Lijf & Lijn alle pijlers

ik vindt mezelf te dik.

02-08-2013 11:00 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
heyhey.

Ik ben 17 jaar. 1,70 lang en weeg 65 kilo.

als ik in de spiegel kijk loopt het kippenvel over m'n rug omdat ik mezelf erg dik vindt.

ik ben een tijd terug begonnen met insanity. Heb het een maand volgehouden maar zag geen resultaat. dan verlies ik motivatie en stop ik.



Ik wil graag beginnen met hardlopen. Ik wil ook een ander eet patroon aannemen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan combineren?

Wandelen + het eten.

Er wordt zoveel over geschreven, maar wat is nou echt effectief?

Ik hoor graag van jullie!
Wat zijn vrouwen toch complexe wezens
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 03 augustus 2013 @ 19:17:

Pffff alsof ik tegen haar zou zeggen, wat krijg je een dikke reet.



Uiteraard breng ik dat op een normale manier, ze kwam ermee dat ze haar zomerkleding niet meer paste en ja toen heb ik uitgelegd dat ze tov voorgaande jaren toch wel forser was geworden. En als ze weer eens een zak snoep of chocolade van haar oma heb gekregen dat ze dat beter niet ineens kan opeten.



Snap ook wel dat als ik gewoon eerlijk zou zeggen dat de spijkerbroek heel lelijk staat met een muffintop erboven dat ze dat minder leuk zou opvatten.



Trouwens zij en haar vriendinnen zijn overigens niet subtiel naar anderen toe. Daar word alles eerlijk bij naam gezegd, dus niet van, wat wordt ze stevig, nee gewoon wat een vet varken is ze geworden.



Maar ook, wat is .... Afgevallen, ze ziet er goed uit.

Ja geen idee hoe je het brengt, dat kon ik uit je vorige berichten niet opmaken.



Maar zoals ik het nu lees gaat het alsnog alleen over haar uiterlijk, niet over haar gezondheid of over hoe ze zich voelt. Lijkt me toch best belangrijk. Of hebben jullie het daar wel over gehad?
tyche wijzigde dit bericht op 03-08-2013 19:21
Reden: quote toegevoegd
% gewijzigd
What a nuanced anxiety
quote:lemoos2 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 18:02 @momodoe: als het enkel om het snoepen gaat: dan zou ik het laten gaan. Zeker omdat zij 5 dagen in de week actief bezig is. Misschien tijdens het avondeten een extra gang invoeren? Dat haar maag wat gevulder is voor het dansen/sporten?



Scheelt natuurlijk ook of zij 'vroeg' was of juist 'laat' met het ontwikkelen van borsten, billen en heupen. Als zij 'laat' is, zou ik mij er niet zo druk om maken.



Ze is laat, vorig jaar had ze bij wijs van spreken geen bikinitop nodig en nu ineens een flinke cup c.



Wbt het voorbeeld dat we zelf geven, ik ben diabetes type1, als er ergens op voeding gelet wordt is het juist bij ons.



Maar ik weet dat ze op school, en bij vriendinnen thuis snoept. Ik vind lege zakken chips, toublerone, en eclairs in haar tas.
quote:Ikje86 schreef op 03 augustus 2013 @ 10:26:

@momodoe, mijn reactie heeft niks met jarloersie te maken, dit kind moet gewoon niet zo zeiken! En als je niet tevreden bent met je lichaam ga je maar lekker naar de sportschool!



Dat doet ze heus niet om je te pesten hoor.To is gewoon hartstikke

onzeker en ja,ik heb het liever dat ze een topic opent waarin zij haar gevoelens beschrijft in plaats van dat ze daar alleen mee blijft lopen en er straks een psychisch probleem of eetstoornis ontstaat omdat ze niets mocht zeggen.De mooiste mens op deze

aardbol kan ook onzeker zijn.Dat is beslisst geen gezeik of aandachttrekkerij het topic van To.Je helpt iemand niet mee door te zeggen dat iemand zeikt.Misschien moet zij ook gewoon van zich

afschrijven.Dus nogmaals,het is niet kwaad bedoeld van haar kant en ik zou het me niet te persoonlijk aantrekken.Zo zie ik het tenminste.
Zo kan je het ook bekijken en het kan nog waar zijn ook
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 03 augustus 2013 @ 19:24:

[...]





Ze is laat, vorig jaar had ze bij wijs van spreken geen bikinitop nodig en nu ineens een flinke cup c.



Wbt het voorbeeld dat we zelf geven, ik ben diabetes type1, als er ergens op voeding gelet wordt is het juist bij ons.



Maar ik weet dat ze op school, en bij vriendinnen thuis snoept. Ik vind lege zakken chips, toublerone, en eclairs in haar tas.



Wat ik vaak zie (en ik zit beroepshalve iedere schooldag tussen de pubers) is dat 'laatbloeiers' vaak ineens flink de breedte ingaan (heupen, billen, buik en borsten) en ongeveer na anderhalf jaar de overtollige pondjes weer verliezen.

Maar ja, jij weet ongeveer wiens bouw zij heeft. Als zij lijkt op vaderskant, vergelijk dan eens met een tante/nicht. Lijkt zij op jouw kant, kijk dan naar een vergelijkbaar persoon.



Want eerlijk gezegd: vaak snaaien ze met vijf, zes man uit zo'n zak chips. Ik denk niet dat zij enkel daarvan flink is aangekomen (zeker niet icm het dansen vijf keer per week). Een deel zal ook zeker te verklaren zijn door haar groei.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je bent inderdaad niet te dik, maar gezond eten en sporten kan bij niemand kwaad. En dan zijn de paar kilo's die je afvalt alleen maar mooi meegenomen.
quote:tyche schreef op 03 augustus 2013 @ 19:00:

[...]



Tuurlijk mag je je bemoeien met de levensstijl van je dochter.

Maar het maakt nogal uit of je opmerkingen maakt over haar uiterlijk tegen haar, of dat je in gesprek gaat met haar over gezondheid of dat je niet zozeer praat maar het goede voorbeeld geeft en haar aanspoort gezonde dingen te gaan doen.

Alle drie vormen van je dochter proberen te behoeden, maar wel met heel verschillende uitwerkingen.



Als je dochter een beetje doorsnee is, zal zij zich hyperbewust zijn van haar uiterlijk. En ze zal opmerkingen daarover heel persoonlijk opnemen en zien als een aanval en afwijzing (even gemiddeld genomen he, jij kent je dochter natuurlijk het beste). Dan is het heel pijnlijk om regelmatig te horen te krijgen 'goh, je wordt wel dik hè?'. Kan best wezen, maar waar gaat het nou om? Om haar gezondheid toch, en dat ze lekker in haar vel zit.



Ik denk dat het veel beter werkt om dan echt een gesprek met haar te hebben (als je dat nog niet gedaan hebt?). Vooral om er achter te komen hoe zij het zelf ziet. Misschien vindt ze jouw opmerkingen juist wel een goede stimulans, weten wij veel. Misschien zit ze er niet mee, misschien zit ze er wel mee maar weet ze niet hoe ze er iets aan kan doen. Pas als je dat weet kun je denk ik bepalen hoe jij je het beste op kunt stellen.



Maar kritiek puur op het uiterlijk lijkt me niets goeds doen.



Helemaal mee eens!



Momodoe,als ik me goed herinner weegt je dochter 61 kilo bij 1.74

en jij 64 kilo bij 1.74?Zij heeft dan een bmi van 20 en jij een van 21,1.Jullie zijn beiden hartstikke slank en afvallen is niet nodig.

Belangrijker is gewoon gezond te eten en met mate snoepen zonder je alles te ontzeggen natuurlijk.Misschien kunnen jullie ook samen gaan sporten,wandelen of fietsen,gezond eten en misschien

samen koken?Is nog eens gezellig ook.Misschien is dat snoepen

ook een fase.Krijgt ze genoeg groente en fruit binnen?



En To,om op je eerste stukje terug te komen:Ik kan me voorstellen

dat jij je onzeker voelt en ook bevestiging nodig hebt.Met een

gewicht van 65 kilo bij een lengte van 1,70 ben je echt niet te dik,laat je niets aanpraten en ga alsjeblieft niet lijnen!.Zoek een sport die je echt leuk vind!Misschien ken je iemand uit de buurt die met je mee kan gaan.Verder snoep met mate (maar ontzeg je ook niet alles),eet veel groente en fruit etc...De beste tips kan je altijd nog een dietiste geven!



Ik weeg zelf 72 kilo bij 1.75 (bmi van 23,5),ben wat groffer gebouwd,van onderen maat 40/42 en van boven maat 38/40 en een tailleomtrek van 76 cm.Sport zelf nogal veel en heb veel spieren gekweekt.Ik eet gezond,snoep met mate,zie er niet eruit als Twiggy en het zal me echt aan mijn reet roesten of er iemand op deze aardbol rondloopt die me dik vind.Het interesseert me gewoon niet. Ik zal er niet om gaan lijnen.Mijn vent vind me mooi zoals ik ben en dat is het belangrijkste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven