Ik heb een talent..

23-08-2013 01:01 87 berichten
Een strontvervelend talent . Ongeveer eens per jaar steekt het de kop op.. Al sinds ik klein ben..



Ik loop of fiets ergens nietsvermoedend. En dan ineens spotten mijn ogen een donker hoekje, een beweginkje.. Bereikt een tjirpje of mauwtje mijn oren.. En jawel hoor. Ik heb er weer één. Een zielig dier. Ik spot ze alsof er een spotlight op staat. Alsof er een zwaailicht op hun hoofd staat.. En in mijn hoofd hoor ik Steve Irwin; Whoaaaawhhh Isnt hea a beaauuudy!.



Zo ook vannacht. Ik fiets richting huis vanaf een borrel en zie op de stoep een smutsige kat liggen. Dezelfde waar ik vanmiddag (17:30) langs fietste. Toen stonden er een paar mensen omheen. De kat kijkt me aan en ik zie het al aan hem/haar.. Hij is sielùg! Dus uiteraard stap ik van mijn fiets af en loop op de kat af om te controleren of hij idd sielùg is. Fingers crossed datie dat níet is.



De kat begint hard te spinnen en met zijn oogjes te knijpen. Ik mag hem aaien en voel zijn ruggengraatje en bekken. Bot, bot, bot. En vervolgens slaat de twijfel toe. Mijn telefoon is uitgevallen dus ik kan niemand bellen. Ga ik deze kat echt in mijn fietsmandje meenemen? Twijfel twijfel.. Maar ja dus. De kat gaat mee.



En nu? Nu lig ik in bed en tik ik een topic op viva. De kat zit in de gang heeft een oude dikke handdoek, een kattenbak, een bakje water en een bakje brokjes (waar hij zich op stortte. Heb dit allemaal nog van onze vaste logékat). Morgen bel ik het asiel en breng hem langs. Het liefst zou ik bij de kat gaan liggen maar mijn vriend (die op dit moment toch al niet zo blij is met mij en de logé ) vindt dat geen goed plan.



Mijn moeder vond het vroegah al vreselijk, en nu ga ik vrolijk door en zadel ik mijn vriend op met mijn talent om écht sielùguh dieren te spotten. Vogels, katten, zelfs een keer een schildpad. Ik kan ze gewoon niet negeren als ik eenmaal heb geconstateerd dat het écht niet goed gaat met het dier.. Herkenbaar voor iemand? Voel me een beetje een softe muts..
Alle reacties Link kopieren
Nou dat hoop ik ook!
O dat zou super fijn zijn als die lieve poes weer een thuis heeft! Wat goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 23 augustus 2013 @ 09:07:



@Lemoos; Zo heb ik laatst een kwartier met de auto achter een loslopende dwergpincher aan gereden. Beest was bijna vermorzeld door een bus. Bleek 10 straten verderop te wonen. Was niet ontsnapt, liep gewoon los. Toen ik aanbelde bij het huis waar hij naar binnen liep begon die vrouw dat beest te roepen. Lekker in het plat Leidsch: Doetiee het weaahhrr? Joepie! Tearinglijur, KOM HIER! Stomme hond. Tearinglijur beest, twordt nog us juh DOOT!









Zo is mijn huidige hond eens als puppy weten weg te komen in een drukke stad (riem overgetrokken, geschrokken van een ballon). Hysterisch jankend en krijsend zijn naam schreeuwend rondrennen. Andere mensen beginnen ook zijn naam te roepen, een mevrouw vroeg "Is 'ie licht of donker?". Vijf minuten later komen mensen aan met een huilend kindje van een jaar of drie "Hier is hij!".
Nee heb je, ja kun je krijgen
Lemoos! Wat heb je toen gezegd? Arm kindje, zomaar naar een wildvreemde vrouw gebracht...
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie daden allemaal. Het verhaal van Lemoos bracht me aan het lachen :)!
Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow!
Alle reacties Link kopieren
O Lemoos, ik zit hier te schuddebuiken. Maar wat erg voor dat jochie! En zijn moeder hem weer roepen...
Alle reacties Link kopieren
*Zit ademloos het topic te lezen*



En? En? En?



Update?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 23 augustus 2013 @ 20:37:

[...]





Vijf minuten later komen mensen aan met een huilend kindje van een jaar of drie "Hier is hij!".
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Hulde TO!



En je stukje is ook nog eens heeel erg leuk geschreven!
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 23 augustus 2013 @ 09:07:

. Lekker in het plat Leidsch: Doetiee het weaahhrr? Joepie! Tearinglijur, KOM HIER! Stomme hond. Tearinglijur beest, twordt nog us juh DOOT!









Triest voor het beestje hoor en het schoot me echt in het lachen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 23 augustus 2013 @ 20:37:

[...]







Zo is mijn huidige hond eens als puppy weten weg te komen in een drukke stad (riem overgetrokken, geschrokken van een ballon). Hysterisch jankend en krijsend zijn naam schreeuwend rondrennen. Andere mensen beginnen ook zijn naam te roepen, een mevrouw vroeg "Is 'ie licht of donker?". Vijf minuten later komen mensen aan met een huilend kindje van een jaar of drie "Hier is hij!".





Oh en? Pup en kind uiteindelijk weer bij de juiste moeders terecht gekomen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Even een upje.



Hoe is het nou met poezebeest?



En Lemoos vertel nog even hoe het afgelopen is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven