Entertainment
alle pijlers
Amy Winehouse
donderdag 29 mei 2008 om 11:35
Ik ben groot fan van Amy Winehouse.
Super muzikaal, talentvol en mooie stem.
Vernieuwend met een oude sound.
Helaas veel in het nieuws om verslavingsproblemen.
Wat vinden jullie van haar?
Kunnen jullie muziek en gedrag van de artiest scheiden?
Of moet de persoonlijkheid ook aanspreken wil je de muziek leuk vinden.
Kom maar op!
Super muzikaal, talentvol en mooie stem.
Vernieuwend met een oude sound.
Helaas veel in het nieuws om verslavingsproblemen.
Wat vinden jullie van haar?
Kunnen jullie muziek en gedrag van de artiest scheiden?
Of moet de persoonlijkheid ook aanspreken wil je de muziek leuk vinden.
Kom maar op!
vrijdag 30 mei 2008 om 10:49
Nou, ze is iig wel iemand waar iedereen een mening over heeft.
Persoonlijk denk ik dat ze veel talent heeft maar helaas niet om kan gaan met alles wat bij de showbusiness hoort.
Die wereld is hard. In het verleden zijn velen haar voor gegaan, ook the Beatles gebruikten in hun tijd al diverse middelen, maar dat werd niet zo in de media uitgemolken. Dat is het nadeel van het digitale tijdperk waarin wij leven.
Ik hoop dat ze er bovenop komt en ons nog kan blijven verrassen met mooie muziek, want dan maakt ze zeker!
Persoonlijk denk ik dat ze veel talent heeft maar helaas niet om kan gaan met alles wat bij de showbusiness hoort.
Die wereld is hard. In het verleden zijn velen haar voor gegaan, ook the Beatles gebruikten in hun tijd al diverse middelen, maar dat werd niet zo in de media uitgemolken. Dat is het nadeel van het digitale tijdperk waarin wij leven.
Ik hoop dat ze er bovenop komt en ons nog kan blijven verrassen met mooie muziek, want dan maakt ze zeker!
vrijdag 30 mei 2008 om 10:56
[quote]
Die wereld is hard. In het verleden zijn velen haar voor gegaan, ook the Beatles gebruikten in hun tijd al diverse middelen, maar dat werd niet zo in de media uitgemolken. Dat is het nadeel van het digitale tijdperk waarin wij leven.quote]
Het druggebruik van the Beatles is toch echt niet te vergelijken met dat van Amy. In dat opzicht zeggen foto's toch wel genoeg.
Ik vind trouwens dat je een band of zanger moet beoordelen op de muziek.
Wanneer Amy Winehouse door mijn huis dreunt maakt het mij echt niet uit of zij coke-verslaafde is of niet, ik geniet van haar muziek.
:Die wereld is hard. In het verleden zijn velen haar voor gegaan, ook the Beatles gebruikten in hun tijd al diverse middelen, maar dat werd niet zo in de media uitgemolken. Dat is het nadeel van het digitale tijdperk waarin wij leven.quote]
Het druggebruik van the Beatles is toch echt niet te vergelijken met dat van Amy. In dat opzicht zeggen foto's toch wel genoeg.
Ik vind trouwens dat je een band of zanger moet beoordelen op de muziek.
Wanneer Amy Winehouse door mijn huis dreunt maakt het mij echt niet uit of zij coke-verslaafde is of niet, ik geniet van haar muziek.
vrijdag 30 mei 2008 om 10:58
Kan erg van haar muziek genieten, vind het erg leuk om naar te luisteren. Echter, zag laatst een live optreden op tv, en werkelijk waar, tranen in mn ogen, wat een stakker zeg! Te stoned om de woorden goed te zingen, vond het live echt een afknapper! (en dat terwijl ik vorig jaar speciaal voor haar naar Pinkpop ben gegaan, waar ze niet is verschenen..)
vrijdag 30 mei 2008 om 11:36
Volgens mij is dat hetzelfde concert dat ik op dvd heb. Zo zie je maar dat iedereen dat weer op een andere manier bekijkt. Ik vond dat concert juist geweldig. Ik vond juist dat ze de liedjes prachtig bracht, uiteraard stond ze er wat afwezig en apart bij, maar ik vond dat geen afknapper. Vind het juist eerder knap dat ze onder invloed nog op zo'n manier liedjes kan overbrengen. Je ziet haar ook zo nu en dan naar haar man kijken die op het balkon zit. Vele van haar nummers gaan over haar eerdere breuk met hem en ik vind dat ze die nummers juist met heel veel gevoel brengt. Heb de dvd inmiddels al een keer of 10 gezien en nog steeds geniet ik er van.
vrijdag 30 mei 2008 om 17:14
Ik vond het ook een goed concert dat een tijdje terug op TV te zien was. Inderdaad leek ze wel een slok (te veel) op te hebben en ik vind het ook reuze jammer dat ze drinkt/snuift etc., maar ik vind haar wel een verademing in vergelijk tot al die gladgepolijste meisjes die zingen. Hopelijk lukt het haar om in de toekomst af te kicken, want het zou verdomd zonde zijn als zo'n talent naar de kl*te gaat.
Vond trouwens de band ook top; met name de twee back vocals die gedurende het hele concert stonden te swingen in hun pakkies; lijkt me dat je daarvoor een goede conditie moet hebben!
Vond trouwens de band ook top; met name de twee back vocals die gedurende het hele concert stonden te swingen in hun pakkies; lijkt me dat je daarvoor een goede conditie moet hebben!
zaterdag 31 mei 2008 om 03:02
Misschien doet ze over 5 jaar wel een complete '180', wordt ze lid van de pinkstergemeente, zweert alle verdovende middelen af, adopteerd 10 kids uit Burundi en brengt alleen nog maar gospel en blije kinder liedjes uit.......oh, en laat ze ook de blote tieten van 1 van de tattoages op haar arm aanpassen. Om het goede voorbeeld voor haar kids te zijn natuurlijk.
Of ze neemt een overdosis in de komende maanden. Ik hoop van niet hoor, maar het lijkt me wel waarschijnlijker
Of ze neemt een overdosis in de komende maanden. Ik hoop van niet hoor, maar het lijkt me wel waarschijnlijker
maandag 2 juni 2008 om 00:02
Vind haar viezig en haar liedteksten niet erg boeiend maar haar stem is te gek en de deuntjes waar ze op zingt klinken echt lekker.
Triest om te zien hoe ze langzaam afzakt (nou ja langzaam), het is echt een freakshow aan het worden. Er is gewoon geen foto meer waar ze normaal op staat van de laatste paar maanden. To bad echt want haar stem is erg tof vind ik.
en live zingen kan ze als ze niet al te donken/stoned/high is ontzettend geweldig goed:
http://www.youtube.com/watch?v=lqSKVv6YO8g
ff uit de losse pols, WAUW
Triest om te zien hoe ze langzaam afzakt (nou ja langzaam), het is echt een freakshow aan het worden. Er is gewoon geen foto meer waar ze normaal op staat van de laatste paar maanden. To bad echt want haar stem is erg tof vind ik.
en live zingen kan ze als ze niet al te donken/stoned/high is ontzettend geweldig goed:
http://www.youtube.com/watch?v=lqSKVv6YO8g
ff uit de losse pols, WAUW
maandag 2 juni 2008 om 00:10
Nou, dan zal ik de enige tot nu toe zijn die zowel haar als haar muziek afschuwelijk vind. Zij is één van de weinige artiesten waar ik de radio voor afzet of op een ander station. Vooral dat "valerie" nummer, net een blatend schaap. Haar eerder nummers vond ik minder irritant, maar in het geheel is haar muziek niet aan mij besteed, maar hé smaken verschillen!
maandag 2 juni 2008 om 01:24
Ondanks dat je het een beetje verwacht zal het toch als een grote schok komen als morgenochtend overal online staat: "Amy Winehouse dood aangetroffen in .........."
Je weet 't, je kunt het zien aankomen, en toch..............het zal triest en een klap zijn.
Niet al haar nrs vind ik goed (vind ik van geen enkel artiest) maar het gemak waarmee zij er een superhoog kwaltiteitsniveau uit gooit...
Die nonchalance en dan zo'n frele meisje met die krachtige stem.
Het is soms zo geloofwaardig hoe zij bepaalde nummers brengt, ik ben er dan echt stil van.
Amy Winehouse: Tears Dry On Their Own Live
Je weet 't, je kunt het zien aankomen, en toch..............het zal triest en een klap zijn.
Niet al haar nrs vind ik goed (vind ik van geen enkel artiest) maar het gemak waarmee zij er een superhoog kwaltiteitsniveau uit gooit...
Die nonchalance en dan zo'n frele meisje met die krachtige stem.
Het is soms zo geloofwaardig hoe zij bepaalde nummers brengt, ik ben er dan echt stil van.
Amy Winehouse: Tears Dry On Their Own Live
maandag 2 juni 2008 om 03:56
Ik heb helemaal niks met Amy Winehouse als zangeres. Het is heel knap wat ze doet maar ik vind de muziek niet mooi, dus dan houdt het op. Vooral vind ik haar heel zielig. Ik heb er zelfs moeite mee om haar als artiest te zien, ik vind het meer een freakshow geworden en omdat ik haar muziek dus niet waardeer is dat jammer genoeg het enige wat overblijft. Medelijden en een beetje afkeer.
maandag 2 juni 2008 om 06:51
Kimm, ben jij echt zo naief? Waarom denk je dat de Beatles minder gebruikten dan Amy? Ze konden het misschien beter verbergen?
Anyway, ik vind haar muziek en stem echt prachtig. Jammer dat ze zichzelf naar god helpt, ik moet bij haar altijd denken aan Sid Vicious of Jim Morrison. Zelfde destructieve gedrag.
Anyway, ik vind haar muziek en stem echt prachtig. Jammer dat ze zichzelf naar god helpt, ik moet bij haar altijd denken aan Sid Vicious of Jim Morrison. Zelfde destructieve gedrag.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
dinsdag 3 juni 2008 om 14:14
Nee, dat is helemaal niet naief, ik weet heel goed dat The Beatles drugs gebruikten maar inderdaad veel minder dan Amy.
En The Beatles gebruikten de drugs, de drugs gebruikten niet the Beatles, ze hadden het gebruik in de hand en dat kun je van Amy Winehouse niet bepaald zeggen, dat is gewoon een junky die an public staat te snuiven op het podium.
Dat is ook de reden waarom ik nooit een kaartje van een concert van haar zou kopen, bij een concert in Nederland met het tolerante drugbeleid is het risico dat ze niet capabel is of zelfs helemaal niet op komt dagen voor het concert heel groot aanwezig.
En The Beatles gebruikten de drugs, de drugs gebruikten niet the Beatles, ze hadden het gebruik in de hand en dat kun je van Amy Winehouse niet bepaald zeggen, dat is gewoon een junky die an public staat te snuiven op het podium.
Dat is ook de reden waarom ik nooit een kaartje van een concert van haar zou kopen, bij een concert in Nederland met het tolerante drugbeleid is het risico dat ze niet capabel is of zelfs helemaal niet op komt dagen voor het concert heel groot aanwezig.
dinsdag 3 juni 2008 om 14:39
Ik vind haar teksten juist wel erg goed. Zo goed als allemaal zelf geschreven en niet zo standaard, zit ook wel wat humor in. Ik houd er wel van.
En die filmpjes zijn idd super! Heb ze een paar maanden geleden ook ontdekt op youtube. Het gemak waarmee ze zingt en haar muzikaliteit vind ik echt geweldig.
dinsdag 3 juni 2008 om 21:18
Klinkt inderdaad lekker en ze is hier ook vrij normaal volgens mij.
Maar als je verder kijkt op youtube "related videos" of zoiets, dan kan je dus ook een filmpje kijken waar ze op het podium een snuif neemt. En het lijkt er in dat filmpje op dat ze haar "beehive" als opslagplaats voor de coke gebruikt. Vreemde meid!
vrijdag 6 juni 2008 om 08:09
En deze dan... http://www.youtube.com/watch?v=7nJdyYDGsDY&feature=related
Nee hoor, ik ben helemaal niet aan de drugs...
Nee hoor, ik ben helemaal niet aan de drugs...
vrijdag 6 juni 2008 om 08:22
Ik vind haar vreselijk. Toen ik het eerste nummer van hoor hoorde, en nog niet eens wist hoe ze eruit zag en dat ze verslaafd is enzo, vond ik het al geen gehoor. Ik hou gewoon niet van haar stemgeluid, sterker nog, vind het lelijk. Ook de linkjes die hier worden geplaatst waarvan sommige het mooi vinden kan ik niet warm voor lopen.
En nu ik weet dat ze vaak te ver heen is om fatsoenlijk op een podium te staan heb ik niet meer dan medelijden met haar.
En nu ik weet dat ze vaak te ver heen is om fatsoenlijk op een podium te staan heb ik niet meer dan medelijden met haar.
zaterdag 7 juni 2008 om 22:43
Eigenlijk ken ik haar al sinds 'Frank', toen ze nog gewoon een gezonde zangeres was zeg maar. Ik vond haar meteen leuk en vind juist dat doordat ze zo vol overgave naar de tering gaat, haar teksten veelzeggender zijn dan, nou ja, dan die van any andere artiest van dit moment. Ze kan trouwens ook redelijk entertaining zijn:
Amy @ Buzzcocks
Amy @ Buzzcocks