Gezondheid alle pijlers

kind niet laten vaccineren

04-08-2013 12:59 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders die hun kind(deren) niet hebben laten inenten? Niet vanwege geloofsovertuiging, maar omdat ze weten wat er allemaal in de vaccins zit?

Zelf ben ik na een aantal vaccinaties bij mijn eerste kind gestopt omdat hij er echt ziek van is geworden. Eczeem, extreem huilen etc.

Na mij erin te hebben verdiept, sta ik nog steeds achter deze beslissing ermee te stoppen en is ook de tweede ook niet geënt.

Ik weet dat er nu veel kritiek over mij heen gaat komen van voorstanders, maar ga mij niet verdedigen over deze keuze.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen ouders deze keuze hebben ervaren bij het cb en hoe de omgeving erop reageert.
Niet doen.



Ach, ze zeggen zo vaak dat dit een forum is vol met bitches, maar ik vind het wel meevallen. 'We' zijn ook geregeld aardig tegen elkaar, toch?
Alle reacties Link kopieren
Tsssk alsof ik jou ook maar iets aardigs heb zien sc

hrijven, secreet dat je bent.



"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Even dimmen he, Skullcandy! Tsssk.
Alle reacties Link kopieren
Tongen?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Get a room.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=14878674,noline]Debora schreef op 05

Artsen kunnen het oneens zijn over dingen, maar als de literatuur op tafel komt, komen ze over het algemeen wel tot dezelfde conclusie. Zo zijn er huisartsen die hun twijfels zetten bij de griepprik. Dat is terecht. Maar anti-vaxers maken er dan van: 'zie je wel, die griepprik is SLECHT! De huisarts zegt het ook!' Dat is natuurlijk iets heel anders dan de kosten-batendiscussie die er al een tijdje woedt...Dit is een bekende drogreden ook in evolutiebiologie. Sommige wetenschappers zijn het niet eens over bepaalde details, of nuances DUS klopt er allemaal niks van en kun je ze niet vertrouwen.....
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Even OT, de personen die nu de mazelen hebben zouden die zijn ingeënt? Daar hoor ik niks over.



Ik kan het mij steeds meer voorstellen dat ouders kritischer zijn bij vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
quote:pasta schreef op 05 augustus 2013 @ 16:36:

Even OT, de personen die nu de mazelen hebben zouden die zijn ingeënt? Daar hoor ik niks over.



Ik kan het mij steeds meer voorstellen dat ouders kritischer zijn bij vaccineren.Met kritisch nadenken is niets mis, alleen kan ik niet begrijpen welke informatie sommigen als betrouwbaar en onbetrouwbaar zien
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Vicky schreef op 04 augustus 2013 @ 15:28:

Mensen die hun kinderen niet in laten enten zouden eens honderd (of nog langer?) terug in de tijd moeten. Dan zouden ze kinderen zien met pokken, rode hond en andere ziektes en kinderen/volwassenen die de gevolgen hiervan dragen.

Wat zouden die mensen vroeger dankbaar zijn geweest met inentingen.



Sommige mensen tegenwoordig kunnen niet meer dankbaar zijn en niet meer relativeren. Wat ben ik dankbaar dat er medicijnen zijn. Uiteraard moeten we er verstandig mee omgaan.



O ja, je kunt ook naar een willekeurig derde wereldland gaan. Daar sterven de kinderen ook bij bosjes.





Daarom is de keuze niet of wel vaccineren naar mijn idee een luxe keuze. Leef je in een andere situatie dan is de keuze er niet...



Hier kunnen we ons druk maken om wat er al niet inzit slecht of goed ?



Maar ieders vrije keuze. En gelukkig is er dan een ziekenhuis als het niet goed gaat. En wij betalen allemaal het ziekenhuis samen.
Bijna niemand die het nu heeft is ingeënt, Pasta. Maar er is ook medewerker uit een ziekenhuis ziek geworden die wèl beide vaccinaties volgens het RVP had gehad. Dat is wat ik weet, was laatst op het nieuws.
Alle reacties Link kopieren
quote:pasta schreef op 05 augustus 2013 @ 16:36:

Even OT, de personen die nu de mazelen hebben zouden die zijn ingeënt? Daar hoor ik niks over.



Ik kan het mij steeds meer voorstellen dat ouders kritischer zijn bij vaccineren.

Ik heb uit betrouwbare bron dat het gros van de mensen die zich meldt bij de huisarts niet gevaccineerd is. (Volgens mij heb ik een tijdje terug ook gelezen in de krant dat 95% van deze gevallen niet gevaccineerd is).

Gevaccineerde mensen kunnen ook mazelen krijgen, maar dan belanden ze niet zo snel in het ziekenhuis. Dus het kan zijn dat er een hoop gevaccineerde mensen zijn die lichte klachten hebben en de huisarts niet bezoeken.

Maar het feit dat er een uitbraak is, is toch wel doordat mensen die níet gevaccineerd zijn, massaal ziek worden.
Occam's razor
quote:Anyco schreef op 04 augustus 2013 @ 16:15:

Ik vraag het nog een keer maar dan wat meer algemeen; zijn er hier mensen die anti vaccinatie zijn die al eens gewaakt hebben bij hun doodzieke kind? Terwijl je die ziekte had kunnen voorkomen?

Ik gok eigenlijk van niet...



Ik heb gewaakt bij mijn doodzieke kind in het ziekenhuis. Nadat het een vaccinatie had gekregen. 'Toeval', zei de arts, toen ik vroeg om de volgende vaccinatie op te schorten. Toen de volgende vaccinatie was gegeven, belandden we opnieuw in het ziekenhuis. Mijn dochter is toen bijna overleden. En wat was ik kwaad, dat ik dit had kunnen voorkomen en toch 'gehoorzaam' de arts gevolgd was in haar advies.



Vanaf dat moment heb ik de vaccinaties geweigerd en voorgesteld om dit op een oudere leeftijd te doen. Toen hadden we de poppen aan het dansen. Het consultatiebureau woedend, kinderarts boos. Het argument: 'uw kind is zo ziek geweest, zij moet beschermd worden'.



Dochter bleek achteraf e.e.a. te mankeren wat niet is onderzocht, ondanks dat ik duidelijk had aangegeven dat zij ziek werd meteen na de eerste vaccinatie. Als er geluisterd was, hadden ze die tweede vaccinatie nooit mogen geven op die leeftijd.
quote:lamaatje schreef op 04 augustus 2013 @ 19:29:

[...]



Geen interessant topic hoor, alleen pro's die de anti's afbranden, omdat in hun ogen geen enkel argument geldig is. Of het is gebaseerd op onderbuikgevoelens, fantasieën, of de site waar de informatie vandaan komt is niet betrouwbaar. Wil je jezelf niet laten prikken, moet je dat toch minstens voor je buurman doen want anders ben je a-sociaal. Het enige wat ze voor waar aannemen is hun eigen gelijk.

Kortom: geen topic waar je iets aan hebt ten aanzien van de vraag, wel of niet vaccineren.Gek hè? Als er keer op keer gevraagd wordt om feiten en wetenschappelijk onderbouwde onderzoeken en deze blijven uit, dat er dan raar gereageerd wordt?
Debora, 95% van de mensen is gevaccineerd. Maar volgens mij ligt het percentage bij de zieken heel anders. Op het nieuws hadden ze het over 1 gevaccineerd persoon met mazelen tegenover (ongeveer) 600 niet gevaccineerde mazelenpatiënten.
quote:saaaaar81 schreef op 05 augustus 2013 @ 16:26:

Tongen?Jij lijkt nou wel heel erg op een andere forummer, doe niet zo eng
Wat afschuwelijk Waranka.
Alle reacties Link kopieren
Waranaka, wat een afschuwelijk verhaal!

In het geval van jouw dochter zit het natuurlijk anders. Zij wordt er dus echt ziek van.



Ik heb een jaar of vijf geleden eens opgepast bij mijn vaste oppaskindje van anderhalf. Ik was licht verkouden en had een kuchje, maar voelde me prima en ben dus gewoon gaan oppassen.

Twee dagen erna ben ik toen zwaar beroerd geworden en ik bleek kinkhoest te hebben. Ik werkte toen als invalleerkracht, maar ben in verband met het risico kinderen hiermee te besmetten (is voor kinderen echt gevaarlijk!) anderhalve maand niet gaan werken.



Toen het helemaal over was, hoorde ik dat mijn oppaskindje niet ingeënt was. Haar ouders hadden de overtuiging dat eventuele ziektes haar alleen maar sterker zouden maken.



Ik schrok me kapot.

Ik had het mezelf nooit vergeven als ik haar had besmet.
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 05 augustus 2013 @ 17:50:

Debora, 95% van de mensen is gevaccineerd. Maar volgens mij ligt het percentage bij de zieken heel anders. Op het nieuws hadden ze het over 1 gevaccineerd persoon met mazelen tegenover (ongeveer) 600 niet gevaccineerde mazelenpatiënten.Ik had echt ergens in de krant gelezen dat 5% wel gevaccineerd was. Maar dat was in het begin van de epidemie. In ieder geval is het overgrote deel van de zieken niet gevaccineerd.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:waranaka schreef op 05 augustus 2013 @ 17:43:

[...]





Ik heb gewaakt bij mijn doodzieke kind in het ziekenhuis. Nadat het een vaccinatie had gekregen. 'Toeval', zei de arts, toen ik vroeg om de volgende vaccinatie op te schorten. Toen de volgende vaccinatie was gegeven, belandden we opnieuw in het ziekenhuis. Mijn dochter is toen bijna overleden. En wat was ik kwaad, dat ik dit had kunnen voorkomen en toch 'gehoorzaam' de arts gevolgd was in haar advies.



Vanaf dat moment heb ik de vaccinaties geweigerd en voorgesteld om dit op een oudere leeftijd te doen. Toen hadden we de poppen aan het dansen. Het consultatiebureau woedend, kinderarts boos. Het argument: 'uw kind is zo ziek geweest, zij moet beschermd worden'.



Dochter bleek achteraf e.e.a. te mankeren wat niet is onderzocht, ondanks dat ik duidelijk had aangegeven dat zij ziek werd meteen na de eerste vaccinatie. Als er geluisterd was, hadden ze die tweede vaccinatie nooit mogen geven op die leeftijd.Maar wat is dat e.e.a. dat ze mankeerde dan? En die woedende en boze artsen hè, ik heb ze nog nooit gezien. Niet dat ik je niet geloof, maar ik heb werkelijk waar nog nooit een arts boos zien worden omdat iemand een vaccinatie weigert. Misschien dat een arts je probeert te overtuigen en dat de weigeraar dat niet prettig vindt. Maar echt boos? Echte woede? Ik zou dat heel frappant vinden en ik zou zo'n zorgverlener aanspreken op dat gedrag...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 05 augustus 2013 @ 17:50:

Debora, 95% van de mensen is gevaccineerd. Maar volgens mij ligt het percentage bij de zieken heel anders. Op het nieuws hadden ze het over 1 gevaccineerd persoon met mazelen tegenover (ongeveer) 600 niet gevaccineerde mazelenpatiënten.

Ze houden het nu op 96%:



http://medischcontact.art ... taat-bijna-op-duizend.htm
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven