baby ziekjes, wat te doen?

17-08-2013 23:30 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (10maanden) is verkouden. Ze heeft al de hele dag een loopneus en is hangerig. Ze huilt niet. Ik heb vanmiddag al haar neus gespoeld maar niet echt veel verandering. Nu gaat ze rond 20:00 slapen, maar ze word om het half uur wakker, iemand een idee waarmee ik het makkelijker voor haar kan maken? Ze heeft geen koorts, niest veel maar hoest niet.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Als ze heel erg benauwd is zou ik haar lekker bij me nemen. Voor de rest zul je het uit moeten zieken.
Ja, lekker dicht bij je houden. Tegen je aan in bed leggen en knuffelen tot ze in slaap valt. Zieke baby's willen maar één ding en dat is bij mama zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af, ze slaapt sinds een week in een slaapzak, zou dat er wat mee te maken kunnen hebben, dat ze het te benauwd vind? Of heb ik te veel zon op me hoofd gehad vandaag?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Ja ze slaapt wel, dat is het probleem niet. Ze word alleen weer wakker na 30 min, en slaapt wel weer snel in, maar het lijkt me toch vermoeiend.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Ui naast het bed
Je bedoelt dat zij teveel zon heeft gehad? Dan zou ze waarschijnlijk koorts krijgen. Maar als ze veel in de warmte is geweest kan het ook zijn dat ze dorst heeft. Je zou een extra flesje melk of wat water kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier elke dag 40 graden ik woon niet in Nederland. En ze heeft nooit echt last van de warmte. Ze is gewoon echt verkouden denk ik. Vroeg me mee af wat ik voor haar kon doen aangezien ze elk half uur wakker word.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Hm, lastig. Ik kan me voorstellen dat ze wakker wordt als ze moeilijk ademt. Als haar neusje verkouden is (en zeker als ze ook nog op een speentje sabbelt, maar ik weet niet of dat zo is) kan ze wel benauwd worden. Bij ons helpt een warm badje met speciale badgel nog wel eens, maar het blijft lastig bij zo'n kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb net wel in de badkamer gezeten met haar met de kraan op heet en viks enzo om te stomen. Gekke is ook dat ze niet snurkt. (Man daarentegen :-). Hmm word een zwaar nachtje denk ik. Misschien morgen even naar de dokter.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
was al weer mosterd
Alle reacties Link kopieren
Bedje bij het hoofdeinde iets omhoog zetten, verminderd de druk op de oortjes, misschien helpt dat een beetje?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Bedje staat al omhoog. Ze slaapt nu al 40 min. Er is hoop ze voelt nu trouwens toch wel wat warm aan, maar zal haar maar niet wakker maken om te temperaturen. Ik hou haar wel even in de gaten.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Neusje leegzuigen met zon neuszuigertje. Dat is veel effectiever dan een neusspray. En dan na het leegzuigen de neus sprayen.

Rechtop laten slapen, tegen je aan of in het wipstoeltje of maxicosy.

Een pcm zetpilletje tegen eventuele keelpijn of hoofdpijn.

Als ze wakker is slokje water geven.

Een ui in stukken naast het bedje zetten.

Insmeren met babydampo (hoe heet dat ook alweer?) Op borst en rug.
Alle reacties Link kopieren
Luuf.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 augustus 2013 @ 00:13:

Luuf.Oh ja, Luuf!
Ui naast t bed!!!
Hoe is de nacht gegaan? Als dochter hier om het half uur/uur wakker werd, was het negen van de tien keer oorontsteking, van alleen een neus vol snot had ze geen last.
Alle reacties Link kopieren
Ze is vaak wakker geweest helaas, maar niet huilen ofzo. Ze was vandaag wel een beetje jengelig. Ik denk dat het combinatie 11 maanden sprong en tandjes zijn.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven