Werk & Studie alle pijlers

Werken in het buitenland, hoe doe je dat?

11-09-2013 08:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames/heren



Mijn moeder komt in Oktober zonder werk te zitten en zou graag eens gaan werken in het buitenland.

Nu zit ze zich een beetje te orienteren op verschillende sites, waarvan vele helaas vrijwilligerswerk is.

Ze wil graag als au pair naar het buitenland maar op de meeste sites is ze daar te oud voor ( 49 ).

Mijn moeder kan geen uitkering krijgen omdat ze pensioen ontvangt van mijn vader die overleden is.

Ze werkt momenteel in de horeca en is daar erg goed in, maar ze heeft ook jaren als receptioniste gewerkt.

Ze zou graag in Engeland/Schotland of Ierland werken.

Maar andere landen mogen ook.

Heeft iemand leuke sites waar we nog niet aan gedacht hebben waar ze op zou kunnen kijken?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het toen allemaal geregeld via http://www.aupair-world.nl/



Hier maak je als au pair een profiel aan en kan je op gastgezinnen zoeken. Uiteraard kunnen gastgezinnen ook op au pair zoeken. Daarna regel je het allemaal met het gastgezin, zonder tussenpersoon.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hebben we dus al geprobeerd, maar voor die site is ze dus te oud. Wat een onzin eigenlijk he.

Ze is notabene moeder, dus ze weet wel hoe ze met kinderen om moet gaan.

Je zou toch zeggen dat gezinnen liever een oudere vrouw willen dan zo'n jong ding.
quote:rogue_1987 schreef op 11 september 2013 @ 08:47:

Hallo dames/heren



Mijn moeder komt in Oktober zonder werk te zitten en zou graag eens gaan werken in het buitenland.

Nu zit ze zich een beetje te orienteren op verschillende sites, waarvan vele helaas vrijwilligerswerk is.

Ze wil graag als au pair naar het buitenland maar op de meeste sites is ze daar te oud voor ( 49 ).



Gezien haar leeftijd, zou ik niet zoeken op "au-pair" maar op "nanny". Hou er wel rekening mee dat ze waarschijnlijk ook diploma's en een verklaring van goed gedrag willen zien.



Mijn moeder kan geen uitkering krijgen omdat ze pensioen ontvangt van mijn vader die overleden is.



Bij het recht op een WW-uitkering maakt het niet uit of je nog andere inkomsten hebt. Voor een bijstanduitkering wel, maar als zij langere tijd gewerkt heeft, zou ze wel recht moeten hebben op een WW-uitkering.



Ze werkt momenteel in de horeca en is daar erg goed in, maar ze heeft ook jaren als receptioniste gewerkt.

Ze zou graag in Engeland/Schotland of Ierland werken.



Ik denk dat ze in Ierland dan de meeste kans maakt, omdat de werkgelegenheid in de UK minder goed is.



Maar andere landen mogen ook.



Het is wel slim om eerst even te informeren bij de pensioenverzekeraar wat eventueel de gevolgen voor het pensioen zijn wanneer je moeder voor langere tijd naar het buitenland gaat.



En het is ook verstandig om rekening te houden met de andere sociale voorzieningen in het buitenland. Rechten op uitkeringen zijn vaak stukken minder, er is meestal een ander systeem voor de gezondheidszorg en bijbehorende verzekeringen, en ook is het verstandig dat ze aanvraagt om de AOW-premie vrijwillig door te betalen zodat ze in NL nog van AOW verzekerd blijft. En ten slotte is het ook verstandig als zij zich even verdiept in de pensioenmogelijkheden wanneer ze eenmaal een nieuwe baan heeft bevonden, met name is het raadzaam om uit te zoeken of er een pensioen wordt opgebouwd en of dat pensioen in Nederland kan worden uitbetaald als ze weer terug gaat.



Heeft iemand leuke sites waar we nog niet aan gedacht hebben waar ze op zou kunnen kijken?

Alvast bedankt.
quote:rogue_1987 schreef op 11 september 2013 @ 09:01:

Ja dat hebben we dus al geprobeerd, maar voor die site is ze dus te oud. Wat een onzin eigenlijk he.

Ze is notabene moeder, dus ze weet wel hoe ze met kinderen om moet gaan.

Je zou toch zeggen dat gezinnen liever een oudere vrouw willen dan zo'n jong ding.Oudere mensen zijn over het algemeen duurder...
Alle reacties Link kopieren
Ze zou kunnen kijken naar een nanny bureau dat internationaal bemiddeld. Voor nanny werk is ze niet te oud.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips Nummerzoveel! Heb altijd veel aan je.

Ga het doorgeven aan haar.

Bedankt ook voor de tips van het Nanny bureau.

Verklaring van goed gedrag is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze wel netjes premies betaald in de horeca? Dan zou ze nu, wat Nummerzoveel zegt, toch in aanmerking moeten komen voor een ww-uitkering voor kortere of langere tijd?



En spreekt ze goed Engels? Lijkt me wel een vereiste als je in Schotland of Ierland wil gaan werken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ze heeft alles gewoon netjes betaald.

Ze kan wel WW krijgen maar dat word van haar weduwepensioen afgetrokken zegt ze.

Ik weet niet hoe dat zit.



En ja ze spreekt heel goed Engels, dat is geen probleem.

Ik moet nu naar mijn werk, kom later terug.
quote:rogue_1987 schreef op 11 september 2013 @ 09:29:

Ja hoor ze heeft alles gewoon netjes betaald.

Ze kan wel WW krijgen maar dat word van haar weduwepensioen afgetrokken zegt ze.

Ik weet niet hoe dat zit.



En ja ze spreekt heel goed Engels, dat is geen probleem.

Ik moet nu naar mijn werk, kom later terug.Wanneer haar gewone inkomsten worden afgetrokken van het weduwepensioen, dan zal dat ook voor een uitkering gelden. Wanneer haar gewone inkomsten geen invloed hebben op het pensioen, dan zou dat voor een WW-uitkering niet anders moeten zijn. In dat geval zal ze vermoedelijk wel verplicht zijn om die uitkering aan te vragen. (Bijstand kan anders zijn, maar dat is niet aan de orde begrijp ik).
quote:rogue_1987 schreef op 11 september 2013 @ 09:08:

Bedankt voor de tips Nummerzoveel! Heb altijd veel aan je.



Wat fijn om te lezen! Dankjewel voor het compliment!



Ga het doorgeven aan haar.

Bedankt ook voor de tips van het Nanny bureau.

Verklaring van goed gedrag is geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
z
mara2 wijzigde dit bericht op 11-09-2013 10:19
Reden: klopt niet
% gewijzigd
Voor andersoortig werk zou ze ook bij reed.co.uk kunnen kijken. Voer keyword 'Dutch' in en je krijgt diverse banen voor customer services etc.



Ik ken alleen mensen met pedagogische opleidingen die als nanny hebben gewerkt. Er zijn geloof ik wel websites voor Nederlanders in de UK (van horen zeggen ik ken ze niet zelf), waar ze misschien zou kunnen adverteren. Ouders vinden het mogelijk fijn als hun kinderen NLs talig opgevoed worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven