrijp ik zelf ook wel. Het is een roekeloos gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo vrij mag zijn. We komen zelf vanaf de Zeeuwse kust en dus ook in Zeeland genoeg Gereformeerde gezinnen die Zondags met gezin, jurk plus hoedje naar de kerk waggelen. Als robots zonder leven in hun ogen. Op zich niks mis mee, iedereen heeft zo zijn en haar keuze's. Echter, helaas is mijn ervaring dat juist deze mensen er door de weeks een potje van maken. Misschien ook wel logisch als je zo in de ban wordt gehouden van de bijbel en het geloof.



Dat je een tegen-offensief begint tegen je buren lijkt me niet de juiste oplossing. Maar ik begrijp je frustratie en woede wel. Een "gesprek" blijft de juiste oplossing. Maar dat is makkelijk praten aan mijn kant.



Voor de rest sta ik te kijken van de negatieve en enigsinds kwetsende reactie's op dit forum (helaas intussen gewend). Er is NIEMAND op dit forum die in jou schoenen wil staan, maar oordelen des te makkelijker.



Slotsom, hoe lastig het ook is, probeer het bespreekbaar te maken. Hou rekening met ieders gevoel en overtuiging.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:billandcate schreef op 02 augustus 2013 @ 21:23:

Er is NIEMAND op dit forum die in jou schoenen wil staan, maar oordelen des te makkelijker.





Ach kom nou toch. Ik kan wel vervelender buren verzinnen hoor.

De voorbeelden die zij aanhaalt klinken nu echt niet als vreselijke dingen. Een klepperende kliko, nounou, wat een ellende.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Welk asociaal gedrag. Ik ruik nu ook een bbq, moet ik nu echt alle deuren langs om te kijken wie dat durft
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
TO, heb je tegen je buurvrouw gezegd dat ze haar klep dicht moet houden? Want dat kan nog weleens verkeerd opgevat worden.
Alle reacties Link kopieren
Je buurvrouw haar strot dicht willen knijpen; klinkt ook wel lekker normaal of niet dan
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Egidius schreef op 02 augustus 2013 @ 22:27:

TO, heb je tegen je buurvrouw gezegd dat ze haar klep dicht moet houden? Want dat kan nog weleens verkeerd opgevat worden.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Stap 1:

Ga naar de Hema, en koop een kaartje ' bakkie doen?'.

Stap 2:

Schrijf een berichtje op de kaart ' beste buurvrouw, graag nodig ik u uit voor een kopje koffie of thee bij mij thuis, komt *vul dag in * om *vul tijd in* misschien uit?

Ik vind het namelijk erg belangrijk dat wij als buren met elkaar overweg kunnen, daar we toch naast elkaar wonen en ik denk dat wanneer we elkaar beter leren kennen dat onze buur-relatie ten goede zal komen! '

Stap 3:

Doe het kaartje in de bus bij je buurvrouw.

Stap 4:

Wacht op antwoord

Stap 5: PRAAT met haar, op een rustige, niet aanvallende manier. Blijf bij jezelf, blijf beleefd en stel vragen, vraag door. Oordeel niet!



Succes ermee. En als laatste: extra hard sparen voor je hutje op de hei. Lijkt me fantastisch! ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ze die kaarten niet meer verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Negeren die handel. Alleen eventueel hoi of doei zeggen. Meer niet! Maakt ze lawaai negeren en blijven negeren
Alle reacties Link kopieren
Wat is een vrouwenmantel?
quote:Ksenija schreef op 04 augustus 2013 @ 17:31:

Wat is een vrouwenmantel?





Het enorm attractieve kruid Alchemilla Mollis – Vrouwenmantel - wordt in de huidige tuinen als bodembedekker en borderplant veel gebruikt. Vaak weet men niet dat deze plant magische en helende eigenschappen bevat. Ze spreekt menig mensen aan door haar vrolijke geelgroene kleur en de manier waarop dauw- en regendruppels op de bladeren blijven liggen.

’s Morgens vroeg als er dauw hangt, of na een flinke regenbui, liggen de druppels als kristallen parels op de bladeren. Maar die druppels zijn niet enkel dauw of regen. Ze zijn een uiting van een fenomeen dat bij heel veel planten voorkomt – namelijk dat overtollig water onder de vorm van druppeltjes wordt afgescheiden – maar zelden doen planten het op de oogstrelende wijze als de vrouwenmantel.





De opname en transport van voedingsstoffen door een plant gebeurt door een samenspel van waterdruk in de wortels en een aanzuigkracht vanuit de verdampende organen vooral de bladeren. De bladeren van een plant hebben aan de onderkant afsluitbare huidmondjes waardoor o.a. overtollig water kan worden afgescheiden door middel van verdamping. Hierdoor kan ook een zekere temperatuurregeling plaatsvinden (afkoeling door verdamping). Maar als de luchtvochtigheid erg hoog is, werkt dat systeem niet meer, kan er niet meer verdampt worden, en treedt druppelvorming op. Deze druppelvorming of ‘guttatie’ is waterafgifte, niet via de afsluitbare huidmondjes aan de onderzijde van het blad, maar via openingen die niet kunnen worden afgesloten, en die zich bij éénzaadlobbigen (o.a. grassen) aan de top van het blad bevinden, en bij tweezaadlobbigen (heel veel andere planten) aan de zijrand van het blad.

Bij vrouwenmantel vallen de guttatiedruppels niet zoals bij veel andere planten op de grond, maar door de specifieke vorm van het blad blijven ze aan de bovenkant liggen, of rollen naar het midden van het blad toe. Hierdoor kunnen veel kleine druppeltjes zich verenigen tot grotere druppels. Zo’n grotere druppels verdampen ook moeilijker.



Omschrijving:

Winterhard. Een gemakkelijke en veelzijdige plant. Hoogte: 30-60 cm, breedte: 60cm.

Uitzaaiend, droogtebestendig, polvormend, bladverliezend.

Vrij hoge en compacte goede bodembedekker.

Robuuste plant die bloeit met groengele pluimen van kleine bloempjes.

Bloei: mei en september.

De zachtbehaarde bladeren zijn waaiervormig en worden wel een in bloemstukjes gebruikt.



Plantvoorschriften :

Zon / halfschaduw.

Op vochtige afwaterende grond - droogtebestendig -, plantafstand 45 cm.

Ideaal voor arme droge grond in volle zon, maar groeit elders even goed.



Verzorging:

Strooi ieder voorjaar organische mest .

Zomer : knip de planten met een schaar na de eerste bloei iets bij . Verwijder de bloemschermen tot net boven het blad , zo kunnen ze geen zaad produceren en zichzelf rijkelijk uitzaaien . Bovendien bloeien de planten in laat zomer of herfst nogmaals .

Najaar : zodra ze beginnen afsterven kunnen de oude bladeren en bloemstengels verwijderd worden . Snoei ze tot net boven de groeitoppen vlak bij de grond , en breng potgrond rond de planten aan .

Na een tijd gaan de planten minder krachtig groeien , en kunt u ze best delen , doe dit in het vroege najaar of beter nog in het voorjaar . Zet de buitenkantten in stukken van ca 15cm terug , en verwijder het hart van de plant . Dit in nieuwe bemeste grond .
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 02 augustus 2013 @ 12:50:

[...]





Katholieke tokkies kun je dan wel weer wat meer lol mee beleven, die zuipen wat meer alcohol enzo.

Echt zo niet mee eens.

Wij hadden vroeger Katholieke tokkies naast ons wonen. De hele week op elkaar schelden, ruzie maken met de buurtkinderen en dan klagen bij hun ouders, om op zondag weer braaf in de kerk te zitten.

Als de buurvrouw iets vriendelijks tegen je zei, was je gelijk achterdochtig, want dat deed ze normaal dus echt niet.

Volgens mij waren ze van zichzelf zo, want zuipen was er niet bij.

Lol met ze hebben ook niet.

Ik had dan toch liever de baptisten van de overkant.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven