Weekje Napels met een dreumes

05-08-2013 17:23 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zitten te denken aan een weekje Napels met onze zoon van dan 21 maanden.

Wie is er in Napels geweest en is het echt zo'n bijzondere stad of valt dit wel mee en is een week echt te lang voor deze stad?



Ik heb een schitterende B&B gevonden met een hele grote tuin waarin we ons kunnen terugtrekken als de stad ons te veel wordt.



In mijn hoofd heb ik het beeld dat Napels dezelfde sfeer heeft als Barcelona maar ik kan er ontzettend naast zitten.



Iemand ervaring met deze stad?
O en volgens mij Napolitaanse collega staken de vuilophaaldiensten er altijd
Ik zie nergens staan wanneer TO wil gaan, dus dan weet je toch ook niet of dat in de heetste periode is? Misschien wel lekker in september. Zelf vind ik Napels weer veel leuker dan Barcelona, daar had ik niks mee. Dus het is heel persoonlijk allemaal
Alle reacties Link kopieren
Is Rome een optie Driewieler? Zelf niet in Napels geweest maar wel Rome en was daar helemaal verliefd op.

Barca vond ik echt een vreselijke stad, veel te druk, te toeristisch en veel te heet.
quote:Star schreef op 05 augustus 2013 @ 19:08:

O en volgens mij Napolitaanse collega staken de vuilophaaldiensten er altijd



Dat is ook mijn ervaring met Napels (drie keer geweest). Ik vind het een naargeestige, vieze stad. De omgeving is mooi, en daar kun je best een weekje rondhangen met een dreumes (oke, niet de Vesuvius beklimmen dan) maar Napels zelf zou ik echt overslaan dan.



En Calabrië is prachtig, een van de mooiste gebieden van Italië!
Vanaf Pisa kan je wel snel en goedkoop met de trein naar Lucca komen, Murdoch! Zoiets zou ik er dan bij doen. In Lucca kan je heel goedkoop fietsen huren en over de stadsmuren fietsen. Leuke plaats.
Alle reacties Link kopieren
Deel schoonfamilie woont in Napels. Kijk aub goed uit met je kleintje, ik ben ratten tegengekomen die groter waren dan mijn hond .



Verder vind ik het wel een leuke stad, je moet idd een beetje door de vergane glorie heenkijken (en daar moet je idd van houden). Als je wandelen, lekker eten en een beetje 'griezelen leuk vindt, is Napels best leuk. En als je er echt genoeg van hebt, zit je zo in de mooie omgeving rondom.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lebowski, dat helpt



Nah, Napels lijkt me dan toch niet de beste optie met Dreumes. Ik ken de omgeving van Amalfi, werkelijk prachtig, maar hoef daar nu niet heen.

Rome ook gezien en Pisa trekt me niet zo.

Goh, wat een probleem!



Ik ga nog heel even kijken naar Calabrie want nog noot van gehoord.

Anders wordt het gewoon een week winterberg ben ik bang. Ook leuk in oktober
Alle reacties Link kopieren
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 05 augustus 2013 @ 20:25:

Vanaf Pisa kan je wel snel en goedkoop met de trein naar Lucca komen, Murdoch! Zoiets zou ik er dan bij doen. In Lucca kan je heel goedkoop fietsen huren en over de stadsmuren fietsen. Leuke plaats. Lucca is gaaf hè? Jemig, als ik daar ben dan voelt het alsof ik in mijn eigen stad ben. Super stad (al vind ik het meer een groot dorp).
Alle reacties Link kopieren
quote:rogue_1987 schreef op 05 augustus 2013 @ 19:16:

Is Rome een optie Driewieler? Zelf niet in Napels geweest maar wel Rome en was daar helemaal verliefd op.

Barca vond ik echt een vreselijke stad, veel te druk, te toeristisch en veel te heet.Wat grappig dat jij dat vindt van Barcelona. Die stad vind ik dan weer echt geweldig. Ben daar 3 keer 5 dagen geweest en ik krijg er nooit genoeg van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond en vind Napels echt een aanrader en sluit me aan bij Lebowski. En helemaal bovenop de heuvel heb je een heel mooi kerkje met fresco's en houtsbijwerken, buiten een mooie tuin en een schitterend uitzicht over de baai (tot de eilanden en vesuvius enz). (Hier alleen niet zelf binnendoor via de stad zelf heenrijden maar 'achterom' via een autoweg. Minder toeristisch maar ook minder maffia zeg maar.)



Toen ik er was geen staking van vuilophalers maar ik was er negen jaar terug.
In Calabrië: de Vibo Valentia, kust rondom Tropea en Pizzo. Aan de andere kant: Stilo is mooi voor een uitstapje vanaf de kust.

De Sila is een prachtig natuurgebied.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Napels helemaal geweldig en zou er makkelijk een week kunnen stukslaan! Maar zeker vergeleken met Noord-Italië is het wel een 'heftiger' stad: armer, vuiler, crimineler. En ik zou bijvoorbeeld niet naar Scampia gaan en ook in de wijk rondom het station goed opletten. Maar in bijvoorbeeld Scampia heb je toch als toerist weinig te zoeken.

Er wordt gezegd dat het Spaanse Kwartier ook een gevaarlijke buurt is maar ik ben er behoorlijk vaak geweest en heb me er nooit onveilig gevoeld. Misschien niet in je eentje er 's nachts over straat gaan.



Napels heeft prachtige musea, kerken, leuke markten en een schitterende omgeving!
Zeg maar Spijker.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 05 augustus 2013 @ 20:25:

Vanaf Pisa kan je wel snel en goedkoop met de trein naar Lucca komen, Murdoch! Zoiets zou ik er dan bij doen. In Lucca kan je heel goedkoop fietsen huren en over de stadsmuren fietsen. Leuke plaats.



Bedankt voor de tip, misschien een dagje Lucca dan.



Dat van die ratten in Napels, daar zit ik me nu al druk om te maken, met mijn knaagdierenfobie die de grens bij Obsessie al meerdere malen bezocht heeft. In Genua liep ik ook gillend over straat, tot groot vermaak van de loco's. Dag korte jurkjes, welkom paardijbroek met lieslaarzen. Dat wordt een zwoele nazomer.
quote:Murdoch schreef op 06 augustus 2013 @ 11:03:

[...]





Bedankt voor de tip, misschien een dagje Lucca dan.



Dat van die ratten in Napels, daar zit ik me nu al druk om te maken, met mijn knaagdierenfobie die de grens bij Obsessie al meerdere malen bezocht heeft. In Genua liep ik ook gillend over straat, tot groot vermaak van de loco's. Dag korte jurkjes, welkom paardijbroek met lieslaarzen. Dat wordt een zwoele nazomer.Ah joh.. in Italië zijn er meerdere plekken waar ze "ratten als kleine hondjes" hebben, heb er ook gewoond, nooit een gezien. Hier in Amsterdam daarentegen..
That's it, dat verloederde Amsterdam gaat op de zwarte lijst; ik zag daar ook weleens muizen in een restaurant. Hebben ze ook erg kleine hondjes als ratten? Dan ga ik daar volgend jaar heen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben eruit hoor. Het wordt Capo Vaticano in een huisje direct aan het strand. Heerlijk luieren. En een autootje scoren om een dag of 2 erop uit te gaan.



Bedankt voor de adviezen!
quote:3wieler schreef op 06 augustus 2013 @ 16:20:

Nou ben eruit hoor. Het wordt Capo Vaticano in een huisje direct aan het strand. Heerlijk luieren. En een autootje scoren om een dag of 2 erop uit te gaan.



Bedankt voor de adviezen!Leuk! Stond hier ook op het lijstje voor afgelopen zomer
Ik ben sinds gisteravond weg uit Napels, en daar ben ik heel blij om. Er is een groot vuilnisprobleem en het stikt van de zwervers. Het verkeer is heel chaotisch, oversteken voelde heel gevaarlijk. Er waren ook niet zo veel bezienswaardigheden, op het archeologiemuseum na. Pompeii is wel leuk maar zou je zelfs vanuit Rome kunnen bezoeken.

Ik vond het niet op Barcelona lijken. Als je dat wel zoekt kan ik Valencia aanraden. Mooie stad, leuk strand en niet te toeristisch. Rome, Milaan en Florence zijn ook leuk, net als Sicilie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn roots liggen in Napels. Wij zijn daar nooit echt relaxed. Veel criminaliteit, smog, drukte... Geen plek om langer dan een dag te willen zijn. De Amalfische kust daarentegen is prachtig! Denk aan Positano, Amalfi of Capri. Mijn kinderen vinden het fantastisch daar. Wij verbleven in Palazzo Murat in Positano. Echt een heerlijke tijd gehad daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven