Favoriete Europese vakantieland

28-08-2013 11:16 72 berichten
Dit jaar ben ik voor het eerst sinds 11 jaar weer eens naar Engeland op vakantie geweest. Wat een heerlijk vakantieland is dat toch! Aardige mensen, relaxte sfeer, en er is ontzettend veel te zien en te doen. En prachtig weer De afgelopen jaren zijn we ook regelmatig naar Frankrijk geweest. Dat is ook een mooi land, maar de mensen zijn er een stuk minder toegankelijk en behulpzaam dan in Engeland. Duitsland vonden we ook erg gezellig, al zijn we er maar twee nachtjes geweest onderweg En Spanje vonden we matig. We zaten op een camping in de middle of nowhere, zonder auto (want vliegvakantie en geen geld voor een huurauto), en bij iedere onweersbui, en dat waren er nogal wat, zaten we uren zonder stroom. Dat doen we dus niet meer.

Wat is jullie favoriete vakantieland (in Europa)? En waar ga je juist nooit meer heen?
Alle reacties Link kopieren
Ja 4 is ook nog wel te doen maar 2 is helemaal lekker en dan toch ergens in de zon zitten
Ik zit daar allemaal niet mee. Naar Australie ben je helemaal lang onderweg, maar dat is het absoluut helemaal waard!
Alle reacties Link kopieren
Dat staat nog steeds op mijn lijstje,net als Canada en meer van de VS;-)



Maar wij wisselen het af,ene keer ver weg en de andere keer een Europese bestemming.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle continenten inmiddels meerdere keren bezocht, maar binnen Europa staan met stip op nummer 1 toch nog steeds Spanje en Italie .
I believe in good
Ik kan niet kiezen! Ik vond eigenlijk alle landen fijn en mooi.

Maar ik vind Italie altijd erg prettig, waar je ook heengaat. Verder Spanje, omdat daar mijn roots liggen en ik me daar gewoon thuis voel.

Noorwegen, schitterend! Daar wil ik snel weer naartoe als het lukt.

Griekenland en Portugal hebben ook alles om een fijne vakantie te vieren, vind ik.



Voor mij is het belangrijk dat je er alles kunt doen, dus afwisseling. Mooie dorpjes, watersport, scooter of auto huren, mooie stranden, gezellige eetgelegenheden, actief zijn (fietsen, wandelen). En natuurlijk lekker weer!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk om er 1 te kiezen...maar mijn top 4 is op dit moment:

Engeland, Italie, Denemarken en Noorwegen. De laatste 2 zijn er na mn reis door oa Scandinavie afgelopen zomer bijgekomen. Aardige mensen, leuke steden en prachtige natuur!
Alle reacties Link kopieren
Frankrijk staat al vanaf mijn twaalfde met stip bovenaan, dan volgt Turkije maar dat ligt, op 3 % na, niet in Europa en het is bovendien een roteind rijden, Duitsland vind ik ook een prima vakantieland, net als Italië, Zwitserland is prachtig maar de meeste Zwitsers zijn alleen aardig als ze aan je kunnen verdienen, Engeland hoeft voor mij niet meer, het zal er best weleens mooi weer zijn maar de keren dat ik er was had ik het óf steenkoud óf ik was iedere dag verzopen, idem in Denemarken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2013 @ 08:43:

Op mijn verlanglijstje van Europa staat IJsland aan kop en ook zou ik wel 'ns naar Noorwegen en Ierland willen.

Ik heb niet zoveel met het middenlandse zee gebied en ook niet met oost Europa Ik hou van eenvoud en natuur en al die pracht en praal gebouwen zijn niet erg aan mij besteed. Ik zie liever 'n tot de verbeeldingsprekende ruine.Hier kan me helemaal in vinden.
quote:elninjoo schreef op 28 augustus 2013 @ 12:04:

Schotland!

Wat 'n prachtig mooie natuur daar! En daarbij overal kastelen en ruines en vervallen graveyards die iets spookachtigs hebben. Heel erg fotogeniek!Eens! Vooral als je in het diepe najaar gaat. Alles ziet er zo gezellig uit dan!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayhem schreef op 31 augustus 2013 @ 17:39:

[...]





Eens! Vooral als je in het diepe najaar gaat. Alles ziet er zo gezellig uit dan!Ik heb van vrienden ook veel mooie verhalen over gehoord. Zou er ook wel naartoe willen.
Alle reacties Link kopieren
Eenvoud en indrukwekkende natuurparken vind je (juist) volop in Oost-Europa. De grootste kloof ter wereld na de Grand Canyon vind je ten oosten van ons, net als enkele in Europa schaarse oerbossen. Zomaar twee voorbeelden. Best jammer dat er nauwelijks over specifieke landen in 'Oost-Europa' wordt gesproken. Zo veel onwetendheid en vooroordelen. De verschillen tussen de landen, maar ook de streken in die landen zijn enorm. B.t.w. als je puur naar de wereldkaart kijkt, zijn veel 'Oost-Europese' landen eigenlijk centraal-Europese landen.



Los daarvan heeft iedereen natuurlijk zijn voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn voorkeur gaat uit naar Frankrijk, heerlijk land!
quote:wcpapiertje schreef op 31 augustus 2013 @ 20:47:

[...]



Ik heb van vrienden ook veel mooie verhalen over gehoord. Zou er ook wel naartoe willen.Doen! Het is er prachtig, geweldige sfeer... Ik vond het fantastisch daar.
Alle reacties Link kopieren
Hier een fan van Oost-Europa!



Bosnië op de 1e plaats, fantastisch vanwege de ongerepte natuur, lieflijke stadjes, zichtbare (recente) historie, verrukkelijk eten, lieve mensen.

Verder o.a. Montenegro, Servië, Roemenië, Oekraïne, Polen, Estland



Sinds ik oost-Europa ben gaan ontdekken, ga ik telkens naar een ander land of gebied in die regio. Het westen is prachtig, absoluut, maar deze landen zijn interessant om van je vooroordelen en verkeerde voorstellingen af te komen.



De voordelen: weinig toeristen, elk land heeft maar een paar toeristisch plekken (bijv Sarajevo en Mostar in Bosnië). Verder ben je overal bijna de enige toerist, wat veel rust geeft.

Goedkoop, de prijzen voor eten/ drinken/ slapen/ reizen liggen op de helft van west-Europa.

Verrassend, je ontdekt steden, parken en kastelen die in die regio super bekend zijn en op de Unesco lijst staan, maar waar je nog nooit van had gehoord.

Zichtbare gevolgen van de Balkan oorlog en communistische regimes geven een bredere blik op de wereld. De verhalen van de mensen over die tijd, maken ook het beeld van wat er nu in het midden-oosten gebeurt meer compleet.



Kortom, alles positief aan Oost-Europa. Behalve dan dat het minstens 1500 km rijden of 2 uur vliegen is.
Alle reacties Link kopieren
Italie vind ik erg mooi ( Rome, Toscane ), lekker eten, cultuur en aardige mensen.

Engeland vind ik een heerlijk land.

Maar Griekenland staat toch wel hoog bij mij.



En qua stad vind ik Rome, Salzburg en Madrid het mooist.
Alle reacties Link kopieren
Violet, Bosnië heeft mij ook positief verrast! We waren er alleen voor Sarajevo en Mostar en hadden geen tijd om langer te blijven (rrondreis), maar ik wil er nog wel een keer heen.
1. Noorwegen

2. Duitsland

3. Italie
steden:

1. Rome

2. Parijs

3. Praag
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag nog meer van Europa zien, met name Scandinavië en Oost-Europa, maar ook delen van Ierland, Schotland en andere delen van Engeland.



Heb aan aantal landen in Europa waar ik graag kom of nog een terug zou gaan, op 1 staan toch wel de Alpenlanden (Zwitserland, Oostenrijk, delen van Frankrijk, Slovenië) om hun schitterende bergen
Alle reacties Link kopieren
Kroatie is sinds kort mijn lievelingsbestteming. Ben er laatst voor het eerst geweest en heb er in een [spam] geslapen! Heerlijke weer, prachtige stranden en een azuurblauwe zee. Ik zal de komende jaren mijn vakanties in Kroatie plannen, en dan in een vakantiehuis.



Geen gedoe met hotels, dronken gasten of recepties. Het is alsof je een korte tijd in het buitenland woont.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-09-2013 10:29
Reden: link naar commerciele website verwijderd
% gewijzigd
Ik zou niet kunnen kiezen. Ik heb in alle landen die ik heb bezocht eigenlijk nog maar een klein deel van het land gezien en oppervlakkig leren kennen. Neem alleen al Frankrijk; dat land is zo groot en gevarieerd dat het onmogelijk is om dat land écht te leren kennen.
De landen van voormalig Joegoslavie, italie en turkije.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven