Zelfs collega's kun je niet vertrouwen

23-08-2013 13:16 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is mijn zonnebril gestolen op mijn werk. Kwam er pas vandaag achter. Heb alles doorzocht en ook andere collega's hebben de zonnebril nog zien liggen gister. Kon hem dus niet vergeten of verloren zijn.



Wat een, nouja, laat ik het maar zo zeggen: zielepoten leven er toch ook op deze wereld.



Was met mijn zuurverdiende geld betaald en collega's hebben nog iedereen nagevraagd zonder resultaat uiteraard.



Voel mij er gewoon verdrietig door. Niet alleen de zonnebril is weg, maar ook mijn collega's kan ik niet vertrouwen. Die persoon kijkt mij elke werkdag weer aan wetende dat hij iets van mij heeft gestolen en ik weet niet wie het is.
quote:newimprovedkitty schreef op 24 augustus 2013 @ 12:46:

ik heb een keer hele dure ringen gevonden in de voorruimte van het toilet, bij de wasbak. Omdat ik enig idee had van wie die ringen konden zijn heb ik een rondje gelopen op de verdieping ( erg groot kantoor ) maar de mevrouw in kwestie niet gevonden.

Hier en daar wel vertelt dat ik de ringen had en dat als die mevrouw ( ik wist haar naam niet en kon dus ook niet mailen naar haar ) ze miste dat ze die bij mij kon ophalen.

Ringen in een envelopje in mijn la gelegd, einde van de dag kwam deze mevrouw inderdaad haar ringen halen, maar echt op zo'n manier dat ze me bijna beschuldigde van stelen. Niet eens een bedankje voor het bewaren van haar ringen.



ze zei iets van: JIJ hebt mijn ringen! en ik zei: ja die heb ik in de toiletruimte gevonden en ik heb je geprobeerd te vinden. Dus ik geef die ringen aan haar, ze pakt ze aan en loopt zonder iets te zeggen weg!Gatverdamme wat een ondankbaar mens!
quote:lizzy75 schreef op 23 augustus 2013 @ 15:28:

[...]



Let dan beter op je kostbare spullen. Je laat je portemonnee toch ook niet op je bureau liggen? Ik denk dat je eerst eens bij jezelf te rade moet gaan, voordat je je collega's beschuldigt.Pfff hoor haar, de foutloze, zelfreflecterende perfectionist
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mijn moeder was ook een keer heel boos, haar jas was uit de garderobe gestolen... Alleen had die jas dezelfde kleurcombinatie als die van mijn moeder, die er thuis achter kwam dat ze de verkeerde had meegenomen...

Dus het hoeft niet persé kwade opzet te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je weet helemaal niet of je collega's je bril gestolen hebben, ik vind je voorbarig met je conclusies. Je hebt je bril ergens laten liggen en bent 'm nu kwijt.

Je kunt een mail rondsturen of ze hem hebben gezien en hem zelf nog even goed zoeken.



Aangifte doen vind ik lachwekkend. Wat denk je nu, dat er een agent langskomt om je collega;s aan de tand te voelen?

De politie doet er helemaal niks mee.



Volgende keer beter op je dure spullen letten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beauke schreef op 24 augustus 2013 @ 17:16:

Je weet helemaal niet of je collega's je bril gestolen hebben, ik vind je voorbarig met je conclusies. Je hebt je bril ergens laten liggen en bent 'm nu kwijt.

Je kunt een mail rondsturen of ze hem hebben gezien en hem zelf nog even goed zoeken.



Aangifte doen vind ik lachwekkend. Wat denk je nu, dat er een agent langskomt om je collega;s aan de tand te voelen?

De politie doet er helemaal niks mee.



Volgende keer beter op je dure spullen letten.Ben je helderziend ofzo? En je mag het lachwekkend vinden maar dat is voor de verzekering, dus waarom je zo reageert is mij een raadsel...
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaversus schreef op 23 augustus 2013 @ 18:22:

Anaquirina: Zomaar uit nieuwsgierigheid



Hoe heb je je mail geformuleerd?



Fijn dat je reacties hebt gekregen en hoop dat je hem terug vind/ krijgt!Dat ik mijn zonnebril ben kwijtgeraakt. Niet dat hij weggepakt is/gestolen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 23 augustus 2013 @ 15:28:

[...]



Let dan beter op je kostbare spullen. Je laat je portemonnee toch ook niet op je bureau liggen? Ik denk dat je eerst eens bij jezelf te rade moet gaan, voordat je je collega's beschuldigt.Zelfs als je je portemonnee op je bureau vergeet, zouden collega's er nog steeds met hun tengels vanaf moeten blijven. Als ik een portemonnee van een collega vind op mijn werk, betekent dat niet dat ik 'm dan in mijn tas mag stoppen.
quote:zwolleneesje schreef op 24 augustus 2013 @ 17:13:

Een collega van mijn moeder was ook een keer heel boos, haar jas was uit de garderobe gestolen... Alleen had die jas dezelfde kleurcombinatie als die van mijn moeder, die er thuis achter kwam dat ze de verkeerde had meegenomen...

Dus het hoeft niet persé kwade opzet te zijn.Zo ben ik eens door een net niet hysterische moeder op de bso aangesproken. De kinderen hadden gegymd en na de gymles had mijn dochter per ongeluk de spijkerbroek van haar dochter aangetrokken (en vice versa). Ik kwam er pas achter toen ik een paar dagen later de was had gedaan en zag dat ik ineens een dure merkbroek op mijn stapeltje H&M broeken had. Toen ik de broek naar de bso bracht kwam ik die moeder tegen en die beweerde dat ik toch echt bij het ophalen had moeten zien dat mijn dochter ineens zo'n mooie broek aan had.
Alle reacties Link kopieren
quote:lelytjevandalen schreef op vrijdag 23 augustus 2013 13:21 Kan het de schoonmaakster zijn geweest? Voordat je je collega's gaat beschuldigen?



Je zou even een mailtje rond kunnen sturen met de vraag of iemand je zonnebril heeft gezien.



Ik heb het ook is gehad, bleek dat iemand hem voor mij in zijn ladeblok had gelegd. Om te voorkomen dat ie gejat werd "Kan het de schoonmaakster zijn geweest? Voordat je je collega's gaat beschuldigen? "



Nee ga lekker de schoonmaakster beschuldigen! Laag zeg....
I adore you even more than the people of North Korea are forced to adore Kim Jong Un.
Alle reacties Link kopieren
Eens met oa beauke, je moet ook zelf beter op je spullen letten. Zeker als het iets duurs is.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Update:



Hij is terug! Gevonden door een collega onder mijn bureau. Geen flauw idee of ik dit moet geloven, maar ik ben weer helemaal blij.



Collega komt zo langs om de zonnebril te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat die collega de moeite neemt om hem te komen brengen.



Wel onaardig om erbij te zeggen dat je het niet echt gelooft.
Alle reacties Link kopieren
Hij lag dus onder je bureau.



Heb je toch mooi voor niets je collega's voor dief uitgemaakt.



Wat lief van die collega dat ie

1. de moeite heeft genomen om nog eens goed op je werkplek te zoeken

2. de moeite neemt om hem te komen brengen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 23 augustus 2013 @ 15:28:

[...]



Let dan beter op je kostbare spullen. Je laat je portemonnee toch ook niet op je bureau liggen? Ik denk dat je eerst eens bij jezelf te rade moet gaan, voordat je je collega's beschuldigt.



Moet TO 8 uur lang haar zonnebril nauwlettend in de gaten houden?

Flauwekul. Op het kantoor waar ik werk hebben ook veel collega's hun mobiele telefoon op hun bureau liggen. Ik ga mijn telefoon heus niet opbergen in mijn tas als ik even naar de wc ga. Dat gaat wel heel erg ver. Mensen hebben gewoon van elkaars spullen af te blijven.



TO fijn dat je zonnebril gevonden is!
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 25 augustus 2013 @ 14:17:

[...]





Moet TO 8 uur lang haar zonnebril nauwlettend in de gaten houden?

Flauwekul. Op het kantoor waar ik werk hebben ook veel collega's hun mobiele telefoon op hun bureau liggen. Ik ga mijn telefoon heus niet opbergen in mijn tas als ik even naar de wc ga. Dat gaat wel heel erg ver. Mensen hebben gewoon van elkaars spullen af te blijven.



TO fijn dat je zonnebril gevonden is!Het maakt mij niks uit of jij geen zin hebt je waardevolle spullen bij je te houden. Maar dan ook niet klagen als het weg is. Of erger nog, zoals TO je collega's beschuldigen van diefstal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven