Hoe maak je een witte kat schoon..?

19-09-2013 19:26 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kater (grotendeels wit, beetje zwart) is gisteren tijdens verbouwingswerkzaamheden in de kruipruimte gekropen (luik in de woonkamer stond open), en door een ontluchtingsgat onder de vlonders in de tuin beland. Gelukkig hebben we hem kunnen bevrijden (nadat we jammerlijk geweeklaag hoorden uit de tuin, hij heeft er denk ik een paar uur gezeten) - de eerste uren was hij behoorlijk van slag maar nu gaat het wel weer. Hij zag er niet uit; helemaal onder de modder, meer zwart dan wit, vooral buik en poten zaten onder. Ik heb met een natte washand het ergste proberen weg te halen, maar hij is nog steeds vreselijk vies, ondanks dat hij vandaag zo te zien al wel zelf het nodige heeft schoongelikt. Ik heb het idee dat dit hem zelf verder niet gaat lukken, helemaal omdat het nu ook een beetje begint aan te koeken. Wat moet ik doen? Toch maar in de houdgreep onder de douche? Of in een teil? Ik ben bang dat hij dan helemaal een trauma overhoudt aan dit avontuur. Maarja, zo kan hij toch ook niet blijven rondlopen lijkt me....

Ik hoor graag ervaringen!
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Nou, hoe hij het gedaan heeft weet ik niet, maar kat is alweer zo goed als schoon! Oké, nog een beetje smoezelig en niet kraakhelderwit, maar ik ga er vanuit dat dat nog wel slijt. Iedereen bedankt voor de soms verrassende tips, ik ga ze onthouden voor een eventuele volgende keer...
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook ooit een witte kater, die minstens één keer per week opeens zwarte vlekken had...



Verdun gewone shampoo met lauwwarm water in een teiltje.

Poets hem schoon met een washandje (soms is een extra paar handen nodig).

Mijn kater vond het heerlijk om gewassen te worden (als het water warm was dan).
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon douchen met een heel zachte straal, bij in bad doen had ik het idee dat de shampoo (speciaal voor katten) niet voldoende uitspoelde. Heb er een speciale handdouche voor gekocht, die kan ik aan de keukenkraan koppelen en dan kan ik ze in de gootsteen dus douchen.

Als het te fris is föhn ik de katten na een douche ook nog droog, wil niet dat ze kou vatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven