Help Tila de grens over!

29-05-2008 23:49 35 berichten
Na 4 jaar is er een einde gekomen aan ons expat-'avontuur' in Belgie: we komen weer terug! Alles natuurlijk op korte termijn, dus over 4 1/2 week verhuizen we.



Ik heb jullie hulp nodig. Er is zoveel veranderd op het gebied van internet, telefoon, verzekeringen, mobieltjes, etc, dat ik graag jullie ervaringen hoor.



- Wat is de beste internetprovider? We willen het liefst een pakket met internet, telefoon en tv, maar wat is de beste prijs-kwaliteit-verhouding? Liefst een aansluiting voor 2 pc's.



- Wat is de beste mobiele aanbider? Ik wil iets met een gratis telefoon, die niks hoeft te kunnen bealve bellen en sms'en, laag aantal belminuten (of goedkope bundel) en dus lage kosten. Ik mobiel niet zoveel, vandaar.



- inboedel en WA en rechtsbijstandverzekering: wat zijn de beste (en goedkoopsten) voor een gezin?



- en energieleveranciers: welke goedkopere levert gewoon goeie service? Van verschillende kanten hoorik 'absoluut oxxio' en van andere "Wat je ook diet, geen oxxio!'



Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet voor KPN gaan. Waarom?

Nou, dat weet je...het signaal dat mijn lijn gaf toen je me van de week probeerde te bellen zei genoeg. Zucht...



Inmiddels zijn ze zowel bij Radar als Kassa regelmatig aan bot geweest, en bij Kassa staan ze geloof ik zelfs op nummer 1 qua "bedrijven met een slechte service". Tja, een monopolypositie opgeven doet denk ik best zeer...
Wat wilde ik nou toch typen?
Er bestaat geen 'standaardleverancier'. Er bestaat slechts een netbeheerder. En daar zit je nu eenmaal aan vast. Verder ben je vrij je leverancier te kiezen.
Ik denk dat het upc gaat worden, ook al heb ik daar niet zo'n goed gevoel bij omdat ik nogal wat mensen ken die in de beginjaren ontzettend veel gezeik en gedoe hebben gehad met ze.



KPN doe ik niet, Mims, dat was heel stom, dat signaal X-D Gelukkig hebben we nog door-de-lucht-telefoons!



Energie moeten we nog uitzoeken, wilden dat dit weekend doen maar kwamen in ons huisje aan om eens leuk te gaan klussen (m'n hubbie en ik, jje weet wel ;-) ) en toen bleek de boiler te lekken en konden we eerst vrolijk keuken en plee gaan dweilen. En het behang op de trap inspecteren op waterschade. Balen.
Okee. Vooralsnog krijgen we stroom en gas van greenchoice, kabel en internet en telefoon van UPC en een ziektekostenverzekering vvan Menzis.



Mobieltje moet nog, maar daar moeten we eerst even iets meer tijd voor hebben, dat we echt zo'n belwinkel inkunnen om eens rustig te kijken.
Alle reacties Link kopieren
ik zou een simpele mobiel kopen, simlockvrij (of laten kraken), en dan een simonly abonnementje.



ik heb hele goede ervaringen met unive als verzekering. vooral als je veel afneemt, krijg je allerlei korting en de service (bijv uitbetalen declaratie) is super.
Menzis is collectief via mijn man's werk, dus een heel stuk goedkoper. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Hi tilalia, ik heb net een berichtje geplaatst ivm met mijn verhuizing vanuit BE naar NL. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en tips want volgens mij woon jij in de regio Leiden - Amsterdam, klopt dat?



gr
Alle reacties Link kopieren
Qua telefoon, koop een bonusaanbieding van de Albert Heijn, circa. 30 euro. Deze zijn simpel (dus geen camera's enzo), maar verder prima.

Neem daarnaast een sim only abo op www.gsmplaza.nl van de provider Telfort en dan ben je gegarandeerd goedkoop uit. Je hebt al een belbundel van 100, 200 of meer minuten voor ca. 5 euro p.m. Mijn 400 minuten belbundel kost 16 euro.



Qua ziektenkostenverzekering zit ik via United Consumers www.unitedconsumers.nl bij VGZ. Dat was afgelopen jaar een aanbieding en vermoedelijk komt er einde dit jaar weer een aanbieding van. Uberhaupt bieden zij allerlei aanbiedingen die wel eens interessant kunnen zijn. Zo heb ik een tankpas die korting geeft op benzine bij aangesloten tankstations. Dan betaal je dezelfde prijs als bij die merkloze dingen.



Qua energie zit ik ook bij Greenchoice en ben zeer tevreden hoor! Je krijgt alleen noodzakelijke post (heerlijk rustig), zodat je weet dat je geld niet aan allerlei duur drukwerk wordt uitgegeven. Ik heb energiekosten vorig jaar nog redelijk goed uit lopen zoeken en vergelijken en toen kwamen ze goed uit de bus. Hoe dat nu een jaar later is weet ik niet, maar zal toch vast niet veel veranderd zijn? En alles groen, gewoon doen! Zeker als het in je portemonee niks uitmaakt vind ik dat haast een plicht als je de toekomst serieus neemt.



Mijn internet neem ik af van Pilmo. Maar dat komt omdat er bij mij weinig leveranciers zijn en dan heb je uberhaupt maar keus uit 3 aanbieders ofzo. Ik zou nu niet meer voor Pilmo gaan. Ik vind hun service neit goed. Van UPC was ik helemáál niet te spreken! Dus als je een andere goedkope aanbieder kan vinden? Ik hou me aanbevolen! Misschien dat er nu na een jaar eindelijk wat meer aanbieders zijn bijgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Ohja, qua huisverzekeringen ben ik echt superdepuperblij met www.nterpolis.nl !

Nog geen 1 x spijt van gehad en volgens mij ook goed betaalbaar. Als je meerdere dingen afsluit, dan krijg je pakketkorting. De autoverzerking van vriend heeft ons twee jaar geleden super uit de brand geholpen en toen ik blikseminslag had, kon ik ook het e.e.a. declareren. Tis dat ik daar toen niet meer achteraan gegaan ben, maar da's eigen schuld.
bizziebie schreef op 18 augustus 2008 @ 13:37:

Hi tilalia, ik heb net een berichtje geplaatst ivm met mijn verhuizing vanuit BE naar NL. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en tips want volgens mij woon jij in de regio Leiden - Amsterdam, klopt dat?

gr






Ik woon in UberVinex, op 30 km afstand van amsterdam en van utrecht. Dus iets buiten jouw regio.



Wij zitten nu op ongeveer hetzelfde inkomen wat jij schetst, en ik denk dat dat wel moet lukken. We hebben nog niet echt een overzicht van alle vaste lasten.



We huren een huis, da's 800 euro in de maand. Ziektekostenverzekering 155, gas en licht is ingschaald op 100 p/mnd (ik vind het aan de lage kant, maar goed, we zullen wel zien), en wat resterende verzekringen en gemeentebelastingen enzo gaan doen weet ik niet. We hebben een auto van de zaak die ongeveer 300 euro bijtelling per maand zal zijn. Als dochter straks naar school gaat hopen we een crecheplek voor 2 dagen voor zoontje te hebben (16 maanden), en dat en bso zal bij elkaar zo'n 200 euro per maand kosten.



Je houdt niet heel veel over voor boodschappen, kleren, cadeautjes etc, maar we zullen wel zien hoe we het redden. Ik kan altijd weer gaan werken. En we hebben een behoorlijke som spaargeld, en kunnen die altijd nog aanspreken in deze fase.



Het is even wennen, na 4 jaar in Belgie wonen en een hoop vergoedingen krijgen. We moeten zo'n 1500 euro ombuigen en dat vind ik best heel veel.



Wij huren dus, en dat is relatief duur. Als je een huis koopt, kunnen je maandlasten een stuk lager zijn. Ligt aan hoeveel je aflossingsvrij neemt, en of je er eigen geld in kan stoppen.



Waarom ga je terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven