Gezondheid alle pijlers

Cyste uit borst laten halen...wie ook?

19-09-2013 21:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na enige twijfel heb ik toch besloten om een cyste uit de huid van mijn borst te laten snijden. De chirurg had het over een simpele ingreep onder plaatselijke verdoving, maar zijn hier meiden met ervaring met deze ingreep? Dan hoor ik die graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x aan een bultje in mijn borst geopereerd.

De eerste keer onder narcose omdat het vrij diep zat.

De tweede keer met plaatselijke verdoving, toen zat het oppervlakkiger.

Beide keren viel het erg mee, de narcose kan wat langer klachten geven, maar met de plaatselijke verdoving nagenoeg geen last gehad.

Een paracetamolletje de eerste avond verder niet, geen pijn meer gehad.

Wel moet je even rustig aan doen niet tillen en sporten om het de gelegenheid te geven mooi te genezen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Met snijden geen ervaring. Bij mij hebben ze tot nu toe best flinke cystes (ca 3cm doorsnee en kleinere) met een naald leeggezogen. Dat valt echt enorm mee, alleen t eerste prikje voel je, verder eigenlijk bijzonder weinig. Daarna 2 dagen gevoelig maar kon de prikplek al meteen niet meer vinden.

Mag ik vragen waarom ze bij jou gaan snijden?
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ervaring met het verwijderen, ik heb al bijna 6 jaar een onschuldig knobbeltje en overwogen om het weg te halen. Toch niet gedaan. De plastisch chirurg had het over een blijvend litteken(tje) en snijden in een gezond lichaam enzo. Toch denk ik dat ik het wel weg wil laten halen. Ben alleen bang voor een deukje... Soms merk ik er niets van andere keren erger ik me er weer meer aan. Zit het er bij jou al lang lepeloetje?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje moeten laten weghalen onder plaatselijke verdoving. Is nu 25.jaar geleden. Weinig last gehad van pijn ofzo, maar de hechtingen gingen er vrij vlot uit en toen mocht ik even geen beha dragen. Het lidtekentje is nu geen "streepje", maar meer een klein "vierkantje" doordat het ging uitrekken.

Tja. Jammet dan.

Verder geen problemen mee en ik denk dat er best een en ander veranderd is na zoveel jaren (ten goede dan) en dat je hier niet bang voor hoeft te.zijn. En ja ach...een deukje? Whatever..
Alle reacties Link kopieren
Hoi...de cyste zit er nu 2 jaar en is ontstaan na het abrupt stoppen met bv.. Heb toen borstontsteking gehad en daarna kwam de cyste. Hij wordt weggesneden omdat uitzuigen niet lukte (niet b HA en niet in zkh) de inhoud is e taai zeg maar.. Ik ben nu ook zwanger dus hoop niet dat door de groei van mijn borsten het littekentje erger of groter wordt... En of er niet nog een komt na deze zwangerschap. Allemaal vragen maar het overheersende gevoel is toch eruit met dat ding!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven