Entertainment alle pijlers

Correcties in bibliotheekboeken

06-09-2013 21:43 81 berichten
Regelmatig leen ik boeken uit de bibliotheek en af en toe kom ik het tegen dat mensen in die boeken correcties hebben aangebracht.

Vaak is er een woord doorgestreept en staat er een verbetering boven (die soms trouwens ook nog eens niet klopt ) soms staan er hele verhalen in de kantlijn.



Vervelend vind ik, ik lees liever een boek zonder gekras er in, het neemt echt een stukje leesgenot weg.

Een kleine ergenis natuurlijk, maar ik vroeg me toch af of anderen dit ook wel eens tegenkomen (of heb ik gewoon de pech dat er net bij mijn bibliotheek een wijsneus met precies mijn smaak in boeken lid is )



En nog belangrijker: schrijven jullie ook wel eens correcties in bibliotheekboeken, en waarom dan?



Ik vind het vooral zo raar omdat die boeken niet van jezelf zijn, natuurlijk mag je in je eigen boek het gehele wilhelmus in de kantlijn pennen, maar als het om een boek gaat wat toch niet in jouw kast blijft staan, en wat anderen ook nog moeten gebruiken, waarom schrijf je daar dan in?



Voor de gein gelijk maar even een polletje gemaakt

corrigeer jij ook?

Totaal aantal stemmen: 51

Ja, want ik weet het altijd beter (4%)
Nee, da's boekenschennis (84%)
Nee, want ik kan ook niet spellen (10%)
Ja, want ik vind schrijven leuk (2%)
Alle reacties Link kopieren
Als je een spannende thriller leest, op de eerste pagina van het boek schrijven: '..... is de dader' en hem dan weer inleveren bij de bieb.





(nee grapje, zal ik echt niet doen, ik spoil alleen online als iemand het nadrukkelijk vraagt)
Alle reacties Link kopieren
Echt asociaal gedrag. Heb wel eens een boek gehad van de bieb, compleet met doorhalingen, markeerstift, kanttekeningen (die dan weer wel in potlood (?). Heb het direct gemeld bij retour.



N.a.v. dit topic. Brrrr, als je erover nadenkt wat voor een vieze tengels allemaal aan die boeken zitten, ben ik blij nu een e-reader te hebben waar alleen de mijne aanzitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op 06 september 2013 @ 21:53:

Wat ik wel doe is spelfouten verbeteren als ik iemand op het forum quote. Ik denk dat niemand dat doorheeft, maar ik wil zo min mogelijk fouten in mijn posts, en als ik dan iemand quote die wel een fout heeft gemaakt, verbeter ik hem discreet :P



Hiermee wil ik niet zeggen dat ik zelf nooit fouten maak hoor!Weet je wat erg is, dat je altijd te snel op `verzend` hier drukt en dan ga je even terug lezen of er geen fouten in staan. Prompt zie je dan een knoeperT van een fout en dan ben je al gequote .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het ook weleens in de bibliotheek tegengekomen. Ik vind het vooral asociaal om in andermans boeken te gaan schrijven. Als je je dan zo ergert aan bepaalde fouten, dan stuur een mail naar de uitgever om je frustraties te uiten.



Ik meld het altijd aan de bibliothecaresse als ik het zie. Misschien kunnen ze dan ontdekken wie het gedaan heeft, als het vaker voorkomt. Omdat wordt geregistreerd wie welke boeken leent.



Wat ik nog regelmatiger tegenkom in bibliotheekboeken zijn vieze pagina's. Echt dingen waarvan je niet wilt weten wat het is. Bah, vind ik ook zo vies.
Alle reacties Link kopieren
Eens met minniemouse. Ik meld het ook altijd bij de balie als ik een boek heb waarin geschreven is.

In mijn eigen boeken onderstreep ik wel eens stukjes die ik mooi vind of wil onthouden met potlood.
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een boek uit de bibliotheek waar iemand alle scheldwoorden had weggekrast..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven