buurvrouw wilde me niet helpen, wat nu

15-09-2013 11:33 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Gisterenavond was ik op mijn net nieuwe bijbaan.



Ik kreeg van mijn oma een telefoontje dat mijn moeder al heel de avond niet opnam. Mijn moeder heeft een bepaalde ziekte dat ik mij snel druk maak of zij wel in orde is als ze niet opneemt. Bovendien was zij alleen thuis met mijn zoon



Na 10 keer gebeld te hebben en geen verbinding ben ik maar een buurvrouw gaan bellen. De enige die ik kon vinden in het telefoonboek.



Buurvrouw woont 3 deuren verder en na de situatie uitgelegd te hebben dat het dringend was zei ze ik leg in bed en ik ga niet kijken. Ik werd boos en vroeg of haar man dan even kon gaan. Niks kon haar overhalen even te kijken, zij weet van mijn moeders ziekte. Ze antwoorden heel snauwerig en heb uiteindelijk door de stress de telefoon erop gegooid.



Met de buurvrouw heb ik weinig contact maar mijn moeder maakt vaak een praatje. Snap niet dat het zoveel moeite was even te kijken.



Uiteindelijk is alles goed met mijn moeder, was alleen een probleem met de telefoon.



Wat is jullie mening hierover, heb ik teveel gevraagd en verwacht? Wat moet ik nu doen, nog erover beginnen met haar?
quote:appelientjex schreef op 16 september 2013 @ 13:45:

Hoezo? Je gaat toch ook niet 112 laten uitrukken op basis van dat iemand zijn telefoon niet opneemt? Dat doen ze niet eens.

Er zelf heen gaan kon niet (45 min. rijden) en het is toch een KLEIN.

Precies, dat doe je niet. Maar bel je daar wel een vreemde voor uit haar bed? Om tien uur 's avonds? Ik had het misschien ook gedaan, daar niet van. Maar...



112 rukt voor wel minder uit hoor, het is niet alsof die lui de hele dag bezig zijn met belangrijkere acties als boevenvangen. Ik zeg alleen dat het een goed alternatief was geweest als je je heel erg zorgen maakt zoals TO. En één keer oom agent aan de deur is misschien voor de moeder van TO een reden om wat bereikbaarder te willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hoe dan ook, TO heeft de zaken slecht geregeld. Ten eerste heeft ze een oppas die ze eigenlijk niet echt vertrouwt vanwege ziekte. Ten tweede is die oppas ook nog eens niet telefonisch bereikbaar en ten derde is er dus niemand in de buurt van de oppas met wie de afspraak gemaakt is dat ze even kan gaan kijken in noodgevallen.



Dat die overbuurvrouw niet even de moeite wil nemen om te gaan kijken is zeker niet het toppunt van socialiteit, maar het is toch op zijn minst vreemd dat TO een telefoonnummer uit een telefoonboek moet opzoeken van iemand in de buurt en die wilo optrommelen zonder dat daar blijkbaar met die vrouw ooit overleg over is geweest. Het had zomaar gekund dat die vrouw niet thuis was, al sliep, de telefoon niet opneemt, want die overbuurvrouw weet nergens van. Niet dat er een kind logeert bij haar overbuurvrouw en niet dat zij blijkbaar de aangewezen persoon is om even te controleren of alles nog goed is.



Ik zou, als ik zo'n teleoontje zou krijgen ook wel even gaan kijken (wat kun je trouwens zien, je kunt niet naar binnen, misschien zijn de gordijnen dicht, misschien werkt de deurbel niet, is oma een stukje lopen emt de kleine omdat die niet slaapt.), maar ik zou tegelijkertijd niet geamuseerd zijn dat ik blijkbaar een soort back-up ben voor noodgevallen zonder dat ik daar over geinformeerd ben.
quote:appelientjex schreef op 16 september 2013 @ 13:45:

Hoezo? Je gaat toch ook niet 112 laten uitrukken op basis van dat iemand zijn telefoon niet opneemt? Dat doen ze niet eens.

Er zelf heen gaan kon niet (45 min. rijden) en het is toch een KLEINE moeite om te gaan kijken??? Over hoeveel minuten van iemands tijd hebben we het nou? Nog geen 5 min.



Ik verbaas me erover dat men zo egoistisch is.

Ik ben blij dat mijn buren (wonen in een grote stad!) niet zo zijn en we een goede band hebben. Kan ze zó bellen en vragen voor de babyfoon, of ze de katten willen verzorgen het weekend, planten water geven, elkaars gras maaien... Doen we allemaal graag voor elkaar. Zonder moeite.

112 stuurt een wijkagent langs om te kijken. Zeker als je erbij vermeldt dat de persoon anders altijd de telefoon opneemt en epilepsie heeft en de zorg over een peuter.



Ik kan het ook goed vinden met mijn buren, maar het zou nooit in mij op komen om op zo'n tijdstip de buren nog lastig te gaan vallen. Als ik me echt zorgen maakte had ik de politie gebeld. Ik vind ook dat mensen te snel oordelen over de buurvrouw, je weet helemaal niet in wat voor toestand zij zich bevond. Zoals ik al zei, ze had mijn moeder kunnen zijn. Een heel lief mens die als ze wakker was zeker was gaan kijken, maar zo uit haar slaap is ze een totaal ander persoon waar ze zich de dag erna niks meer van kan herinneren.
Maar goed, om even terug te komen op de vraag van TO: wat moet ik nu doen, moet ik hier nog op terugkomen? Dat zou ik wel doen, ja. Ik lees dat je van plan was om een bos bloemen te geven. Dat bosje zou ik sowieso kopen en langsgaan om de lucht te klaren, vind ik wel zo netjes. Ook voor de verstandhoudingen in de straat.

Ik zou als ik TO's moeder was namelijk ook niet heel blij zijn dat dochter in het wilde weg mensen uit mijn straat gaat bellen omdat ik even onbereikbaar ben.

Belachelijk overigens dat ze geen mobiele telefoon wil.
Tja..

Misschien had de buuf zichzelf al in haar ingewikkelde SM-pak gehesen, en had daarom geen zin om dat ding uit te trekken voor een kijkje bij je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Pfff waar gaat het over. Even een minuutje naar buiten, aanbellen, kijken of diegene thuis is, en weer teruglopen. Als de buurvrouw al in bed had gelegen en sliep had ze de tel toch niet opgenomen. Als iemand mij belt en ik vind het te laat, dan neem ik gewoon niet op. Maar als de moeder of dochter van de buurvrouw mij belt, dan zou ik ook bezorgd worden en zelf ook willen kijken, ik vind het zelfs leuk om iets voor iemand te doen. Maar blijkbaar is dat een uitzondering ofzo, en is het normaal om 'not amused' te zijn wanneer je om een gunst gevraagd wordt.



Bos bloemen zou ik al helemaal niet doen!!! Waarom? Die buuf heeft toch snauwerig gedaan en weigerde om iets te doen? Ik zou investeren in de andere buren, situatie uitleggen en nrs uitwisselen voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
Echt, ongelooflijk dat mensen niet de moeite nemen even te gaan kijken. Wat is dat nou voor moeite? Mn bek valt open van het aantal forummers die dat dus ook niet zouden doen. Schandalig.
Alle reacties Link kopieren
Bos bloemen ? Serious? Echt, doe normaal. Waarom ? Dat mens was te belabberd om even te hulp te schieten.
quote:Lisbeth_Salander schreef op 16 september 2013 @ 14:30:

Echt, ongelooflijk dat mensen niet de moeite nemen even te gaan kijken. Wat is dat nou voor moeite? Mn bek valt open van het aantal forummers die dat dus ook niet zouden doen. Schandalig.Volgens mij begrijp je de discussie niet
quote:appelientjex schreef op 16 september 2013 @ 14:22:

Pfff waar gaat het over. Even een minuutje naar buiten, aanbellen, kijken of diegene thuis is, en weer teruglopen. Als de buurvrouw al in bed had gelegen en sliep had ze de tel toch niet opgenomen. Als iemand mij belt en ik vind het te laat, dan neem ik gewoon niet op. Maar als de moeder of dochter van de buurvrouw mij belt, dan zou ik ook bezorgd worden en zelf ook willen kijken, ik vind het zelfs leuk om iets voor iemand te doen. Maar blijkbaar is dat een uitzondering ofzo, en is het normaal om 'not amused' te zijn wanneer je om een gunst gevraagd wordt.



Bos bloemen zou ik al helemaal niet doen!!! Waarom? Die buuf heeft toch snauwerig gedaan en weigerde om iets te doen? Ik zou investeren in de andere buren, situatie uitleggen en nrs uitwisselen voor het geval dat.

Jij vindt het oprecht leuk om uit je bed gebeld te worden?



TO had ook gewoon TUIG kunnen bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 16 september 2013 @ 08:54:

Ik zou de telefoon waarschijnlijk niet eens hebben opgenomen als het geen nummer van 'n bekende was zo laat op de avond.Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat jij gedaan zou hebben wanneer je tòch per ongeluk dat telefoontje had aangenomen...
conversation = awareness
quote:Miss_Communicatie schreef op 16 september 2013 @ 15:30:

[...]



Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat jij gedaan zou hebben wanneer je tòch per ongeluk dat telefoontje had aangenomen...Gewoon gaan als het betrouwbaar overkomt. Kan me ook nog voorstellen dat mensen die je vaste nummer kunnen achterhalen (dat kan bij mij niet eens trouwens want ik sta niet geregistreerd) een dievenbende is die het slachtoffer het huis uit lokken en dan hun slag slaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 16 september 2013 @ 14:11:

Maar goed, om even terug te komen op de vraag van TO: wat moet ik nu doen, moet ik hier nog op terugkomen? Dat zou ik wel doen, ja. Ik lees dat je van plan was om een bos bloemen te geven. Dat bosje zou ik sowieso kopen en langsgaan om de lucht te klaren, vind ik wel zo netjes. Ook voor de verstandhoudingen in de straat.

Ik zou als ik TO's moeder was namelijk ook niet heel blij zijn dat dochter in het wilde weg mensen uit mijn straat gaat bellen omdat ik even onbereikbaar ben.

Belachelijk overigens dat ze geen mobiele telefoon wil.Hoezo belachelijk? ze was gewoon thuis. Wat had een mobiele telefoon hier nog toegevoegd?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Wel enkele botte reacties hier.

Ik zou het zelf zover niet gaan zoeken om een (verre) buurvrouw in het telefoonboek op te zoeken.

Maar als iemand mij voor zoiets belt, zou ik zeker gaan kijken. Zou het fijn vinden om haar daarmee te kunnen helpen.

En wat Appelientje en Lisbeth_Salander dus zeggen... inderdaad.



Als het om 3u 's nachts was geweest, was het een andere kwestie geweest. Maar dan ga ik er ook van uit dat de bezorgdheid dan wel gegrond zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god...zelfs in ergste geval om 3 uur was ik OOK gaan kijken.



Het is een uitzondering... Leven we nu echt in zo'n verharde maatschappij???



Die buurvrouw zou ik wellicht aanspreken, netjes maar ZONDER bloemen. Even vragen of het wellicht verkeerd begrepen was maar dat het een uitzondering was en je je echt zorgen maakte. Reageert ze nog bot dan haar toewensen dat zij NOOOOOOIT iets hopelijk meemaakt waarbij ze hulp van haar buren nodig heeft en dat als dat zo was jullie het wel zouden doen....doei!!!
quote:markovic schreef op 16 september 2013 @ 14:03:

Tja, hoe dan ook, TO heeft de zaken slecht geregeld. Ten eerste heeft ze een oppas die ze eigenlijk niet echt vertrouwt vanwege ziekte. Ten tweede is die oppas ook nog eens niet telefonisch bereikbaar en ten derde is er dus niemand in de buurt van de oppas met wie de afspraak gemaakt is dat ze even kan gaan kijken in noodgevallen.



Dat die overbuurvrouw niet even de moeite wil nemen om te gaan kijken is zeker niet het toppunt van socialiteit, maar het is toch op zijn minst vreemd dat TO een telefoonnummer uit een telefoonboek moet opzoeken van iemand in de buurt en die wilo optrommelen zonder dat daar blijkbaar met die vrouw ooit overleg over is geweest. Het had zomaar gekund dat die vrouw niet thuis was, al sliep, de telefoon niet opneemt, want die overbuurvrouw weet nergens van. Niet dat er een kind logeert bij haar overbuurvrouw en niet dat zij blijkbaar de aangewezen persoon is om even te controleren of alles nog goed is.



Ik zou, als ik zo'n teleoontje zou krijgen ook wel even gaan kijken (wat kun je trouwens zien, je kunt niet naar binnen, misschien zijn de gordijnen dicht, misschien werkt de deurbel niet, is oma een stukje lopen emt de kleine omdat die niet slaapt.), maar ik zou tegelijkertijd niet geamuseerd zijn dat ik blijkbaar een soort back-up ben voor noodgevallen zonder dat ik daar over geinformeerd ben.







De telefoon was stuk. Als de jouwe stuk is heb je ook je zaakjes niet goed geregeld?
quote:MissPoesss80 schreef op 16 september 2013 @ 22:18:

Mijn god...zelfs in ergste geval om 3 uur was ik OOK gaan kijken.



Het is een uitzondering... Leven we nu echt in zo'n verharde maatschappij???



Die buurvrouw zou ik wellicht aanspreken, netjes maar ZONDER bloemen. Even vragen of het wellicht verkeerd begrepen was maar dat het een uitzondering was en je je echt zorgen maakte. Reageert ze nog bot dan haar toewensen dat zij NOOOOOOIT iets hopelijk meemaakt waarbij ze hulp van haar buren nodig heeft en dat als dat zo was jullie het wel zouden doen....doei!!!Om 3 uur 's nachts bellen ze maar 112. Als het zo dringend is, dan telt elke minuut en de tijd die verloren gaat omdat ik ga kijken terwijl ik ook niet binnen kan en dus ook niet kan zien of er iets aan de hand is, heeft totaal geen nut. Bovendien zou ik een telefoontje van een vreemde op dat tijdstip totaal niet vertrouwen en bang zijn dat ze mij uit mijn huis lokken om in te kunnen breken.
Ik ben erg genegen om anderen te helpen, maar sinds ongeveer een halfjaar heb ik een (vaste) telefoon die je dusdanig in kunt stellen dat tussen twee tijdstippen (bij mij toevallig vanaf na tien uur 's avonds tot tien uur 's ochtends) de telefoon alleen nog telefoontjes door laat (auditief) van telefoonnummers die je instelt. Mocht iemand mij van tevoren vragen (zoals hier ook al werd geopperd) of ik in geval van nood bij iemand zou willen gaan kijken, dan doe ik dat graag, al is het vier uur 's nachts.
Alle reacties Link kopieren
quote:copacabana schreef op 16 september 2013 @ 14:11:

Maar goed, om even terug te komen op de vraag van TO: wat moet ik nu doen, moet ik hier nog op terugkomen? Dat zou ik wel doen, ja. Ik lees dat je van plan was om een bos bloemen te geven. Dat bosje zou ik sowieso kopen en langsgaan om de lucht te klaren, vind ik wel zo netjes. Ook voor de verstandhoudingen in de straat.

Ik zou als ik TO's moeder was namelijk ook niet heel blij zijn dat dochter in het wilde weg mensen uit mijn straat gaat bellen omdat ik even onbereikbaar ben.

Belachelijk overigens dat ze geen mobiele telefoon wil.



Een bos bloemen, waarom zou ze bloemen meenemen voor iemand die ze zo schofterig opstelt??



Lekker negeren die buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Samenloop van omstandigheden is zo dat TO buren belde om hulp. Kan je lang of kort discussiëren of ze haar zaken wel of niet goed heeft geregeld.



Ze vond het nodig om iemand om hulp te bellen. Dat zegt toch al genoeg. Ik heb ook geen innige band met al mijn buren. Maar als iemand mij in paniek belt of ik even wil gaan kijken dan doe je dat toch? Er is een kind bij betrokken. Later praten we wel over of ik dat wel of niet wenselijk vind. Dat maakt het samen in een buurt leven toch ook veel prettiger? Wie weet heb ik andersom ook opeens eens hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 17 september 2013 @ 06:39:

[...]



Om 3 uur 's nachts bellen ze maar 112. Als het zo dringend is, dan telt elke minuut en de tijd die verloren gaat omdat ik ga kijken terwijl ik ook niet binnen kan en dus ook niet kan zien of er iets aan de hand is, heeft totaal geen nut. Bovendien zou ik een telefoontje van een vreemde op dat tijdstip totaal niet vertrouwen en bang zijn dat ze mij uit mijn huis lokken om in te kunnen breken.Ik weet niet waar jij woont, maar je houdt er echt bizarre denkbeelden op na zo af en toe.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 20 september 2013 @ 13:03:

[...]





Ik weet niet waar jij woont, maar je houdt er echt bizarre denkbeelden op na zo af en toe.



In dit geval is het zeker niet ondenkbaar.

Inbrekers proberen wel vaker een huis binnen te komen waar mensen zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een negativiteit in zijn algemeenheid!

Niet meer dan normaal hoe TO gehandeld heeft.

1. Ze gaat werken! (iedereen maar klagen dat er zoveel mensen niet 'willen' werken, nou zij dus wel! En ook op onhandige tijden)

2. Wat een rare buurvrouw, je gaat toch gewoon even kijken?! Als ik die buurvrouw was had ik niet meer kunnen slapen zonder te kijken.



TO misschien wel fijn om nog keertje bij daglicht met klein bloemetje langs buurvrouw te gaan. Leg uit waarom je in paniek was, zeg sorry voor het geval er iets verkeerd was overgekomen, vraag direct of je een beroep op haar mag doen als er nog eens nood is. Zo niet, klop dan bij een andere buur aan waar je deze vraag neerlegt. Zo heb je zekerheid achter de hand.



Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven