wc poetsen

13-08-2013 20:20 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe poetsen jullie nou je wc?met wat voor schoonmaakmiddel? doen jullie meerdere wc met 1 doekje of pak je voor iedere wc een nieuw schoon doekje??
Alle reacties Link kopieren
Keurig van buiten naar binnen, zoals ik dat bij mijn eerste horecabaantje heb geleerd. Daarna doekje in de vuilnisbak.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mijn eigen wc niet schoon, maar ik werk bij de thuiszorg :D thuis doet mammie het nog haha. Ik heb altijd een sopje allesreiniger. Verder gebruik ik graag schuurmiddel voor de wasbak en dat gebruik ik soms ook voor de randen van de pot als die heel smerig is. In de wc doe ik dan wc eend of chloor ofzo. Thuis maak ik sporadisch dat ding schoon en dan doe ik het vaak ook helemaal met dettol enzo. Ik hou van schoon en fris!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hygiënische doekjes en in de pot dikbleek van AH. Heb het met ecologisch spul geprobeerd, maar dat werd toch niet zo goed schoon. De vloer, lichtknopje etc. ook met die doekjes. Eens in de zoveel tijd doe ik alles daarna nog met de stoomreiniger, dus de pot en bril, maar ook de muren en vloer.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van mijn doekjes ze zij perfect <3. Minimaal 3/4 per keer keer gebruik ik voor de pot. Eerst gewoon bleek in de pot, daarna 1 doekjes voor de rand, 1 voor de bril en 1 voor handvat en reservoir.
Alle reacties Link kopieren
Ik trek m meestal even door
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik gewoon een wafeldoekje met een scheut bleek. De bril, deksel, rand, doekje goed uitspoelen en opnieuw. De pot met scheut bleek en borstel. Ook de tegels er achter en de grond even met doekje met bleek. Doekje word gewoon goed uitgewassen.
Alle reacties Link kopieren
En als die doekjes gewassen zijn, gebruiken jullie ze dan ook weer voor andere dingen, of zijn die speciaal voor het sanitair?
Alle reacties Link kopieren
Wegwerpdoekjes, chloor voor de potten, allesreiniger voor tegels, bad en de douche. Douche deurglas poetsbeurt met krant, maar ik krijg het niet streeploos. Dorie!!! Mijn schoonmaakster kon dat goed, maar die is op vakantie 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwolleneesje schreef op 15 augustus 2013 @ 14:16:

En als die doekjes gewassen zijn, gebruiken jullie ze dan ook weer voor andere dingen, of zijn die speciaal voor het sanitair?

Huh? Dat gebruik je dan toch niet voor in de keuken toch? Ik heb blauwe en roze doeken, Blauw is voor toilet zone, roze voor de rest.



Of andersom? Nee toch.... Ik heb het toch wel goed gedaan?
Alle reacties Link kopieren
En lang leve wegwerpdoekjes en inderdaad niet door de plee!
quote:lilalinda schreef op 13 augustus 2013 @ 20:45:

Ik spuit wc-eend/glorix oid onder de rand. Dan sproei ik even rond met badkamerreiniger; bril, deksel etc. Dat neem ik daarna af met toiletpapier, lekker meteen weg de wc in. Dan spoel ik door en is de wc weer fris

dit idd



waarom dat gedoe met speciale doekjes en zo, toiletpapier heb je daar in principe voorhanden
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat zijn jullie allemaal van de chloor... Vind ik altijd zó smerig ruiken (en nog heel onmilieuvriendelijk ook). Hier wordt dagelijks (na gebruik, zeg maar) de pot met wat groene zeep doorgeragd. Ongeveer eens per week spriets ik wat verdunde eco-allesreiniger over bril, rand, deurklink, lichtknopje etc en neem dat af met wc-papier, soms ook de vloer (niet heel grondig). Ongeveer eens per drie of vier weken soppen we het hele huis van boven tot onder en dan wordt alles afgenomen met allesreiniger en vloer goed gedweild. En het doekje gaat gewoon in de was met theedoeken en handdoeken en vast ook nog wel eens wat kleren en dat gebruiken we de volgende keer net zo makkelijk weer voor in de keuken. En we zijn nooit ziek
Alle reacties Link kopieren
quote:commotion schreef op 14 augustus 2013 @ 15:24:

Keurig van buiten naar binnen, zoals ik dat bij mijn eerste horecabaantje heb geleerd. Daarna doekje in de vuilnisbak.

Dit dus. Ga die doekjes zéker niet wassen, jasses. Weg ermee en zo af en toe een stapeltje nieuwe kopen.

Denk dat dat echt beter is voor het milieu dan een kookwas te gaan draaien speciaal voor die dingen.
Zeg maar Spijker.
Ik pak voor beneden zo'n 100 dingen doekje met een spray van witte reus voor de badkamer.

Glorix in de pot en goed met de wc borstel soppen. Af en toe een nacht van die wc blokjes erin doen.

Dan met easy pull de klinken en de wasbak.



Na gebruik gooi ik die doekjes weer weg. Zijn er 10 voor een euro ofzo en ik heb in mijn eentje nooit voldoende was om die te wassen.
Alle reacties Link kopieren
Kookwas voor doekjes waar je de wc mee hebt schoongemaakt? En wat een chloor en wegwerpzooi gebruiken jullie zeg,op een enkeling na. Ik weet niet wat ik lees.......Hier sopje van marseillezeep en huishoudazijn voor het toilet. doekjes gaan gewoon in de was, 40 graden, heter wassen doe ik niet. De doekjes gaan gewoon in de kast, we leven nog steeds hier hoor en ook geen enge ziektes.
Ik deed mijn wc dagelijks met bleek en nu is het glazuur in de pot aangetast en grijzig. Het ziet er niet uit, maar over een half jaar verhuis ik dus ga geen nieuwe pot aanschaffen. Weet iemand hoe ik die aanslag kan verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Houston77007 schreef op 13 augustus 2013 @ 21:37:

[...]





Ik lees het al: ik ben een viespeuk



Die doekjes die jij - en anderen - gebruiken en wassen, dat is neem ik aan niet met de rest van je normale was en op flink hoge temperatuur. Maar krijg je daar nou wel een machine van vol?



Die gaan inderdaad in een aparte emmer en worden één keer per week gewassen op 95 graden. En ehm... ja, ik heb altijd wel een redelijke machine vol schoonmaakdoeken. Pak gewoon voor alles een schoon doekje. Ook wissel ik meerdere keren per dag (denk een keer of drie) het vaatdoekje op het aanrecht om voor een schone.



Maar ik heb een redelijke schoonmaak tic geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:diy schreef op 15 augustus 2013 @ 19:54:

[...]





Die gaan inderdaad in een aparte emmer en worden één keer per week gewassen op 95 graden. En ehm... ja, ik heb altijd wel een redelijke machine vol schoonmaakdoeken. Pak gewoon voor alles een schoon doekje. Ook wissel ik meerdere keren per dag (denk een keer of drie) het vaatdoekje op het aanrecht om voor een schone.



Maar ik heb een redelijke schoonmaak tic geloof ik.



pfff...ik word al moe van het lezen van je berichtjes....





@Qwe: groene zeep: goeie tip! ga ik ook eens proberen
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven