ontsporende puber-zoon

30-08-2013 12:57 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb lang getwijfeld of ik zelf een topic zal openen.
Alle reacties Link kopieren
En je weet héééééééééél zeker dat hij degene is die steelt?



Toch wel enorm lullig als hij beschuldigd wordt ( want heeft kennelijk al een slechte naam ) en het blijkt niet zo te zijn.





Waarom moest hij persé vakantiewerk doen van jullie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
middelste zoon dacht dat hij 10 euro mistte (nadat ik dit aan de oudste had gevraagd was hij zeer beledigd dat ik hem verdacht). Uiteindelijk bleek dit een misverstand en zat de 10 euro in een ander vakje van zijn portemonnee.





Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Altijd handig; eentje die je overal de schuld van kunt geven; kunnen de andere kinderen los gaan zonder verdacht te zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik snap dat het niet allemaal positief is maar heel wereld schokkend vind ik het ook niet.

Het lijkt me niet wenselijk meer om te straffen. Inzicht bieden in de consequenties van zijn handelen wel.



Als je nieuwe partner en jij moeite hebben om het positieve te zien, is het dan geen idee dat jullie eens gaan praten met iemand?



Ook pubers hebben iemand nodig die vertrouwen in ze heeft. Juist wel. Dat is altijd zo jammer, bij 4 jarigen roept iedereen bij alles hoe knap het is, en dan ben je 16 en dan doe je alles fout. Terwijl je zelfvertrouwen dan vaak heel wankel is.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wordt er ook gek van en vertrouwt hem voor geen meter (begrijpelijk) en kan niets positiefs meer tegen hem zeggen. De sfeer wordt er daarom niet beter op.



Altijd fijn; zo'n stiefvader..........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom zitten jullie die knul zo op zijn nek? Als hij niet werkt heeft hij toch geen geld? Zijn probleem. Wees heel voorzichtig met beschuldigen. Sommige dingen kun je niet meer terugnemen als ze je mond uitgevlogen zijn. Taken in huis mag je best wat van zeggen maar dat kan op een normale manier.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 augustus 2013 @ 13:06:

Mijn vriend wordt er ook gek van en vertrouwt hem voor geen meter (begrijpelijk) en kan niets positiefs meer tegen hem zeggen. De sfeer wordt er daarom niet beter op.



Altijd fijn; zo'n stiefvader..........En daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe praat je met hem hierover? Ik zou een gesprek met hem hebben waarin jij ervoor zorgt dat jouw emoties niet oplopen. Waarin je aangeeft dat je weet dat hij steelt en zorg er zelf voor dat je per definitie de discussie hierover niet met hem aan gaat (ook al doet hij dat wel, hier dus niet op ingaan).



Ik zou vervolgens aangeven dat je het geld terug wilt en direct daarna zeggen dat je met hem een oplossing wilt zoeken voor wat hij dus blijbaar nodig heeft. Als hij alleen maar ongeïnteresseerd en/of agressief reageert zou ik melden dat ik hulp ga zoeken bij zijn gedrag omdat hij schijnbaar wel de levenskeuzes van een 'volwassene' en kan en wil maken en schijnbaar niet de gevolgen aan kan en zich dan als een drammerig kind gedraagt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maar het gekste is dat we uit de schuur opeens een frituurpan missen. 's ochtends stond ie er nog en de volgende dag was ie weg. Precies in de tussentijd dat de oudste ergens een feestje had en 's nacht zou logeren





Met drie pubers zal je schuur ook wel vaak - per ongeluk - openstaan, neem ik aan?



Zie je je zoon al fietsen/ scooteren met een pan vol vet onder zijn arm?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja, scheiden, hoppa een stiefvader en 3 kids erbij... Stiefvader kan niet normaal tegen hem doen. Ze zouden om minder ontsporen
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan ook af hoe dat gaat met zo'n frietpan?!



Waarom zou hij die hebben? En stél dat ie hem mee genomen heeft naar een feestje, dat is dan toch best snugger?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Oh en... De stiefvader zou hierbij voor mij geen rol spelen en zijn eigen vader wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 augustus 2013 @ 13:12:

Oh en... De stiefvader zou hierbij voor mij geen rol spelen en zijn eigen vader wel.Niet leuk hoor, zo'n negatieve kerel de hele dag in huis die duidelijk laat merken dat je een niksnut bent.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 30 augustus 2013 @ 13:11:

Ik vraag me dan ook af hoe dat gaat met zo'n frietpan?!



Waarom zou hij die hebben? En stél dat ie hem mee genomen heeft naar een feestje, dat is dan toch best snugger?Eens de frietpan staat vermoedelijk vast nog ergens bij een vriend te wachten om te worden opgehaald.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bel om te beginnen die ouders eens op om te vragen of jouw patatpan daar nog staat. Is dat zo, DAN heb je een punt om uit je pannetje te gaan.

Je zoon afzeiken vanwege vermoedens is totaal niet constructief.





Zal je zien; is die van 13 zwaar aan de drugs en heeft hij die frietpan verkocht voor een snuif van het een of ander.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
TO krijgt je zoon wel voldoende zakgeld? Zou je niet met hem kunnen uitrekenen hoeveel hij over zou houden als hij bijvoorbeeld minder / niet zou roken?

Als hij steelt is dat omdat hij blut is. Dan kun je daar beter het gesprek over aangaan dan over het (vermeende) stelen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Is toch ongezond zo'n frietpan dus beter kwijt dan rijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Een frietpan verkopen??? dat idee was ik nog niet eens bij me opgekomen! Nee joh..... Zie je het al voor je? Een volle friteuse 'helen' .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wordt er ook gek van en vertrouwt hem voor geen meter (begrijpelijk) en kan niets positiefs meer tegen hem zeggen. De sfeer wordt er daarom niet beter op





Laat je vriend fijn op zijn eigen kinderen hun huid zitten, die 4 dagen in de maand dat hij ze heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo ontspoort is dit toch niet. Ik zou oppassen met het beschuldigen van stelen.

Zo iets neem je niet terug en geeft zoon het idee dat je hem niet vertrouwd.

Daardoor kan hij juist stiekem gaan doen en dingen voor je gaan verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk ook zo'n stiefvader...



Roken jullie zelf ook?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat een puber van alles opleggen en gaan eisen alleen maar averechts werkt.

Ze moeten toch ook zelf gaan ervaren en keuzes maken ( en de gevolgen ervan ontdekken)



Je kan wel aansturen in advies, maar verder?



Ik heb ook een zoon van 16, die gaan opleggen dat hij moet solliciteren? uhm... I will lose.

Hij heeft ook de hele vakantie geen baantje gehad (liggen overigens op het moment ook niet meer zo voor het oprapen).



Ik heb wel gezegd dat ik het niet handig van hem vindt, want als hij dingen wil ( concertje, bios,iets kopen) dan zal er toch geld op de plank moeten komen.

Hij krijgt heus wel soms wat van mij, maar ik ga zijn lol niet geheel alleen onderhouden.



Nou.. en dan is het weken verder en dan beseft hij dat weinig geld toch niet zo lollig is en krijg ik te horen, " ga binnenkort toch maar eens op zoek naar een baantje" En dan zeg ik alleen " strak plan"



Eigen troep opruimen in huis, daarvan vind ik wel dat je dat mag verwachten en eisen ( dan nog, pubers.. ik blijf een kapotte grammafoon plaat )

Maar ook dat kan goed komen, bij mijn dochter helaas pas toen ze op zichzelf woonde, toen werd ze ineens heeel netjes! Want , is niet fijn mam in de zooi leven, ik moet mijn kamer echt opgeruimd hebben anders word ik gek. As if...





Anyway, minder op zijn huid zitten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 augustus 2013 @ 13:15:

Een frietpan verkopen??? dat idee was ik nog niet eens opgekomen! Nee joh..... Zie je het al voor je? Een volle friteuse 'helen' .Misschien snuift die jongste frituurvet voor een vette kick.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Nouschi schreef op 30 augustus 2013 @ 13:15:

Is toch ongezond zo'n frietpan dus beter kwijt dan rijk.Beter weg dan omgestoten in schuur (dat heb ik ooit aangetroffen). Kreeg jaren na dato nog zin in een frikandel als ik mijn fiets uit schuur ging halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven