Waar winkelen met/voor mijn (bijna) tienerdochter?

08-09-2013 22:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Begin oktober heeft mijn dochter een studiedag en wil ik lekker met haar gaan winkelen. We hebben allebei zin om een nieuwe garderobe voor haar aan te schaffen, het liefst incl schoenen/jas. Ze begint mode belangrijker te vinden en we zijn een beetje op zoek naar haar eigen stijl.



Nu zoek ik een leuke stad in Nederland om fijn te winkelen. Zelf heb ik de ervaring dat je na een dag winkelen nog maar met 1 tasje thuiskomt omdat je ook veel tijd kwijt bent aan het zoeken naar de juiste winkels, koffie drinken (ook leuk! ) enz. Om goed te kunnen slagen, zoek ik een praktische winkelstad. Als ik met vriendinnen ga winkelen zonder "doel" dan vind ik sfeer het belangrijkste, nu vind ik het het belangrijkste dat de winkels voor mijn dochter lekker bij elkaar zitten en we echt goed kunnen slagen.



Nu ze een beetje veranderd van smaak en stijl, zoek ik ook wat "nieuwe" winkels waar ik leuk kan slagen. Voor nu weten we; WE, Shoeby, V&D, HM, Coolcat (zij liever dan ik overigens, maar een shirtje ofzo moet kunnen), nog een beetje NameIT. Verder kom ik eigenlijk niet, dus ik hoop dat jullie nog leuke winkels weten voor frisse meiden met maat 152-158.



We wonen in het midden van het land en ik vind reizen binnen ongeveer 3 kwartier geen probleem. Uithoeken (zoals Groningen en Maastricht) zijn dus niet zo handig.



Heeeel erg bedankt voor het meedenken, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Winkeltip: Tally Weill veel jongerenkleding in ieniemienie maatjes. (Hier twee meiden van bijna 15.)



Mijn jongste vind shoppen geweldig, mijn oudste heeft online-shoppen ontdekt. Zij heeft een bloedhekel aan winkelen en word stik sjacherijnig als er te veel mensen om haar heen zijn.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moeten jullie in welke grote stad dan ook wel kunnen slagen. Maak er een gezellige dag van!
Alle reacties Link kopieren
Alkmaar. Veel winkels, allemaal bij elkaar. Zaandam vind ik zelf ook heel leuk winkelen. En die Primark is voor jouw dochter natuurlijk geweldig. Amstelveen, winkelcentrum ook leuk. Utrecht ben ik laatst geweest en dat vond ik helemaal niets. Veel straatjes, onoverzichtelijk en veel dure winkels. Daarentegen zijn de grachten en de vele terrasjes wel heel leuk! Maar daar heb je voor het winkelen niets aan.
Apeldoorn is wel een aanrader voor jullie denk ik, alle winkels die jullie zoeken, deels overdekt en alles lekker dicht bij elkaar. Groot winkelaanbod, niet heel sfeervol.



Verder Nijmegen, Den Bosch, Haarlem, Enschede. Eindhoven (totaal niet sfeervol, wel veel keus). Amsterdam?

Deventer is ook leuk en sfeervol, maar mist wat grote ketens.



En Arnhem vind ik zelf niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zeker of fPrimark wel zo leuk is voor haar.

Ze heeft nog niet echt een dames maat en d tienerkleding is niet heel veel.

Het is wel leuk voor grappige tut spulletjes voor je haar en zo.

Zara is wel echt hartstikke leuk en betaalbaar, en heeft een leuke tienerafdeling. Tenminste bij ons in Rotterdam, maar dat is een hele grote Zara. Ben wel eens in steden geweest met een klein filiaal en uiteraard hebben ze daar veel minder.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke ideeen! Genoeg keus qua steden zie ik al, dat komt goed! Ik heb nog nooit van de primark gehoord, maar nu ik lees; leuk voor je dochter en lekker goedkoop ga ik daar zeker eens kijken. Ik ga trouwens op een vrijdag; dat vroeg geloof ik nog iemand!
Alle reacties Link kopieren
Tally weijl ? Zit op hoog catherijne en in andere plaatsen. Maten beginnen bij xxs of 32. Beetje coolcat achtige winkel en niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Hoofddorp vind ik ook een aanrader!

Zara, Primark zitten bij elkaar in de buurt, en er is een Leemans outlet, erg fijn shoppen!

De andere grote ketens zijn ook vertegenwoordigd.

En dan na afloop voor de gezelligheid naar Haarlem
Alle reacties Link kopieren
Ja Amersfoort! Ik ben daar een tijdje geleden voor t eerst geweest om te shoppen en vond het echt een leuke stad. Alles lekker dicht bij elkaar en goed aan te lopen!



Verder shop ik altijd in rotterdam, maar dat is meer praktisch!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Alkmaar een handige stad om te winkelen. Voor jongeren hebben ze o.a. H&M, Zara, WE, Vero Moda, Steps, grote Sting, Tally Ho. Of Amsterdam; de Kalverstraat voor de grote ketens als Bershka en alle reeds genoemde. Op de Haarlemmerdijk kan je voor wat minder gebruikelijke merken kijken.



Veel plezier
Rotterdam Niet alleen omdat het praktisch is, ik woon er zelf maar ook omdat er veel keus is. Ik vind het Alexandrium leuk dat is lekker overdekt. Zuidplein is ook overdekt (maar minder keuze) Hartje stad is super veel keuze.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
arnhem centrum, arnhem presikhaaf, Arnhem kronenburg, zevenaar?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort, Den Bosch en Rotterdam vind ik het meest 'op elkaar' qua winkels, alles bij elkaar in een paar straten. Prettig winkelen, veel keus, ook voor tieners.
Alle reacties Link kopieren
quote:abc123 schreef op 08 september 2013 @ 23:07:

Bedankt voor jullie snelle reacties! Groningen staat zeker op het lijstje, maar dat wordt een andere keer (maken we er gelijk een weekendje van ;) ). Utrecht is ons zeeeer bekend en absoluut ook erg leuk (en gezellig) winkelen, maar toch zijn we eens op zoek naar iets anders. Juist omdat we hier steeds in het zelfde kringetje rondlopen (ook qua winkels). Arnhem lijkt me leuk, die neem ik ook mee!



In Groningen zitten genoemde winkels, incl Zara, gewoon in 1 straat, heel handig. Maar wat mij in de meeste steden opvalt, is dat dat eigenlijk overal zo is.



Ik vond Arnhem of Nijmegen volgens mij ook leuk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam! (en dan zou ik naar R'dam Alexandrium gaan)
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 september 2013 @ 23:21:

[...]





Dan kan je beter doorrijden naar Purmerend of Alkmaar.Alkmaar! Purmerend heeft geen enkele winkel/merk die ze noemt.. geen bal aan om te winkelen daar..
Alexandrium inderdaad.
Veenendaal, Amsterdam, Almere, Rotterdam, Hoofddorp!
Alle reacties Link kopieren
Je zult het denk ik niet in drie kwartier halen, maar CentreO in Oberhausen is misschien ook wel leuk!

Een groot winkelcentrum met een Amerikaans-gevoel inclusief eetplein, waar je vanalles kunt halen.

Als puber vond ik het daar geweldig!



Je hebt daar veel grote ketens, H&M, Zara, Mango, WE, Esprit etc. En je moet voor je dochter zeker even kijken bij New Yorker, Pimkie en Forever 18!
Alle reacties Link kopieren
Haarlem, Leiden Alkmaar.

Alkmaar is het meest overzichtelijk en in een dag door te lopen, en staat bekend om zijn enorme hoeveelheid leuke en verschillende boetiekjes. Lunchen doe je daar bij De Buren of op het Waagplein.



Als je in een vreemde stad gaat winkelen is het handig om van te voren te googlen op 'winkelen in....' , dan vind je ongetwijfeld de leukste tips.
Alle reacties Link kopieren
Vind het echt ontzettend leuk dat jullie zo meedenken



Ik zie winkels voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb, voel me dan opeens mijn eigen moeder



Apeldoorn klinkt goed, net als Alkmaar (iets verder rijden) en Rotterdam (vooral de grote Zara). Hier werd mij Zoetermeer nog aangeraden, omdat daar leuke winkels zouden zitten. Iemand hier ervaring met Zoetermeer?
Alle reacties Link kopieren
Oh en Veenendaal inderdaad! Zelf vind ik Haarlem erg leuk. Maar vereiste is dat er een grote V&D zit, dus daar ga ik nog even voor googlen!
Alle reacties Link kopieren
quote:abc123 schreef op 09 september 2013 @ 17:41:

Oh en Veenendaal inderdaad! Zelf vind ik Haarlem erg leuk. Maar vereiste is dat er een grote V&D zit, dus daar ga ik nog even voor googlen!In Haarlem zit toch een grote V&D, zelfs bovenin leuk met La Place met een mooi uitzicht over Haarlem.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Veenendaal! Alles handig dicht bij elkaar.. Ben er nu 2 keer geweest, bevalt goed.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_254153 wijzigde dit bericht op 21-09-2015 08:38
Reden: Verwijderen lukt niet
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven