door stress meer angst, bevestiging zoeken, controle dwang..

17-08-2013 21:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed met mijn angststoornis en probeer de controle los te laten, maar waarom is het zo dat als je in een periode veel stress hebt, meer op zoek bent naar bevestiging? Althans dat heb ik, zoals nu ook, ik heb wel werk, maar niet geweldig veel, omdat ik maar niks kan vinden of altijd maar wordt afgewezen..



Ik solliciteer op alles, ook op dingen wat niet binnen mijn bereik ligt, en weinig ervaring heb. Denk hierbij aan schoonmaakwerk, catering, callcenter, productie, echt alles, maar krijg vaak te horen weinig ervaring of je profiel sluit niet voldoende aan, de eisen van de werkgever.



Daarbij zit wel in een bijstand, maar doe wel vrijwilligerswerk 20 uur in de week. Maar toch merk ik dat ik nu meer stress ervaring omdat ik dolgraag wil werken en mijn eigen inkomsten wil verdienen, en bang ben dat het altijd zo blijven, hierdoor raak ik een beetje ontmoedigd, en ga ik meer piekeren.



Het 1e wat ik doe, als ik wakker wordt en niks te doen heb, laptop aan en naar vacatures en werk zoeken, als ik de laptop weg leg, denk ik na 5 minuten, ik ga verder zoeken, en zo zit ik een hele dag voor de laptop, om werk te zoeken. ik zorg er wel voor dat ik ontspannende dingen ga doen, maar daar komt weinig iets van terecht, want dan denk ik, nu geen tijd voor, eerst werk zoeken, en daardoor krijg al dat ge-internet en social media, wel een beetje invloed op mijn leven, want kan moeilijk mijn laptop weg leggen, want heb zoiets van nu Moet ik werk zoeken, de rest komt straks wel en voordat ik het weer is de dag al bijna voor bij



En door al dat gepieker, voel ik ook meer angst en soms nog wel een raar symptoom in mijn lichaam, maar daar ben ik niet bang voor, alleen als ik een beetje duizelig ben, maar daardoor zoek ik mee bevestiging, zoals op internet weer dingen gaan zoeken over angst, hoe ik dat kan oplossen, en vooral bevestiging dat angst veroorzaak wordt door je eigen gedachten. En ook heb ik de neiging om de bloeddruk meter te pakken en mijn bloeddruk te maken, maar tot nu toe, heb ik dat nog niet aangeraakt, als een paar maanden niet.



Het is dan een soort controle dwang als ik stress heb en ik heb deze periode wel vaker meegemaakt, en gelukkig niet super vaak maar sporadisch... en weet dat het overgaat, maar ik wil gewoon niet meer teveel in mijn hoofd zitten, wat ik ook doe om het op te lossen...



Ik kan behoorlijk veel piekeren, en door de stress drink ik ook meer koffie, meestal 2 kopjes op een dag soms 4 of 5, heel verschillend...



En ook al doe ik zo ontzettend mijn best, soms heb ik echt het gevoel, dat het allemaal voor niks is, maar toch probeer ik altijd positief te blijven, maar merk nu gewoon dat ik in een soort dip zit, gelukkig niet heel vaak, want de afgelopen 5 maanden, is het erg goed gegaan en daar weinig last van gehad.



Soms zie ik door het bos de bomen niet meer, om het zo maar te zeggen.



Wie heeft nog goede tips voor mij, zodat ik minder in mijn hoofd zit, rustig wordt en daardoor minder stress ervaar? overigens slaap ik wel goed en door, alhoewel ik mezelf bang kan maken door mijn eigen gedachten, en dan meer als ik in bed lig, van oke, morgen ga ik dat en dat doen, hoe kan ik dat het beste aanpakken.



Ik wil me kunnen ontspannen, en dat lukt me niet altijd..
Alle reacties Link kopieren
Lever je laptop een weekje in bij een vriendin! En dan kijk je alleen een keer per dag een keer bij die vriendin of in de bieb. Heb je de rest van de dag rust.
Alle reacties Link kopieren
ik weet niet of ik dat aan kan, want ik voel me verplicht om te solliciteren, dat vind het bedrijf waar ik wordt begeleidt ook, dan zou ik denk echt nog ongeruster worden en banger
Alle reacties Link kopieren
quote:my_little schreef op 17 augustus 2013 @ 22:05:

ik weet niet of ik dat aan kan, want ik voel me verplicht om te solliciteren, dat vind het bedrijf waar ik wordt begeleidt ook, dan zou ik denk echt nog ongeruster worden en banger

Je kunt toch een keer per dag kijken en reageren in mijn tio? Niemand heeft er wat aan als jij nu in de soep draait, dan solliciteer je helemaal niet meer.



Ik zou ook een afspraak maken met je huisarts of contactpersoon bij de ggz.
Alle reacties Link kopieren
stoppen met de koffie in ieder geval, want dat maakt je nog angstiger! ( of decafe drinken)

sporten om te ontspannen helpt ook

en verder is het misschien een idee om een dagprogramma voor jezelf te maken, waarin je werk zoeken afwisselt met andre dingen ( huishouden, ontspanning etc,)



jezelf gek maken achter de laptop is ook niet efficient, en het maakt dat je jezelf zo gek maakt dat je straks niet eens meer kunt werken mocht je iets vinden :-)



sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel goed met mijn angst om te gaan, maar soms door het vele piekeren, komt het soms terug, maar ben ik er niet bang voor..

Maar nu voel ik me goed, alhoewel ik vannacht wel een nachtmerrie had en toen even echt bang was, gaat het nu weer prima.



Ik ben niet echt meer bang voor m'n angst, en ik drink al een tijd koffie, en dat blijf ik ook doen, alleen ga ik het verminderen, door alleen het weekend een bakje koffie te drinken en doordeweeks niet. Koffie maakt mij niet angstiger, maar de gedachten die ik er over heb;) dat zei de psycholoog, maar het zal een soort dip zijn



straks maar lekker het huis schoonmaken en de laptop wat met rust laten:)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tip voor je, maar ik blijf wel mee lezen. Ik herken heel veel in je verhaal. Ik lees dat je hulp hebt gezocht bij een psycholoog. Heb je daar veel baat bij? Ik sta ook op het punt om hulp te zoeken.



Ik merk ook dat social media me geen goed doet. Ik zie bijvoorbeeld op Facebook alleen maar mensen die het wel goed voor elkaar hebben (zal vast niet altijd zo zijn, omdat je alleen de positieve dingen op social media plaatst), mensen die wel een baan hebben, een eigen huisje etc. Ik word daar angstig van. Zo van: oh ik blijf achter. Hoe moet dat in de toekomst, etc.



Wil je sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:my_little schreef op 18 augustus 2013 @ 09:41:

Ik weet wel goed met mijn angst om te gaan, maar soms door het vele piekeren, komt het soms terug, maar ben ik er niet bang voor..

Piekeren is angst. Ga terug naar je psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar idd veel baat bij gehad en ik heb dat afgerond;) ik kan ook niet zeggen dat het slecht met mij gaat, maar ik merk wel dat als ik meer stress heb, me toch anders voel, en ik weet er mee om te gaan, maar soms blijf ik echt door piekeren, en daardoor creëer ik weer automatische die gedachten! Maar het is gelukkig maar een heel enkel keer dat ik me zo voel, de rest van de tijd gaat het uitstekend. ik heb wel werk, een eigen huisje, en een vriend, maar niet veel werk, elke dag 1,5 uur schoonmaak is ook niet veel.



En ik probeer gelukkig te zijn met de kleine dingen die ik heb!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso morgen nog even met mijn psycholoog mailen, om wat tips en dergelijke..



Maar gelukkig pieker ik niet altijd, maar meer in een periode van stress

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven