Canada, Vancouver Island met kinderen

16-08-2013 18:53 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er hier iemand met kinderen naar Canada in het algemeen en Vancouver island in het bijzonder geweest met kinderen? Zo ja hoe beviel de reis en zijn jullie met camper gegaan of in een hotel?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op Vancouver Island geweest. Zonder kinderen. Prachtig eiland, maar groot! Vergis je niet. Aanraders met de postboot Uchuck langs de kust, dorpen bevoorraden. Victoria is leuk. Het regenwoud is prachtig. Tofino is een leuk surfstadje. Ik wil zeker terug!



wel van SF naar Seattle in een camper gereden met een 2-jarige. Camper is ideaal, je hebt een vast herkenningspunt voor je kind. Dus niet elke dag een andere kamer. Hangt ook van je kind af. Houdt rekening met grote afstanden en probeer niet te veel te rijden op een dag. Ons kind was na 5 uur rijden wel klaar. Lang leve de iphone. En bouw rustdagen in en doe af en toe iets leuks met je kind. Zwemmen, dierentuin of speeltuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op Vancouver island geweest, echt super gaaf. Ook voor kinderen veel te beleven, als je kinderen wat ouder zijn is het ook heel leuk om te gaan whale watchen met zo'n green peace boot.



Ik zou echt met camper gaan, juist voor kinderen heel erg leuk, midden in de natuur, net als kamperen, maar dan wat comfortabeler.
Alle reacties Link kopieren
Een Zodiac boot erg leuk, maar meestal vanaf een jaartje of vijf.

Op de grotere boot kwamen wij er achter dat de jongste echt heel erg zeeziek is en dat een barf bag echt niet groot genoeg is...



Wij zijn vorig jaar eerst met de boot van Tsawassen naar Sidney gevaren en dan naar een KOA camping net buiten Victoria gegaan. Op dit camping hadden ze een zwembadje en je kon 's avonds een hamburger bestellen die dan op de bbq klaar werd gemaakt. 's Ochtends kon je pannenkoeken bestellen. Wij zaten namelijk in een tent en dan weiger ik te koken op een gastoestel. Victoria vind ik een heel leuk stadje; beetje Engels aandoend.



Daarna zijn we naar Tofino gegaan en hebben op een mooie camping met uitzicht over de grote oceaan doorgebracht (Bella Pacifica). Overdag veel gewandeld (als je moet betalen voor een parkeerplek, doe dat dan ook want ze controleren heel goed) en een whale watch tour gedaan in Ucluelet.



Een camper is wel heel makkelijk met kinderen en in principe heb je er genoeg te zien zodat je niet te veel hoeft te rijden als je dat niet wil. Ook zie je genoeg als je in de auto of camper zit. Wij hebben niet gereserveerd, maar voor een tent heb je ook niet veel nodig.



Wat wil je meer weten? Ik heb in BC gewoond dus als je vragen hebt, kan ik je op gang helpen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een reisaanvraag gedaan bij een reisagent. Zij gaat nu ene reis samenstellen. Mijn zoon is helemaal gek van orka's en zeearenden. dus we willen iig orka's gaan spotten. ik heb me laten vertellen dat Telegraph Bay (?) daar de beste plek voor is.

De resiagente zei me dat hotels beter waren met jonge kinderen (mijn kinderen zijn als we gaan 8 en 6) omdat ze dan kunnen zwemmen in het zwembad van het hotel en ze dus wat meer rust hebben. Mij lijkt het juist lastig om uit je koffer te leven en van hotel naar hotel te rijden. Zodra ik haar voorstel heb zal ik het hier een voorleggen
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je zelf ook iets meer onderzoek. Campingplaatsen hebben vaak zelf een website zodat je kan kijken of het wat is.



KOA (kampsites of America) heeft ook een website. Zo kun je per camping bekijken wat voor faciliteiten ze hebben. Zoals een zwembad. Het is natuurlijk ook niet zo dat alle motels een zwembad hebben. (is dat noodzakelijk?)



Probeer zelf een visie te ontwikkelen. Wat vinden jullie belangrijk op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Camper met kinderen lijkt me juist prettiger.

Ieder heeft zijn eigen plekje.

Lekker kamperen, dieren spotten, kampvuur/bbq stoken, stoppen bij een meer om te zwemmen of op de camping.



Wij kamperen met onze 2 jarige en dat gaat goed.

In een hotel moeten ze stiller zijn ivm met anderen etc.

Zelf ben ik toen ik 10 was naar de USA geweest. 3 weken camper en 1 week hotel. Camper was echt heel leuk en stoer.

Hotel was minder.



In 2009 naar canada geweest.

Vancouver heeft een heel leuk aquarium, het naast gelegen park is ook heel leuk, Speelmogelijkheden en grote totempalen, superplek om de watervliegtuigen te spotten.

Met de ferry over naar Vancouver Island. Victoria bezocht, daar een Orka tocht gemaakt en ook zeeleeuwen gezien. De kerstwinkel is ook lekker over de top. Verder het eiland overgetrokken en veel natuur gezien. Zorg wel voor de balans tussen natuur en euke dingen voor de kinderen.
Bekijk de dingen eens van een positieve kant

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven