ontsporende puber-zoon

30-08-2013 12:57 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb lang getwijfeld of ik zelf een topic zal openen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 augustus 2013 @ 13:16:

[...]





Misschien snuift die jongste frituurvet voor een vette kick.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Vindt zijn EIGEN vader hem ook een leugenachtig, lui, stelend jong?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En jouw partner is zijn stiefvader, niet de vader. Hij mag zijn regels hebben voor zijn huis en zijn kinderen.

Maar jouw kind afkatten is niet zijn taak of plaats.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen van je nieuwe vent?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet hij moet veranderen, jullie moeten veranderen! Ga naar een psycholoog en kijk wat er aan de hand is! De dynamiek in een samengesteld gezin is heel anders dan in een normaal gezin!
En je zoon 'ontglipt' je niet. Hij is op weg naar volwassen- en zelfstandigheid. Tot dat het zover is zal hij vaker niet te pruimen zijn. Als jullie hem zo blijven benaderen dan is hij weg voor je poep kan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind jij het goed dat jouw partner zo over jouw zoon praat? Stel je eens voor : Je bent zestien jaar en je moeder is het eens met je stiefvader die je een leugenachtig, stelend jong vindt.



Ik zou de friteuse voor eeuwig laten verdwijnen denk ik. Houd je partner wel van een snack? Dan heb je dáár ook de reden waarom de friteuse verdwenen is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 augustus 2013 @ 13:24:

Houd je partner wel van een snack? Dan heb je dáár ook de reden waarom de friteuse verdwenen is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees overigens nergens dat hij echt ontspoord is.



En niet luisteren? Waar moet hij allemaal naar luisteren dan?

Leg je de lat niet wat te hoog?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op 30 augustus 2013 @ 13:22:

En je zoon 'ontglipt' je niet. Hij is op weg naar volwassen- en zelfstandigheid. Tot dat het zover is zal hij vaker niet te pruimen zijn. Als jullie hem zo blijven benaderen dan is hij weg voor je poep kan zeggen.



Eens.

Misschien wel lekker rustig voor de stiefvader. Sja.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
So hee. Ben het met alle bovenstaande eens.

Dat jong hoort gewoon vakantie te kunnen houden. Werken is om geld te verdienen en dat doe je als je dat geld WILT verdienen, niet omdat het moet van je ouders eh stiefvader.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal goed opgevoede jongens en meiden uit een stabiele omgeving.



Wat bijzonder; niemand met gescheiden ouders.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op 30 augustus 2013 @ 13:17:

[...]





Beter weg dan omgestoten in schuur (dat heb ik ooit aangetroffen). Kreeg jaren na dato nog zin in een frikandel als ik mijn fiets uit schuur ging halen. héérlijk frikadel speciaal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 augustus 2013 @ 13:06:

Mijn vriend wordt er ook gek van en vertrouwt hem voor geen meter (begrijpelijk) en kan niets positiefs meer tegen hem zeggen. De sfeer wordt er daarom niet beter op.



Altijd fijn; zo'n stiefvader..........



Nee zijn moeder, dat is duidelijk iemand die het van de positieve kant blijft zien.

Arme jongen, zit je daar met twee volwassenen die je grijpgrage nietsnut vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zou het overigens bij mij niet hoeven te flikken zo met mijn kinderen om te gaan.



Niets positiefs meer zeggen?

Pardon?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 augustus 2013 @ 13:04:

middelste zoon dacht dat hij 10 euro mistte (nadat ik dit aan de oudste had gevraagd was hij zeer beledigd dat ik hem verdacht). Uiteindelijk bleek dit een misverstand en zat de 10 euro in een ander vakje van zijn portemonnee.







Ow..... Dit lees ik nu pas echt goed.





@TO : doe even gewoon zeg! Ik vind dat jouw zestien jarige echt niet leuke mensen in zijn huis heeft wonen. Broertje is geld kwijt en dús heeft jouw oudste het gedaan. Stiefvader vind hem een leugenaar, moeder voelt het allemaal als 'moeilijk moeilijk' .



Wat een ' heerlijk wam' nest om in thuis te mogen komen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens best snel gegaan met je scheiding enzo. Voor jou misschien niet maar wel voor je kinderen. Beginnende pubertijd, pa gaat weg en binnen no-time zit er een nieuwe vent binnen. En dan ook nog eens eentje die de pik op je heeft. Want je bent geen 6 maar 5 en half jaar gescheiden dus ik neem aan dat de nieuwe man nog niet zo heel lang bij jullie woont.
quote:consuelabananahammok schreef op 30 augustus 2013 @ 13:30:

Mijn vriend zou het overigens bij mij niet hoeven te flikken zo met mijn kinderen om te gaan.



Niets positiefs meer zeggen?

Pardon?Echt, de enige die op mijn jongen mag katten ben ik zelf (en hun vader). De rest moet gewoon zijn muil houden.
Alle reacties Link kopieren
Eens met alles,



Verder lees ik dat hij zijn mavo gewoon gehaald heeft, een vervolg gaat starten én ook nog gezellig is als je met de hele family dingen doet,is echt super hoor!
Alle reacties Link kopieren
oef, deze antwoorden had ik wel verwacht. Hard en oordelend zonder het fijne ervan te weten.
Alle reacties Link kopieren
En ja zestien jarigen leiden hun eigen leven en nee ze vertellen niet meer alles tegen mama. Ja ze maken hun eigen keuzes en nee dat zijn echt niet altijd de juiste. En ja ze hebben het nodig om die keuzes te maken zodat ze weten wat ze zelf wel of niet willen.



En het veroordelen van zichzelf doen zij zelf we. Als ze maar een veilig nest hebben om in terug te vliegen zodat ze in ieder geval daar hun successen en fouten kunnen en mogen bepreken met de mensen die met hen meedenken en om hen geven.



Maakt dit nu dat ik alles accepteer van mijn puber? Nee. Maar ik stel me ook niet als meer op als degene die zijn keuzes en gedrag bepaalt. Hij moet het zelf gaan doen. En ja zeker, dat zelf doen gaat in overleg met zijn vader en mij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja zeg..... Zet dat er dan gelijk bij! Wat verwacht je nou van een forum? Als je niet de volledige info geeft krijg je dus reacties op wat je heb t geschreven hè?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dat jatten tijdens zijn baantje is wel heel alarmerend gedrag. Ik zou echt hulp voor hem gaan zoeken. Dit klopt niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben jarenlang met héél weinig geld moeten doen, las ik in één van je andere topics.

Niet makkelijk, voor een puber die met andere jongeren mee wil doen.

Zou dat één van de oorzaken kunnen zijn?



Zou aandacht vragen er ook een kunnen zijn?

Je wilde met je middelste vanwege moeilijkheden ivm scheiding naar een psycholoog; de oudste over het hoofd gezien?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op 30 augustus 2013 @ 13:34:

[...]





Echt, de enige die op mijn jongen mag katten ben ik zelf (en hun vader). De rest moet gewoon zijn muil houden.





Mijn vriend mag best iets vinden en er wat van zeggen. Mijn kinderen zijn heus niet altijd engeltjes. Alleen bij een puber is dat wel lastiger, die zitten toch helemaal niet meer te wachten op iemand die denkt ook de baas over ze te gaan spelen.



Mijn vriend doet dat overigens uit zichzelf niet, laat hem in zijn waarde en als er echt wat is bespreekt hij dat met mij. Dan los ik het op wanneer dat nodig is.



Nu stoort mijn vriend zich eigenlijk niet snel ergens aan, is eerder relaxter dan ik ben.



Maar in een samengesteld gezin elkaars kinderen gaan afkammen?

Gedoemd tot mislukken!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven