welke verzorgingsproducten aanschaffen voor baby?

27-08-2013 15:06 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,



Ik ben bezig met de babyspullen (31 weken zwanger) en vraag me af wat ik nu wel en niet nodig heb?

In de diverse topics die gaan over wat nu wel en niet handig is om aan te schaffen staat regelmatig dat men achteraf niet de 'complete zwitsal verzorgingslijn' (of willekeurig welk ander merk) had moeten kopen.



Mijn vraag: wat dan wel?



Heb me tot nu toe weten inhouden met wat badlotion en zinkzalf maar ik hoor graag van de ervarwn moeders: wat gebruikte je wel?



(Van vitamine d tot billendoekjes wat mij betreft!)
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Alle reacties Link kopieren
hier hadden wij verschillende dingen van verschillende winkels, allemaal bij elkaar geraapt eigenlijk ik keek vaak bij action/wibra/zeeman en nam daar iets mee als het voordelig was. ik zou je aanraden iets voor in bad/douche te kopen en iets tegen luieruitslag, maar niet teveel. zwitsal wasschuim vind ik overigens super om hardnekkige poepjes mee te poetsen.



wat er in de kraamweek gehaald moest worden:

- zoogkompressen (dure zijn het beste vind ik)

- vitamine D

- babymelk



wat ik nu gebruik:

- nog steeds zwitsal wasschuim met pompje, ideaal voor poep

- zwitsal badschuim (vind baby leuk)

- zwitsal pompje zeepvrije wasgel, heb ik nu trouwens nagevuld met goedkoper europrofit zeepvrije wasgel, bevalt prima.



nu lijkt het alsof ik altijd zwitsal heb maar ben niet heel merkvast hoor. alleen dat wasschuim is wel fijn om in huis te hebben.

overigens is het ook handig lekker veel hydrofiele luiers en washandjes te hebben.



hoop dat je er wat aan had!
Verzorgingsproducten van Weleda, de babylijn. Helemaal natuurlijk, zonder toegevoegde ingrediënten. Beviel mij uitstekend. D

Hier de link naar hun produkten:

http://www.weleda.nl/?id=155
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, zoogcompressen. Ik gebruik wasbare. Geef inmiddels alweer 2 jaar (bij elkaar geteld) bv, dus dat was voordeliger dan steeds wegwerp. En itt wasbare luiers geen vies karweitje om te wassen. Nu moet ik erbij zeggen dat ik geen zindelijke borsten heb. Nu weer 15 maanden aan het voeden en nog steeds lekkage.
Alle reacties Link kopieren
Zwitsal vind ik vies ruiken, net als Natusan. Jammer van dat verse babyluchtje. Daar kan niks tegenop.
Neutral voor in bad, weleda-olie voor na het bad en later voor massages. Ik kreeg heel veel Zwitsalspul, maar ik heb er niks van gebruikt, ik vind het niet zo lekker ruiken. Ik wacht tot ik de hele serie door kan geven aan iemand die er van houdt èn die in verwachting is



Verder veel gebruikt: thermometer, alcohol en watten. Zinkzalf/sudocreme heb ik nooit gebruikt. Daar zou ik vantevoren niet teveel van kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven