Lijf & Lijn alle pijlers

Moedervlek weghalen

10-08-2013 15:13 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga maandag de huisarts bellen omdat ik van een moedervlek af wil. Hij zit op mn rug en steekt een beetje uit.



Heeft iemand dit wel eens laten doen, en deed het erg veel pijn? Dat lijkt me best wel eng namelijk...



Groetjes, !
Alle reacties Link kopieren
Het wordt mijn 1ste keer.. Weet nog niet hoe ik het laat weghalen. Heb ook iets gelezen over bevriezen? Misschien dat dat een optie is.

De reden van weghalen is niet omdat ie lelijk is maar omdat ik er steeds een heel naar gevoel bij krijg als ik 'm voel etc...

Gelukkig kan ik wel tegen een 'klein' prikje , dus ga zeker een afspraak maken !
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om te weten dat als de dokter de moedervlek opstuurt naar het lab (standaard ), je dit zelf moet betalen aan eigen risico ...
Ja, twee keer, ben helaas erfelijk belast dus ik let er heel erg op bij mezelf. Nee, deed geen zeer. De huisarts gebruikte dat bevriezingsspul (ben even de naam kwijt) en na een paar weken vielen ze er vanzelf af.



Heel klein litteken nog maar moet je goed kijken én weten waar ze hebben gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Paar keer al, op mijn rug, op mijn been, en eentje in mijn hals

Ik heb ze, op mijn verzoek wel weg laten halen door de plastisch chirurg



Keurig gedaan en ik heb er geen littekens aan over gehouden



Oh, en geen pijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Net 2 weken geleden laten verwijderen. 3 moedervlekken (scheenbeen en armen). Op het moment zelf weinig last van gehad alleen achteraf echt veel pijn gehad. 1 plekje is gaan ontsteken. Die op mijn scheenbeen was zo strak gehecht dat ik op een gegeven moment niet meer mocht lopen anders zou het te ver opzwellen met kans op het losgaan van de wond.



Inmiddels gaat het een stuk beter en de hechtingen zijn eruit. De moedervlekjes waren goed dus ik ben tevreden
Ja, op mijn kin een heksenwrat [moedervlek]

Verdoving, weggesneden, later 2 hechtingen en het is mooi geworden.

Littekentje moet je met een loep zoeken. En al zag je het zonder loep, dan zou het me ook niks uitgemaakt hebben.

Tis het één of het ander..



Edit; en ik altijd maar denken dat ik 1 van de 7 schoonheden had.

Duhh
Alle reacties Link kopieren
Als je er een naar gevoel bij hebt zou ik hem zeker weg laten halen. Vraag dan echter om een doorverwijzing naar een dermatoloog, die heeft toch meer verstand van dit soort dingen.

Qua pijn is het verdovingsprikje het meest vervelende.

Je MOET het echt laten wegsnijden, geen andere methode dus, anders kunnen ze het niet controleren. En laat het alsjeblieft wel controleren. Hopelijk is het niks anders dan een geïrriteerde huid, maar helaas weet je het nooit zeker (zelfs een arts die het met een loep bekijkt kan niet zeker weten of alle cellen rustig zijn). Succes
Alle reacties Link kopieren
Eens met Swissie inderdaad. Als ik niet naar mijn eigen gevoel had geluisterd, was die melanoom nooit weggehaald... De (3!) dermatologen die ik heb gezien vonden het namelijk niet nodig, die dachten dat er niets aan de hand was.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Had er drie in het gezicht. De prikjes van de verdoving vond ik erg gemeen. (Had ook niet zo goed opgelet dat die kwamen, was met de prikster aan het kletsen). Geen litteken te zien. Erg blijdst ik het gedaan heb.
quote:vogelbekdiertje schreef op 10 augustus 2013 @ 16:40:

Als het door een dermatoloog gedaan wordt worden het meestal lelijke littekens. Ik heb er toen door de plastische chirurg laten doen, omdat er ook een paar in m'n hals en gezicht zaten. Gelijk ook een paar op mn rug weggehaald. Littekens zijn nauwelijks zichtbaar!



Veel te kort door de bocht dit. Of het mooi of lelijk wordt hangt namelijk van veel meer factoren af dan wie het doet. Het hangt af van de plaats op je lichaam. De grootte van de plek. Of je rookt (roken belemmert de genezing). Of je over het algemeen mooi geneest of niet.



En ja, wie het doet maakt uit. Maar je kan niet per definitie zeggen dat een plastisch chirurg het altijd mooi doet en een dermatoloog altijd lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb nu een afspraak voor woensdag staan bij de huisarts, zodat ie bekeken kan worden. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven