fondue

10-09-2013 07:55 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil vanavond kaasfondueen. nog nooit zelf gedaan..

Heb een fondueset op de rommelmarkt gekocht zonder gebruiksaanwijzing.

Er zit een brander bij.. iemand enig idee hoe die te gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Asperges als dipper is ook lekker. Wat noten, druiven en een paar andere kaasjes voor op het stokbrood is ook lekker. Ik drink er graag rose bij of witte wijn.



1x heb ik het heel uitgebreid gedaan;







Maar normaal is het meer zo;







of zo;



Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik heb meestal aardappelkroketjes, bij mij vallen gewone aardappeltjes kapot in de kaasfondue en is niet zo lekker voor de smaak van de kaas.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg meteen trek in kaasfondue, goed idee voor t weekend. Ik gebruik meestal brandpasta in het brandertje deze is zowel in fles als in een cupje om in de brander te plaatsen te koop.
quote:Nouschi schreef op 10 september 2013 @ 09:09:

[...]





Precies!



En ik ook altijd.

Heerlijk.

Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn er ook dol op , druiven , broccoliroosjes lekkere soorten brood , krieltjes en een frisse salade .



Zin in kaasfondue!



Ik heb jaren geleden een mooie kaasfondue set( Spring) van mijn moeder gekregen , een (kaas)gele pan helemaal in stijl.
Alle reacties Link kopieren
Was het bevallen Ella?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra229 schreef op 10 september 2013 @ 09:30:

Ik krijg meteen trek in kaasfondue, goed idee voor t weekend. Ik gebruik meestal brandpasta in het brandertje deze is zowel in fles als in een cupje om in de brander te plaatsen te koop.idd, veel handiger en veiliger dan het gedoe met spiritus!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 september 2013 @ 22:40:

Was het bevallen Ella?





Het was HEERLIJK!! Ik heb al jullie tips opgezocht. en mijn vriend de spiritus laten regelen haha;)



Vooral die blauwschimmelkaas is echt een aanrader!! Heb nu alweer zin om het nog een keer te doen hahaha
Alle reacties Link kopieren
opgezocht=opgevolgd**

Jullie ook allemaal smakelijk eten bij de volgende kaasfondue
Alle reacties Link kopieren
quote:ella9 schreef op 11 september 2013 @ 07:18:

[...]





Het was HEERLIJK!! Ik heb al jullie tips opgezocht. en mijn vriend de spiritus laten regelen haha;)



Vooral die blauwschimmelkaas is echt een aanrader!! Heb nu alweer zin om het nog een keer te doen hahaha



Geweldig. Ja het is verslavend kaasfondue, het is dat ik geen partner heb dat ik het zo weinig doe. Zelf ben ik gek op blauwschimmelkaas. Helaas de keren dat ik het met een vriendinnen deed, vonden ze het geen goed idee om dat erbij te doen. Ja als je niet van die kaas houdt dan moet je het er zeker niet bij doen.



Ik heb een kookboek met alleen maar fondue variaties. Een keer met tomaat erbij gedaan, dat was ook lekker.

Het boekje kost maar iets van vijf euro en is echt de moeite waard.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Die oude pannetjes met een vlammetje eronder zijn wel erg gevaarlijk. We hadden vroeger regelmatig vlam in de pan. Een elektrische werkt veel beter / veiliger! Even een paar tientjes in investeren en je bent jaren zoet Zie onze mooie nieuwe fondueset hier maar eens: http://youtu.be/Qmm6yXCTgbI



De hond is er ook blij mee zo te zien :D
Iedereen heeft recht op mijn mening! :-)
Alle reacties Link kopieren
en daar ben je lid voor geworden om dit met het forum te delen op een oud topic??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven