Geld & Recht alle pijlers

Vergeten parkeerkaart te plaatsen ¤97 boete !

13-08-2013 10:44 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrr, wat voel ik me machteloos woest en verdrietig.

In zo`n kleine dorp, op de parkeerplaats bij de huisarts, drie kwartier staat de auto er .. 1 keer in mijn leven zonder kaart... boete !



Ik heb weinig hoop maar vraag me af of het nut heeft om hier tegenin te gaan? Heeft iemand daar ervaring mee? Tips?

Wat een zondegeld.. gewoon weg !
..ben bij letter i ....I`m cool.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Yoshe, wat een moeite van de controleurs! Maar goed, wel fijn voor de mensen die er maar kort hoeven te zijn en geen plek hebben omdat een ander niet iets verder wil lopen.



En zou jij niet eens zo'n klemmetje aan je voorruit maken waar je je kaartje indoet
Alle reacties Link kopieren
De boetes in Nederland voor dit soort dingen zijn echt belachelijk. 2 tientjes boete zou ik redelijk vinden.

Overigens; altijd een bezwaarschrift schrijven. Dan kun je met een uurtje typen 97 euro verdienen...
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld verdienen die controleurs hier aan 5 tot 10 auto's per dag in de blauwe zone a 97,-. Dus dat foto's maken loont ondertussen prima. We zitten hier in een kantorengebied waar amper ruimte is om te parkeren. En wat er dan beschikbaar is als parkeerruimte, dat gaat de gemeente dan ook nog op de schop gooien of afzetten. Ze verdienen maar goed aan alle mensen die met de auto naar hun werk komen.



Ja, zn klemmetje heb ik inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 13 augustus 2013 @ 11:28:

Ach, je hebt nog mazzel.



Bij de supermarkt waar ik regelmatig boodschappen doe, is het beleid gewijzigd, sinds een paar maanden moet je er ineens een parkeerschijf neerleggen.



Nou staat er uiteraard een keurig bord, maar best hoog en aan het begin van de p-plaats, als je oprijdt. Omdat je dan én over moet steken (tegemoetkomend verkeer), én over een drempel moet, én over de stoep (kinderen), én rekening moet houden met de auto´s die van de p-plaats afkomen... Afijn, geen mens zag dat bordje. En ze controleerden de eerste dagen zo´n 3x per uur. Dat was een leuk extraatje voor de gemeente. Inmiddels weet iedereen het wel.



Dat is helaas vaak de mentaliteit van veel parkeercontroleurs. Zo veel mogelijk mensen proberen te betrappen zodat ze lekker veel bonnen kunnen schrijven. Kassa voor de gemeente.

Formeel hebben ze gelijk maar het is een nare en rigide manier om hun taak in te vullen. Ze zijn er om het parkeren beheersbaar te houden, niet om goedwillende mensen een hak te zetten. Een paar dagen gewenning, met bijvoorbeeld eerst een waarschuwing, zou heel wat sympathieker overkomen. Maar ja, dat brengt natuurlijk minder geld in het laatje van de altijd geldhongerige overheid.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
In mijn gemeente worden er bij een nieuwe situatie ook eerst waarschuwingen uitgedeeld. Wel zo coulant.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een parkeerbonnetje dat voor het raam moet, maar het was waarschijnlijk met het dichtdoen van de deur op de grond gevallen. Schade 52 euro
Alle reacties Link kopieren
Gemeentes hebben veel teveel bureaucraten in dienst en ze smijten andermans geld met bakken uit 't raam. (En maken dan ook nog schulden...) Vandaar die onmenselijk hoge boetes voor slechts een zeer lichte overtreding.

20 euro zou mijns inziens redelijk zijn geweest.



213 gulden netto = totale waanzin. Waren ze maar zo streng met dieven, inbrekers en gewelddadige mensen....
Alle reacties Link kopieren
quote:margrietalicia schreef op 13 augustus 2013 @ 13:38:

Ik had een parkeerbonnetje dat voor het raam moet, maar het was waarschijnlijk met het dichtdoen van de deur op de grond gevallen. Schade 52 euro



Er bestaan hele handige plastic houdertjes voor parkeer tickets:



http://www.halfords.nl/sh ... essoires/interieur/105186
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 13 augustus 2013 @ 13:43:

Gemeentes hebben veel teveel bureaucraten in dienst en ze smijten andermans geld met bakken uit 't raam. (En maken dan ook nog schulden...) Vandaar die onmenselijk hoge boetes voor slechts een zeer lichte overtreding.

20 euro zou mijns inziens redelijk zijn geweest.



213 gulden netto = totale waanzin. Waren ze maar zo streng met dieven, inbrekers en gewelddadige mensen....



Ja, want daar gaat de gemeente over.
Alle reacties Link kopieren
De boete op zich kan dan wel terecht zijn, ik vind het bedrag echt belachelijk buitenproportioneel hoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 13:43 Gemeentes hebben veel teveel bureaucraten in dienst en ze smijten andermans geld met bakken uit 't raam. (En maken dan ook nog schulden...) Vandaar die onmenselijk hoge boetes voor slechts een zeer lichte overtreding.

20 euro zou mijns inziens redelijk zijn geweest.



213 gulden netto = totale waanzin. Waren ze maar zo streng met dieven, inbrekers en gewelddadige mensen....



Van 20 euro leren mensen niet. Dat is een 'foei, niet meer doen-bedrag'. En dan heb ik het vooral over de mensen die expres te lang parkeren/hun kaart niet neerleggen.



En ja, ik vind 97 euro ook een enoooorm bedrag voor zo'n overtreding, maar het helpt wel. Ik ga er, dankzij TO, dus nog alerter op zijn dat ik niet zo'n boete krijg door een domme fout...
Alle reacties Link kopieren
quote:margrietalicia schreef op 13 augustus 2013 @ 13:38:

Ik had een parkeerbonnetje dat voor het raam moet, maar het was waarschijnlijk met het dichtdoen van de deur op de grond gevallen. Schade 52 euro

Ik schreef in deze gevallen een bezwaarschrift.

Je krijgt namelijk een naheffingsaanslag parkeerbelasting, waarin staat dat je hebt geparkeerd zonder geldige parkeerkaart. Als je wel een bonnetje hebt gekocht, maar deze lag niet zichtbaar in je auto, dan heb je dus wél voldaan aan het betalen van de parkeerbelasting. Derhalve moeten ze dus de naheffingsaanslag ongeldig verklaren. Het is mij zo al 3x succesvol gelukt.

Volgens mij had ik een voorbeeldbrief ergens op een verkeersforum gevonden.
quote:gelukkigleven schreef op 13 augustus 2013 @ 18:18:

[...]





Van 20 euro leren mensen niet. Dat is een 'foei, niet meer doen-bedrag'. En dan heb ik het vooral over de mensen die expres te lang parkeren/hun kaart niet neerleggen.



En ja, ik vind 97 euro ook een enoooorm bedrag voor zo'n overtreding, maar het helpt wel. Ik ga er, dankzij TO, dus nog alerter op zijn dat ik niet zo'n boete krijg door een domme fout...





Familie van mij woont boven een grote winkel, in de hele omgeving moet je een kaart leggen, maar als ik op zaterdag of zondag /koopavond met een verjaardag de hele middag/avond blijf ,dan heb ik geen andere keus dan de kaart steeds vooruit te zetten, en sta dan ook een soort van "expres" te lang.



Maar hoe zou ik dit anders moeten doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 13 augustus 2013 @ 23:27:

[...]



Ik schreef in deze gevallen een bezwaarschrift.

Je krijgt namelijk een naheffingsaanslag parkeerbelasting, waarin staat dat je hebt geparkeerd zonder geldige parkeerkaart. Als je wel een bonnetje hebt gekocht, maar deze lag niet zichtbaar in je auto, dan heb je dus wél voldaan aan het betalen van de parkeerbelasting. Derhalve moeten ze dus de naheffingsaanslag ongeldig verklaren. Het is mij zo al 3x succesvol gelukt.

Volgens mij had ik een voorbeeldbrief ergens op een verkeersforum gevonden.Maar bij mij gaat het om een parkeerschijf en niet om een kaartje dat ik had moeten kopen.
..ben bij letter i ....I`m cool.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp hoe klote je je voelt. Zo zonde geld!



Ik heb een keer gehad dat de straat waarin ik parkeerde half opgebroken was. Ik kon wel bij de parkeerplaats komen, en dat mocht ook, maar verder niet. Er stonden allerlei bouwbedrijfauto's en er lagen hopen klinkers op de stoep, een troep was het! Tijdens de aanpak van die straat, hadden ze de invalidenplek verplaatst naar de overkant van de weg. Omdat er een bouwbedrijfbusje dwars voor het bord die de invalidenplek aangaf stond, had ik dat niet gezien. En ik parkeerde daar vaker en ging nog uit van de oude situatie (invalidenplek aan de andere kant dus niks aan de hand), en was er daarom ook niet alert op dat er een bord achter de bus stond.

Kom ik terug: bon van 150 euro wegens parkeren op de invalidenplek!



Ik heb een bezwaarschrift ingediend en het netjes uitgelegd, maar nee hoor, ik moest gewoon betalen :(
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 13 augustus 2013 @ 12:52:

Tegenover mijn werk zit ook een blauwe zone, veel collega's parkeren daar de hele dag en zetten dan iedere 2 uur de schijf vooruit. Sinds kort controleren ze daar, maken ze foto's van nummerborden en 3 uur later kijken ze of je er nog steeds staat. Je mag namelijk niet je schijf vooruit draaien én op dezelfde plek blijven staan.Met de collega's afspreken dat jullie collectief één meter of plekje opschuiven en twee uur later weer. Dat doen mensen ook jaren met de caravan, als die op de openbare weg staat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gulden, quattro? Ga je serieus nog bedragen omrekenen naar guldens? Waarom, zodat het nog meer lijkt?
Natuurlijk kan je daar niks meer aan veranderen

Op tijd betalen want anders wordt de schade nog groter
Alle reacties Link kopieren
In ons dorp moet je ook een parkeerschijf gebruiken. De keren dat ik halsoverkop de AH uitren omdat ik die schijf vergeten ben, is vrijwel niet meer te tellen. Gelukkig wacht mijn boodschappenkarretje altijd geduldig op me
Marjorette: dat klopt, dat is het nadeel van 'blauw parkeren'. Ik heb ook zo gewoond en het is vervelend voor bezoek. In sommige plaatsen kun je dan een bezoekersontheffing (kaart voor één bezoeker) krijgen, maar dan heb je bij een verjaardag nog steeds dat alle andere mensen nog steeds met het probleem zitten.

Het alternatief is betaald parkeren. Óók vervelend voor bezoek.
quote:pienb schreef op 14 augustus 2013 @ 00:06:

[...]





Maar bij mij gaat het om een parkeerschijf en niet om een kaartje dat ik had moeten kopen.Een schijf die niet in de auto lag. De auto had daar dus niet mogen staan
quote:Ginevra schreef op 14 augustus 2013 @ 16:14:

Marjorette: dat klopt, dat is het nadeel van 'blauw parkeren'. Ik heb ook zo gewoond en het is vervelend voor bezoek. In sommige plaatsen kun je dan een bezoekersontheffing (kaart voor één bezoeker) krijgen, maar dan heb je bij een verjaardag nog steeds dat alle andere mensen nog steeds met het probleem zitten.

Het alternatief is betaald parkeren. Óók vervelend voor bezoek.Ik dat dorp is geen betaald parkeren, we zouden inderdaad de auto steeds kunnen verzetten (goede tip) of bguiten het dorp parkeren, daar is het geen blauwe zone. (Dan wel wandelschoenen mee en de hakken in de tas )
quote:quattro35 schreef op 13 augustus 2013 @ 13:43:

Gemeentes hebben veel teveel bureaucraten in dienst en ze smijten andermans geld met bakken uit 't raam. (En maken dan ook nog schulden...) Vandaar die onmenselijk hoge boetes voor slechts een zeer lichte overtreding.

20 euro zou mijns inziens redelijk zijn geweest.



213 gulden netto = totale waanzin. Waren ze maar zo streng met dieven, inbrekers en gewelddadige mensen....Misschien hebben ze al die bureaucraten ook wel nodig, om antwoord te geven op die bezwaarschriften van mensen die zelf de fout in zijn gegaan en dan gaan lullen als Brugman om er onderuit te komen?
Wat balen. :( Is mij ook ooit overkomen, maar dan met vergeten parkeergeld in een automaat. Ik was nog geen minuut de auto uit. Ging ergens eten maar dacht van de buitenkant te zien dat het gesloten was. Even kijken naar openingstijden, kom ik terug, agent/wachter bij mijn auto en bon er op. Was verder ook de enige auto op de parkeerplaats...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven