De dagelijkse strijd met Losec Mups. Iemand tips?

11-08-2013 09:39 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon krijgt sinds een paar weken Losec Mups en dat is een dagelijkse strijd.

Ik kreeg het advies het op te lossen in een spuitje en dan toe te dienen. Maar de korreltjes in het tablet zijn omhuld voor time-release dus het lost niet echt op. Resultaat: al het water in zijn mond en de korrels op elkaar gedrukt in de spuit.



Sindsdien los ik op op een lepeltje maar ook daar blijft het aan 'plakken'.

Ik moet het altijd in 2 keer naar binnen mikken vanwege dat plakken en het eindigt er altijd mee dat die zooi óveral zit, lippen, kin, handen als hij snel genoeg is om ze er bij naar binnen te werken.



Kinderarts zegt: lepeltje omkiepen in mond en fles er achteraan, maar zo simpel werkt het dus niet (hier).



Hebben jullie ervaring en daardoor briljante tips?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar kan je het niet tegen de speen van een fles aanplakken?
Alle reacties Link kopieren
Het zijn als je het oplost allemaal losse korrels die inderdaad overal aal blijven hangen, maar meer aan mijn vingers dan aan de gladde speen
Alle reacties Link kopieren
Wachten tot korrels zijn opgelost voor je het in zijn mond spuit? Of kan dat niet?
Hm, zit even voor je te denken, maar het is inderdaad rottig spul, lost niet op.

De verpleeghuisarts gaf ons altijd als tip om nexium (=esomeprazol, = broertje van losec (omeprazol)), in karnemelk op te lossen.

Ik heb het nooit geprobeerd want daar hadden we geen tijd voor, maar in water kan je idd wachten tot je een ons weegt, want dat lost niet op..



Lastig, ik denk nog even verder!
Alle reacties Link kopieren
quote:waterval70 schreef op 11 augustus 2013 @ 10:02:

Wachten tot korrels zijn opgelost voor je het in zijn mond spuit? Of kan dat niet?Het lost helaas niet op...
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 11 augustus 2013 @ 10:10:

Hm, zit even voor je te denken, maar het is inderdaad rottig spul, lost niet op.

De verpleeghuisarts gaf ons altijd als tip om nexium (=esomeprazol, = broertje van losec (omeprazol)), in karnemelk op te lossen.

Ik heb het nooit geprobeerd want daar hadden we geen tijd voor, maar in water kan je idd wachten tot je een ons weegt, want dat lost niet op..



Lastig, ik denk nog even verder!Ja irritant spul is het, het is ook gemaakt om in zijn geheel als tablet door te slikken, maar ja...
Wat je met het spuitje kan doen, is wel lichtelijk omslachtig, spul erin, water erin, schudden, en zo snel mogelijk met flinke kracht eruit lanceren. Dat kan met kleine beetjes tegelijk.

Als spuit dan leeg is weer water erbij, net zo lang tot alle korreltjes weg zijn. Als je de spuit in 1x langzaam leegdrukt blijft idd alles erin zitten.



Misschien is een grotere spuit ook handig? Dan kunnen de korreltjes makkelijker door het tuutje.
Tja, is ook zowat voor zo'n uk he, om zo'n pil in z'n mik te duwen en zeggen 'slik maar door'..
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 11 augustus 2013 @ 10:14:

Wat je met het spuitje kan doen, is wel lichtelijk omslachtig, spul erin, water erin, schudden, en zo snel mogelijk met flinke kracht eruit lanceren. Dat kan met kleine beetjes tegelijk.

Als spuit dan leeg is weer water erbij, net zo lang tot alle korreltjes weg zijn. Als je de spuit in 1x langzaam leegdrukt blijft idd alles erin zitten.



Misschien is een grotere spuit ook handig? Dan kunnen de korreltjes makkelijker door het tuutje.

Dat lukt niet, ook met flinke kracht verstopt hij onmiddelijk...

Heb met de apotheker alles doorgenomen maar grotere tuutjes zijn er niet omdat de uitgang 1 maat is voor aansluiting op naalden en slangetjes...
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 11 augustus 2013 @ 10:16:

Tja, is ook zowat voor zo'n uk he, om zo'n pil in z'n mik te duwen en zeggen 'slik maar door'..



Belachelijk dat hij dat niet doet voor 'ze moeder'.
Alle reacties Link kopieren
Vinyl, heb je het als tablet??



Hier heeft dochter als baby vitamine a zuur pillen moeten slikken. Eerst ook opgelost, maar man wat gaf danteen troep. Toen op een gegeven moment de volgende truc bedacht. Gezicht blazen, mondje ging open pil in de keel en slikken maar... gaf hier veel minder problemen dan oplossen
En anders met hapjes pap, of fruithap? Eet zoon (Grover was het toch?) dat al? Dan kan je de korrels er gewoon op doen..
Alle reacties Link kopieren
voor het idee, ons ukje was 4 maanden toen ze begon met het slikken van de pillen. elke dag 2....
Alle reacties Link kopieren
Mengen met siroop (nood breekt wet) en geven als hij echt hongerig is?
Hm, er zijn wel spuiten met grote tuut, maar dat zijn 50cc met een lange 'tip'. Sowieso geen luerlock. Zullen ze bij de apotheek denk niet hebben nee..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van jippies een medicijnmaatje voor in de fles gekregen. Er staat alleen op dat het voor vloeibare medicijnen is. Maar aangezien je het met water doet kan het misschien wel. Als de korreltjes dan door de speen passen kan hij het zelf drinken



(Ik wil je er eventueel wel eentje opsturen, ze kwamen gratis bij stopcontactbeschermers)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is er gelukkig van af, maar het was inderdaad een strijd! Maar toch hielp hier het beste (tussen het krijsen door) om steeds nieuw water erbij in te doen totdat hij leeg was.

Je krijgt er op een gegeven moment wel handigheid in!



Ook helpt het als je er zeg maar water in doet, het spuitje in rondjes circuleren, gewoon met de punt naar beneden, en dan tot de balletjes in het onderste dunne deel van het spuitje komen.

En dan steeds wat bijvullen met water uit een bakje naast je.
(Op zich heeft het wel een reden ja, dat het niet op te lossen is haha.)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat bij baby's altijd Nexium suspensie werd voorgeschreven... lijkt me dat dat makkelijker gaat. Lost tenminste wél op en geen plakkerige korreltjes
Alle reacties Link kopieren
Losec Mups zijn tabletten die oplosbaar zijn. Je hebt waarschijnlijk de capsules gekregen met de korreltjes erin. Die kun je niet oplossen. Overleg met je apotheek of ze je de tabletten willen geven.
Alle reacties Link kopieren
Nexium vragen ipv Losec. Nexium kun je oplossen dat gebruiken ze ook in verpleeghuizen bij ouderen die niet meer zo goed kunnen slikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:bloemetjuh schreef op 11 augustus 2013 @ 10:17:

Vinyl, heb je het als tablet??



Hier heeft dochter als baby vitamine a zuur pillen moeten slikken. Eerst ook opgelost, maar man wat gaf danteen troep. Toen op een gegeven moment de volgende truc bedacht. Gezicht blazen, mondje ging open pil in de keel en slikken maar... gaf hier veel minder problemen dan oplossenHij is 10 wk, dat durf ik niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:yasuko schreef op 11 augustus 2013 @ 10:19:

Mengen met siroop (nood breekt wet) en geven als hij echt hongerig is?Ik meng het inderdaad met vit. D druppels, maar dan nog plakt het aan de lepel en krijg ik het niet goed zijn mond in...
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 11 augustus 2013 @ 10:20:

Ik heb van jippies een medicijnmaatje voor in de fles gekregen. Er staat alleen op dat het voor vloeibare medicijnen is. Maar aangezien je het met water doet kan het misschien wel. Als de korreltjes dan door de speen passen kan hij het zelf drinken



(Ik wil je er eventueel wel eentje opsturen, ze kwamen gratis bij stopcontactbeschermers)Ben bang dat ze daar niet door passen....en dan in de speen achterblijven, haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven