Gezondheid alle pijlers

pijn/branden in urinebuis (vrouw)maar geen blaasontsteking!

28-08-2013 19:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie herkent dit? Ik dacht een blaasontsteking te hebben maar tot twee keer toe was de kweek negatief. ik heb last van een branderig gevoel aan het eind van de urineleider, daar waar de urine er uit komt.

Plassen doet af en toe pijn, niet heel erg. Had gisteren het idee alleen maar kleine beetjes te kunnen plassen maar vandaag ging dat wel redelijk.

Mijn urine wordt nu getest op chlamydia en gonorroe, maar geen idee of dit het is.

Wie herkent dit?
Hoi,

Ik ken deze klachten van de tijd dat er bij mij chlamydia is geconstateerd. Ook had ik kleine blaren op mijn buitenste schaamlippen (weet niet of dit erbij hoort)

Als je voor chlamydia medicijnen krijgt ben je er met een aantal dagen vanaf. Indien je geen vast partner hebt zou ik het of wel veilig doen of de partner informeren want het is volgens mij dan nog overdraagbaar.

Succes!!
oh echt?

Het rare is dat ik twee maanden geleden een antibiotica kuur heb gehad die ze ook tegen chlamydia gebruiken. ( doxycicline).

sindsdien geen seks gehad dus ik kan me bijna niet voorstellen dat ik dat heb. óf de kuur moet niet aangeslagen zijn.

Maar jij herkent de klachten, vervelend he? Had jij er veel last van en heb je er lang mee gelopen? en welke kuur kreeg jij?

Hoe lang moest jij op de uitslag wachten ( bij mij wordt alleen urine getest?)

bedankt voor je reactie!
Misschien een schimmelinfectie? Juist ook door de reeds gebruikte antibiotica... Of vanwege de lage weerstand door de kuur een bacterie vaginose.

Heb je veel afscheiding?

Ik zou een afspraak met de huisarts maken want helaas uit ervaring weet ik dat zowel blaasontsteking of schimmel erg vervelend en pijnlijk is!
hey druifje, met schimmelinfecties heb ik ook ruime ervaring ;-( dus weet daardoor dat dit iets anders is. Zit ook echt in mn urinebuis en niet in mn vagina!
FF lekker langs je huisarts gaan!

Zoals je hier boven kunt lezen zou het best iets ernstigs kunnen zijn. Maar wij kunnen dat echt niet weten.
quote:lika76 schreef op 28 augustus 2013 @ 20:11:

hey druifje, met schimmelinfecties heb ik ook ruime ervaring ;-( dus weet daardoor dat dit iets anders is. Zit ook echt in mn urinebuis en niet in mn vagina!

Toch kan het een schimmelinfectie zijn!

Ik heb ook ervaring met 'normale' schimmelinfecties, meer bij de vagina en schaamlippen zeg maar. Maar ik heb ook 1 keer precies hetzelfde gehad als jij. Een pijnlijke urinebuis, maar geen duidelijk aantoonbare urinewegontsteking. Een kuur tegen blaasontsteking (die ze toch maar voor de zekerheid hadden voorgeschreven) hielp toen niet. Maar een anti-schimmelzalfje bleek uiteindelijk het enige dat wel hielp!
ja natuurlijk heb ik contact met mn huisarts!

en Java, kan die schimmel dan in je urinebuis gaan? en kreeg je toen een zalfje of van die eitjes?
Zalfje. Want de pijn zat echt bij de urinebuis dus daar moest ik het smeren.
hmm verder niemand ooit deze klachten gehad?
Ik heb dat soort klachten altijd bij een blaasontsteking. Ben al wel een paar keer te vroeg geweest met mijn urine, waardoor ze niks kunnen vinden. Sindsdien ga ik pas langs als de pijn echt goed doorzet, anders heeft het toch geen zin.

Ik heb dan ook altijd pijn en jeuk daar, alleen het voelt dan net even anders als een schimmelinfectie. Dat laatste heb ik maar een keer gehad. Een blaasontsteking helaas wel vaker.
Je zou D-Mannose kunnen proberen of Solidago. Ik weet van veel vrouwen dat ze er mee geholpen zijn.
nou, de uitslag van mn urine is binnen en t is geen soa.

Ik gebruik al cranberry pillen, heb t idee dat het wel wat beter is nu, maar het drukkende, brandende gevoel blijft ;-(

las ergens ook dat het geirriteerd kan zijn?

heb ook mn psychiater gevraagd of het een bijwerking van mn medicatie kon zijn maar daar had ie nog nooit van gehoord
Hoi lika, ik heb je een privé bericht gestuurd. Heb je dat ontvangen?
Heyy ik heb dezelfde klachten pijn in mijn urinebuis geen blaasonsteking ben ten einde raad ben door verwezen naar de uroloog duurt allemaal veel te langpas 6 sept antibiotica slaat niet aan d mannose geslikt wie weet een wondermiddel van hier zo klaar mee
quote:lika76 schreef op 31 augustus 2013 @ 16:36:

nou, de uitslag van mn urine is binnen en t is geen soa.

Ik gebruik al cranberry pillen, heb t idee dat het wel wat beter is nu, maar het drukkende, brandende gevoel blijft ;-(

las ergens ook dat het geirriteerd kan zijn?

heb ook mn psychiater gevraagd of het een bijwerking van mn medicatie kon zijn maar daar had ie nog nooit van gehoordHet kan zijn dat je psychiater alleen de meest voorkomende bijwerkingen uit zijn hoofd weet. Dus misschien is het toch van je medicijnen. Hier: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/ kun je alle bekende bijwerkingen vinden, is wel erg medisch, maar je kunt de termen ook googelen voor de Nederlandse uitdrukking. Of als je wilt prijsgeven wat je slikt, kan ik het ook voor je opzoeken, ik heb een medische opleiding.

Ik heb ook wel eens last van dit gevoel. Na een tijdje kwam ik erachter dat het bij mij te maken heeft met onvoldoende drinken. Daar wordt je urine veel geconcentreerder van en dat was bij mij de oorzaak en meer drinken de oplossing. Kan het zijn dat je met het warme weer niet genoeg drinkt?
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Nee aan het drinken ligt het niet ben al sinds april onderweg mischien toch een schimmel zo te lezen
Hoi lika zie dat het bericht al van een tijdje terug is ben je inmiddels hersteld wat heeft geholpen bij je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven