Basisschool geen vrij voor bijzondere dag

29-08-2013 20:25 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Boze en verdrietige ex net hier



Zijn schoonvader ( vader van zijn vrouw) gaat in oktober met pensioen èn promoveren ( ja ja, op zijn oude dag). Daarnaast krijgt hij een lintje ( nog geheim natuurlijk en afgelopen week bevestigd).



Voor de zomervakantie was de datum al bekend, ex had voor onze kinderen vrij gevraagd ( 2x VO, 1x BO)

De 2 VO scholen gaven direct toestemming, ex heeft het aan het begin vh nwe schooljaar nog een keer gemeld maar was prima.



Maar de basisschool wil geen vrij geven. Vandaag nogmaals een nee.



Ex wil zoon toch meenemen en het er op aan laten komen desnoods (LPA) en vroeg mij om advies /hulp.

Ik sta achter zijn beslissing.



We gaan samen nogmaals een motivatiebrjef opstellen met waarom dit een belangrijke dag is en wij vinden dat zoon best een dag van school kan blijven. Zoon kan bijv op school iets vertellen over de promotie-ceremonie, hoe of wat met een lintje krijgen etc.



Wat zouden jullie doen en heeft iemand misschien nog een goed advies?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik mag van de directrice van de school van mijn dochter met dochter naar Parijs, waar ze maarliefst twee dagen voor gaat verzuimen. Maar ze moet wél een spreekbeurt houden, en foto's meenemen, en chocola voor haar en de juf



Toffe dirk!



Erg jammer dus dat die van jouw kind niet vrij geeft hiervoor. Ze mogen de kinderen écht wel vrij geven, Maar blijkbaar denkt de één daar anders over dan de ander. Zou betekenen dat je kinderen tussen hun vierde en zestiende nóóit wat buiten de vaststaande vrije dagen zouden mogen meemaken. Op je werk kun je daar toch ook vrij voor nemen of er wat tegenover stellen zoals een andere dag werken (of een spreekbeurt ofzo )
Ik was eigenlijk wel benieuwd naar het vervolg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven