Entertainment alle pijlers

Soldaat van Oranje de musical

30-10-2010 17:08 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond naar de voorpremière geweest van Soldaat van Oranje, ik vond het erg indrukwekkend. Plus het fenomeen met de draaiende tribune waardoor je iedere keer in een ander decor terecht komt en allemaal historisch filmmateriaal dat wordt geprojecteerd. Al met al een aanrader.

Zijn er meer mensen al geweest?
Jaaaaaa!!! Ik ben er geweest en ik vond het prachtig. Heb toch al behoorlijk wat musicals gezien (ik denk een stuk of 15) maar ik vond dit de indrukwekkendste (is dat een woord?). Vooral het fenomeen van de draaiende tribune maakte het uniek. Het draaien gaat rustig maar je merkt wel degelijk dat je draait natuurlijk; je draait naar een volgend decor. Soms draai je wel degelijk een heel rondje, omdat er tijd gewonnen moet worden voor de acteurs om naar het volgende decor te gaan Op rtlgemist is een heel gaaf 'making of' programma te zien waarbij je ook kleine stukjes van de musical ziet.

Ik vind dat het verhaal heel mooi uitgebeeld wordt, het was heel indrukwekkend en helemaal niet vol show over de nare gebeurtenissen van de oorlog...ik heb 2x echt met tranen in mijn ogen gezeten, het is zéker geen feelgood musical.

Ik wil ook heel graag nog een keer!!! En ik wil de soundtrack hebben met die prachtige muziek, vooral het nummer 'Als wij niets doen, wie dan?' vond ik schitterend.
O ja, ik zat op de tiende rij en dat was perfect, hoewel ik liever nog íets dichterbij had gezeten. Tussen rij vijf en rij tien is het mooiste denk ik, dus je zit super marriss... En idd, een vest is echt wel handig voor de scène in de open lucht!
Wij gaan er morgen heen! Ik kon via mn werk heel goedkoop aan kaartjes komen (7,50 per stuk 1e rang). Ben heel erg benieuwd en heb er natuurlijk veel zin in. We gaan 's middags naar Katwijk beetje wandelen over het strand en daarna een hapje eten. Kan iemand aangeven tot hoe laat de musical duurt?



Heeft iemand nog een tip waar we leuk kunnen eten? In Katwijk of in de omgeving van de theaterhangar in Valkenburg?
Alle reacties Link kopieren
Muisje32. Jammer maar lees nu pas je vraag. Superdeal zeg 7,50.

Bij nij duurde het tot 23.30 maar dat kwam omdat het de voorpremiere was en alle gasten hun kaarten op moesten halen.

Anyway, Ben benieuwd hoe je het vond.
Wow, dat klinkt veel belovend! Kijk er enorm naar uit!
@Muisje: In Katwijk kun je leuke eettentjes vinden aan de boulevard. Bij de theaterhangar zelf kun je ook eten, er is een restaurant bij. Verder ligt het nogal afgelegen dus kun je beter niet naar een restaurant daar in de buurt zoeken (of je moet van pannenkoeken of Mc Donalds houden).

Hoe kom je aan kaarten voor 7,50??? Die wil ik ook!!!!
7,50 jeemineee...hoe kan dat? Ik heb 75 euro per kaart betaald...
Ik kon kaartjes bestellen via mn werk... grote organisatie dus ik verwacht dat ze groot hebben ingekocht. We zaten op rang 1, maar wel redelijk achteraan, op rij 24. Vanaf hier zagen we de mimiek niet heel goed, soms moest je echt heel goed kijken wie er nou eigenlijk aan het zingen was. Doordat het podium en alle schermen er omheen erg breed zijn, hadden we wel een mooi 'all over' zicht.



Ik vond de musical mooi, met name de aankleding en het decor. Het decor was werkelijk waar prachtig en ik vond het geweldig dat er zoveel verschillende decors waren. Verder vond ik de hangar erg mooi aangekleed, zelfs de kaartjes bij de garderobe waren in dezelfde stijl en de wc's waren ook helemaal in stijl! Echter heeft het verhaal mij niet kunnen pakken. Dat vond ik toch wel jammer. Ik vind de oorlog in het algemeen en alle ellende 'mooier' dan het levensverhaal van deze Soldaat van Oranje.



We hebben uiteindelijk gegeten bij de Griek (lag achter de boulevard). Erg lekker en gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Is er veel verschil in rang 1 en 2 en 3?

Kan het niet goed vinden...

Hoop dat jullie me willen vertellen welke rang je hebt gezeten en hoe dat is bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op de ring rij 7 en daar had je een mooi uitzicht maar ik zou nu voor eerste rang gaan en dan 1 van de eerste rijen. Dan zie je tenminste de gezichtsuitdrukkingen van de acteurs. Ik ga sowieso nog een keer trouwens. Ik had nu gratis kaarten voor de voorpremiere dus had geen keuze.
Alle reacties Link kopieren
Oh nou dat is geen straf zeker om nogmaals te gaan. Zat je 2e rang? Denk dat we maar voor de eerste moeten gaan maar ja er zit nog wel wat verschil in prijs h?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee eigenlijk, volgens mij was het derde rang. Ja inderdaad groot prijsverschil maar ik ga zo sporadisch naar het theater dat ik liever wat meer uitgeef voor de beste plaatsen. Maar zo te zien op de stoel plattegrond was het eerste rang trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Dag ladies, ik ga binnenkort kaarten bestellen voor de musical. Ik wil het meteen maar goed doen en voor de eerste rang gaan. Maar nu lees ik dat de een zegt dat de beste plekken op de 1e-5e rij zijn en anderen 5e-10e rij (De waarheid ligt altijd ergens in het midden, dus misschien moet ik maar voor de 5e rij gaan...)



Dus ik zit een beetje in dubio: wat denken jullie dat de beste plekken zijn?

En zit je op de plekken in het midden beter dan aan de zijkant?
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
jaaaa ik ben ook benieuwd !

Is 3e rangs ook gaaf? of is het juist bij deze musical dat je de gezichten erg goed ziet? Ik lees veelal dat het decor prachtig is, maar dat zie je ook vanaf 3e rang.



Ik wilde 29 dec gaan, maar ineens zijn alle kaartjes Opperdepop helaas. Dus ... andere datum kiezen.



Iemand nog tips voor korting?
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeeeeel oud topic, maar hij draait nog steeds



Ik heb gehoord dat het (deels) buiten is, klopt dat?

Even ivm kleding, wel/geen jas etc.



Op de site kan ik er niet zo veel over vinden.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor moonlight het is niet deels buiten. Wel gaat eventjes de hangardeur open maar dat is maar enkele minuten. Ik vond het wel meevallen met de kou( hartje winter)
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Het leek me ook al sterk (aangezien ik wel info over een garderobe gezien heb) maar als mijn moeder denkt ergens iets gehoord te hebben dan is het zo



Dan kan ik mooi in mijn sexy jurk zonder vest en jas
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier ! Het is echt de mooiste musical die ik gezien heb en dat zijn er best wat :-)
Wat leuk, zo'n stokoud topic dat nog actueel is. Wij vonden de musical ook geweldig, en je kunt prima een leuke jurk aan doen. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
*Spoileralert



Ik heb er ook in de winter gezeten. Dik pak sneeuw lag er.

Tot grote hilariteit van het publiek toen de buitenscene begon en één van de spelers de tekst behorende bij het stuk uitsprak: 'Wat een prachtige lentedag!'



Maar ach, in Nederland kan dat allemaal natuurlijk
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Hahah debora die uitspraak heb ik blijkbaar gemist want bij ons lag er ook sneeuw
Alle reacties Link kopieren
quote:love2dance schreef op 20 september 2013 @ 11:28:

Hahah debora die uitspraak heb ik blijkbaar gemist want bij ons lag er ook sneeuw Dan hebben ze m bij jou waarschijnlijk aangepast, omdat t best wel potsierlijk was :-D
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Haha idd dan improviseer je toch iets....



Het was mooi idd! Ik vond het begin niet zo sterk, ook qua acteren, maar het werd steeds beter.

En wat is dat geweldig ontworpen allemaal, Dat hele decor, de foto's er op en vooral hoe je met zoveel mensen op zo'n ding kunt draaien zonder dat het schokt, rammelt of vast loopt.

Echt geweldig, ook dat strandje en idd de buitenscene.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Even een up voor dit oude topic.
De musical draait nog steeds! ( dat weten jullie natuurlijk wel)
Ik denk niet dat ze dat in 2010 bedacht hebben.

Ik ben afgelopen vrijdag naar de voorstelling geweest.
En wat was ik onder de indruk zeg. Wat een mooie voorstelling, en de decors; zo mooi gemaakt.

We hadden kaarten gewonnen op de Uitmarkt in Amsterdam.
De musical stond al heel lang op mijn lijstje maar ik vond het zo duur.
Maar nu had ik de kans.
En het was zo mooi. Ik snap nu ook waarom het zo duur is.

Ik ben benieuwd hoe lang de voorstelling nog blijft draaien. Hahaha, zowel letterlijk al figuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven