40+ en voor 1e keer zwanger (willen) worden

12-06-2008 19:09 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies,



Ik ben 41 jaar en ben sinds een maand gestopt met de pil (jarenlang geslikt), en we willen over paar maanden gaan proberen om zwanger te worden. Ben benieuwd of hier moeders of zwangere dames zijn van 40+ die zelf op latere leeftijd zwanger zijn geworden en dit willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Vriendin,

Ik denk dat je nu een klein groepje aanspreekt. Er is wel al een 35+ groepje. Misschien is dat iets? In ieder geval heel veel succes. Je bent bij ons: wondertje in 2009 ook altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Zoals je aan mn geboortedatum al kunt zien, kan ik je ook geen tips geven. Ik vraag me alleen af waarom je nu stopt met de pil en over een paar maanden pas gaat proberen. Het klinkt misschien een beetje cru, maar op je 41ste kun je misschien beter zsm beginnen?
Alle reacties Link kopieren
He Vriendin,

Ben zelf 36 dus ook niet de jongste, maar er zijn niet zoveel dames ouder dan 40 denk ik. Wel bij forum zwanger boven 35 misschien maar dat lijkt een prive forum nu. Anders sluit je je toch aan bij een ander topic, bijvoorbeeld gestopt met de pil in februari. zitten verschillende leeftijden bij.



En waarom begin je inderdaad niet meteen? Uit onderzoek blijkt dat je juist direct na stoppen vruchtbaarder bent dan normaal. Het schijnt onzin te zijn dat je eerst moet wachten tot je cyclus normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips!



Ja ik ben al aan het rondneuzen op de forums.



Wist niet dat je meteen vruchtbaarder bent als je gestopt bent met de pil.... ben een maand gestopt en nog niet ongesteld en kan wel 2 maanden duren zei de huisarts.

Dus vandaar dat ik schreef dat ik nog paar maanden wil wachten.... maar we gaan gewoon vast oefenen hoor! :smile:



Ik zal me eens aanmelden op zwanger +35 (even zoeken) en wondertje 2009.

Ik weet niet of jullie al zwanger zijn, of bezig zijn, maar wens jullie ook heel veel succes en wie weet dat ik dadelijk ook een keer een wondertje verwacht in 2009!
Alle reacties Link kopieren
Nouuuuu.... je kunt zelfs vruchtbaar zijn als je aan de pil bent X-D ! Dankzij een buikgriepje loopt er nu in mijn huis een tweeling van 5 rond. Het is handiger voor het uitrekenen van je werpdatum als je cyclus volledig op gang is gekomen, maar verder maakt het geen drol uit. Gewoon lekker klussen zonder regenjas dus X-D !
Alle reacties Link kopieren
Hey vriendin, misschien ben je dan zelfs al zwanger als je nog niet ongesteld bent geweest, dat zou ook nog kunnen!

xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Spannend, en ik hoop voor je dat je wens in vervulling mag gaan.



Hier 43, uitgerekend in oktober van 'mijn 2e kind. Vanwege het grote leeftijdsverschil met m'n eerste kind (21 jaar), voelt het alsof ik voor het eerst zwanger ben.



Ik denk dat je goede aansluiting vindt bij de 35+ topic. Daar zijn meerderen 40+



Gr.

Daan
Hey Vriendin1967



Ik ben zelf ook niet meer de jongste (38) en heb meer dan 20 jaar de pil geslikt. Nadat ik was gestopt was het meteen raak, als je dus nog niet ongesteld geweest bent zou het best kunnen dat je misschien al zwanger bent???

Ik had het ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan omdat ik boven de 35 ben en ook nog eens zo lang heb geslikt maar het kan dus mooi wel.

Mocht je nog niet zwanger zijn dan hoop ik natuurlijk voor je dat het je snel gaat lukken.
Alle reacties Link kopieren
Hi vriendin1967,



Ik ben zelf ook van het topic 'boven de 35 en zwanger willen worden'. Wij schrijven er niet echt meer omdat we prive zijn gaan schrijven maar er zijn daar nog wel een aantal keer wat aanmeldingen geweest dus misschien dat je wat meer aanspraak vindt als je het topic omhoog gooit.



Veel succes iig!
Alle reacties Link kopieren
dropje schreef op 12 juni 2008 @ 20:53:

Nouuuuu.... je kunt zelfs vruchtbaar zijn als je aan de pil bent X-D ! Dankzij een buikgriepje loopt er nu in mijn huis een tweeling van 5 rond. Het is handiger voor het uitrekenen van je werpdatum als je cyclus volledig op gang is gekomen, maar verder maakt het geen drol uit. Gewoon lekker klussen zonder regenjas dus X-D !






werpdatum?



*kuch*
Alle reacties Link kopieren
Hi vriendin 1967,



mijn dochter is geboren toen ik 39 was. Ik was minstens 20 jaar aan de pil gewest. Na het stoppen met de pil was ik binnen 4 maand zwanger. Ook hier dus snel gegaan!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Gezondheid!
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Gheghe X-D
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat er meerder dames hier zijn die jarenlang de pil geslikt hebben en op latere leeftijd zwanger zijn geworden.



Ik wil hier graag jullie ervaringen delen, want ben benieuwd hoe de oudere moeders dit ervaren hebben, ook qua vlokkentesten etc en wat er allemaal bij komt kijken. En hoe het voelt, na jarenlang kinderloos geweest te zijn, ineens moeder te worden en ook qua energie, of krijg je er juist veel energie door terug? Sorry heb nul ervaringen met kinderen (ja wel op afstand) en hoe jullie dit allemaal aangepakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
dropje schreef op 12 juni 2008 @ 20:53:

Nouuuuu.... je kunt zelfs vruchtbaar zijn als je aan de pil bent X-D ! Dankzij een buikgriepje loopt er nu in mijn huis een tweeling van 5 rond. Het is handiger voor het uitrekenen van je werpdatum als je cyclus volledig op gang is gekomen, maar verder maakt het geen drol uit. Gewoon lekker klussen zonder regenjas dus X-D !
werpdatum :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je net een topic geopend over dit onderwerp bij deze pijler.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik kennen elkaar nog niet zo lang. Ik ben 39. Behalve het feit of het uberhaupt gezien de leeftijd nog gaat lukken om kinderen te krijgen, vraag ik mij ook af of jullie ervaringen hebben met het volgende.

Ik vind het nl. doodeng als je zo kort iets met iemand hebt en je moet gaan beslissen of je kinderen wil. Heeft hier iemand ervaringen mee. Ik zou het misschien wel willen, maar ik vind het echt eng....
Alle reacties Link kopieren
india3000 schreef op 23 juni 2008 @ 16:39:

Mijn vriend en ik kennen elkaar nog niet zo lang. Ik ben 39. Behalve het feit of het uberhaupt gezien de leeftijd nog gaat lukken om kinderen te krijgen, vraag ik mij ook af of jullie ervaringen hebben met het volgende.

Ik vind het nl. doodeng als je zo kort iets met iemand hebt en je moet gaan beslissen of je kinderen wil. Heeft hier iemand ervaringen mee. Ik zou het misschien wel willen, maar ik vind het echt eng....
Ik was net een jaar bij inmiddelds m'n man, en toen zijn wij aan kinderen begonnen. Inmiddels zijn we alweer 6 jaar gelukkig getrouwd. Ik zie geen probleem. Ook nooit ervaren. Er zijn stellen die jaren bijelkaar zijn en zodra er kinderen komen gaan ze uitelkaar. Gewoon doen waar jij je goed bij voel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi India,



Tja herken het gevoel volkomen van jou, ik stond voor hetzelfde dilemma 2 jaar geleden, leerde toen ook mijn vriend kennen was toen ook 39, ben nu 2 jaar verder en we vinden het nog steeds eng.... ben nu met de pil gestopt, ben nog steeds niet ongesteld (ben niet zwanger), is nu 2 maanden geleden, zit vol talg (glimmende snoet) en puistjes en wacht tot ik ongesteld word en wil dan proberen om zwanger te worden en ben nu 41... dus ik denk dat het niks uitmaakt om nu zwanger of nog jaar ofzo te wachten, ga op je eigen gevoel af (van je vriend/man) en op deze leeftijd is het denk altijd wel eng om voor de eerste keer zwanger te worden.

Heeft iemand ervaring met de pukkels etc. die ik nu krijg door gestopt te zijn met de DIANA Pil? Baal er vreselijk van.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Blind Guardian en vriendin1967,

Bedankt voor jullie reacties. Ik moet ook op mijn gevoel af gaan. Het is allemaal nog vrij pril, maar het voelt goed. Alleen als je na 6 weken hierover al een serieus gesprek hebt vind ik het echt eng. Maar we hebben onszelf ook nog de tijd gegeven. Zorgt wel voor veel verwarring ook.



Vriendin1967...sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven