minder heet wassen

19-08-2013 13:07 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hier iemand een tip?



Ik was alle goed max. Op 40 graden. Ongeveer een maal per maand draai ik een 90 graden was. Soms heb ik er wat goed in, vaak is de trommel leeg. Nou loop ik al een hele tijd te "klooien" met de sanitairdoeken. Tijdje wegwerp gebruik, tijdje met spray en keukenpapier geprobeerd.

Ik wil gewoon doeken blijven gebruiken, tweemaal in de week.

Zouden jullie die bij de 40 graden was doen? Of toch 60 of 90 graden wassen?



Lees graag jullie tips
Alle reacties Link kopieren
quote:Mundy schreef op 19 augustus 2013 @ 15:44:

@lilalinda, dat heet een aanrechtdoekje, een vaatdoek gebruik je om je vaat mee af te drogen nietus! http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaatdoek
Ik ken een vaatdoek ook alleen als zijnde een theedoek: inderdaad om vaat mee af te drogen, of in het geval van een afwasmachine dus niet



Zo'n doekje noem ik gewoon een doekje, maar zelf gebruik ik vaker een spons.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 19 augustus 2013 @ 15:47:

[...]

nietus! http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaatdoek



Oh...



Nouja, ik noem dat een aanrechtdoekje De theedoek (dat is duidelijker denk ik?) hangt bij mij ook een week, want die gebruik ik ook nauwelijks ivm vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Grappig ik ken de term vaatdoek echt niet voor de theedoek. Een vaatdoek is voor je aanrecht etc. Zo zie je maar
Alle reacties Link kopieren
En alles uithangen, mijn man heeft de onuitroeibare gewoonte om vaatdoekjes (om het aanrecht mee schoon te maken dus) na gebruik opgepropt naast de gootsteen te gooien.



Als het gewoon uithangt gebruik ik het doekje wel een paar dagen. Eigenlijk alleen voor het weghalen van kruimels of restjes na het snijden van groenten. Doekjes waarmee vlees of vet worden weggehaald gooi ik wel in de was.
Alle reacties Link kopieren
Ik was de donkere kleding op 30 graden. Handdoeken, washandjes, thee, vaatdoeken, lakens, sokken en ondergoed op 60 graden.

Af en toe een kookwas met wat schoonmaakazijn om wasluis te voorkomen. De rubbers maak ik ook schoon.

Dagelijks schone vaatdoekjes.

Hoewel je denkt dat handdoekjes vrij schoon blijven omdat je toch je handen hebt gewassen, als ze onderzocht worden blijken daar juist de meeste bacteriën in te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort topics moet ik niet lezen.



90c theedoeken, handdoeken, vaatdoeken.



De wc doe ik alleen met wegwerpdoekjes...
Handdoeken en theedoeken. Washanden en douche handdoeken. Vaatdoeken en sokken/ ondergoed. Beddengoed en de dweil. Allemaal op 60 gr. Als er plek is doe ik er een spijkerbroek bij. Shirts etc op 40 gr. Niets op 30. 30 wast niet schoon genoeg. Elke maand (als het luchtalarm afgaat) doe ik een 90 gr was met alle vaatdoeken. Voor wasluis en voor vaatdoeken. Flinke scheut azijn erbij. Ontkalkt gelijk. Mijn vorige wasmachine was zo goor door 30 gr was. Schimmel en stank!! Zoveel geld in energie scheelt het niet. Maar eenmaal wasluis, kom je er nauwelijks vanaf. Dit werkt perfect. Lichtalarm is voor mij, op maandag altijd brij, goede herinnering.
WC doe ik met glorix wegwerp doekjes trouwens. Ga dat niet doen met vaatdoek. Brrr. Hahahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 19 augustus 2013 @ 16:34:

Grappig ik ken de term vaatdoek echt niet voor de theedoek. Een vaatdoek is voor je aanrecht etc. Zo zie je maarBij ons is dat ook een theedoek (en die vervang ik ook dagelijks) met als de handdoek
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
quote:sosofie schreef op 19 augustus 2013 @ 20:29:



90c theedoeken, handdoeken, vaatdoeken.

.waarom 90? bij 60 zijn alle bacterien al dood.
Alle reacties Link kopieren
schimmels gaan niet dood van 60C! Bacterien betwijfel ik. Het is goed voor je wasmachine om eens in de zoveel tijd op 90C te wassen, dus dat doe ik...
Alle reacties Link kopieren
Bacterien etc gaan echt wel dood op 60 graden.

Voor onderhoud van de wasmachine draai ik idd wel eens (eens in de maand denk ik) een 90 graden programma, scheutje antikal erbij in.
Alle reacties Link kopieren
Keukendoeken doe ik elke twee dagen. Soms vaker als hij erg nat is bijv. Dan droogt het toch niet aan zo.n haakje in een punt. Het vaatdoekje doe ik wel weer dagelijks., s avonds na het fornuis en aanrecht in de was.



Handoeken doe ik gewoon op 40. Waarom zou er schimmel inzitten???



Over het handoekje na het handwassen ben ik wel met sommige hier eens. Was tijd terug ergens een onderzoek over. Denk biij ned. 1. Na het handwassen is niet eens echt alles weg. Doekje dus dagelijks, zeker om de dag.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel doeken en idd verschillende kleuren voor de verschillende ruimtes. Die gooi ik allemaal in een aparte emmer, samen met de handdoeken die voor hond bestemd zijn. 1x in de maand (of iets langer) was ik ze dan op 90 graden. Moet ook inderdaad wel als ze een maand in zo'n emmer liggen, maar idd voor de wasmachine moet ik toch zo'n hete was doen en ik wil ze ook echt niet bij mijn gewone was.

Ondergoed en sokken doe ik liever ook niet bij de gewone was, maar ja, dat duurt eeuwig voordat ik daar voldoende van heb, dus gooi het er meestal toch bij.

Beddengoed apart met handdoeken op 60.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven