Geld & Recht alle pijlers

Huurachterstand en werkloos. Hoe snel aan werk komen?

16-09-2013 21:33 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Of toets in op Google: 'algemeen maatschappelijk werk' en de naam van je gemeente. Dan zie je vanzelf welke organisatie in jouw gemeente dat op zich heeft genomen en kun je direct bellen.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval spel je zowat foutloos..... en veel stijlfouten maak je ook niet...........ondanks dat je geen opleidingen hebt genoten en geen diploma's hebt.



Waar is jouw gemeente? In het noorden ergens?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
En heb je gebeld?
Heb je een uitkering aangevraagd?

Niet teveel bedenken wat je moet zeggen, je komt daar een aanvraag voor de bijstand doen, omdat je niet genoeg inkomen hebt om al je vaste lasten te betalen.



Meld je bij het algemeen maatschappelijk werk. Mooi dat je hebt gelezen over het Leger des Heils en de soepbus, maar geloof mij, daar wil jij niet tussen komen te zitten! Voor die tijd moet je al eigen woonruimte hebben.



Heb je de woningbouw gebeld? Sta je zélf ingeschreven voor een woning? Hoe hoog sta je op die lijst?



Denk aan jezelf, laat je gameverslaafde, inkomensloze broer aan zijn lot over, hoe hard dit ook klinkt, immers hij laat jou ook aan jou lot over, een vrouw alleen in de daklozenopvang als het aan hem ligt! Als hij net zo loyaal was aan jou, als jij aan hem, dan had hij al 57465x actie ondernomen. Doet ie niet, zorg dus nu eerst voor jezelf.



Stuur me een PB (het plusje onder mijn plaatje) als je denkt dat ik je zou kunnen helpen. Ik woon in het Noorden, ik weet niet waar jij woont?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees kom je inderdaad niet in aanmerking voor een WW-uitkering, omdat je verwijtbaar werkeloos bent (zelf ontslag genomen).



Ik zou wel echt zsm de WWB uitkering aanvragen en niet wachten hiermee!! Het duurt namelijk wel even (kan tot wel 4 weken duren!) voor je hoort of je hiervoor in aanmerking komt en mocht het toch niets worden met die banen (natuurlijk hopen van wel!), heb je in ieder geval zsm een inkomen. Die aanvraag is snel ingetrokken wanneer je een baan overhoudt aan die sollicitaties!



Verder is het nog maar de vraag of je de uitkering met terugwerkende kracht toegekend krijgt, aangezien de gemeente dit per geval bekijkt.

Als je de uitkering hebt aangevraagd kun je je tenminste focussen op het vinden van een nieuwe baan en weet je dat je je niet meer bezig hoeft te houden met een uitkering aanvragen enz.



Heel veel succes met je sollicitaties!
Alle reacties Link kopieren
Een voordeel van die uitkering is ook dat ze met je gaan meedenken wat bij jou past en wat je hiervoor nodig hebt zodat je niet steeds terugvalt.



Mail het maatschappelijk werk vast. Dan ben je er maar vanaf voor het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Voor een WW kom je waarschijnlijk niet in aanmerking, voor een bijstandsuitkering wel. Daar zijn de eisen anders voor.



Juist als jij voorzien bent in inkomen, dan kun je een volgende stap maken. Zo'n uitkering zorgt voor nu voor rust voor jou op dat vlak. Je kunt dan je andere problemen aanpakken. Als je een goede bijstandsconsulent hebt wordt er ook met je meegedacht voor mogelijkheden.



En inderdaad leg je verhaal nu voor aan maatschappelijk weg. Online is misschien ook makkelijker voor je?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chartreuse schreef op 16 september 2013 @ 23:22:

[...]

Onzeker? Het spijt me zeer Alexa, maar je komt vooral heel erg verwend over.

Op je werk ben je niet om vrienden te maken, maar om te werken. Beleefd zijn naar collega's en van collega's verwachten dat ze beleefd zijn naar jou en de rest (leuk contact, vriendschappen) is allemaal extra.

Werk snel zat? Tja, poep gebeurt. Denk je echt dat er mensen aan de lopende band staan omdat ze dat werk leuk vinden? Het werk nooit zat zijn is lang niet voor iedereen weggelegd. Maar je leeft niet om te werken, je werkt om te leven en dat maakt dat het werk leuk blijven vinden ook een extraatje is.

Niet spontaan genoeg? Buiten het team vallen? Jammerdebammer. Het is niet anders. Als je dit als kritiek krijgt van leidinggevenden dan kun je proberen er wat aan te doen en als dat niet lukt, dan pas je misschien inderdaad niet in het team en ga je op zoek naar een andere baan.



Ik weet niet wie jou verteld heeft dat werken altijd superleuk en gezellig en lang leve de lol moet zijn, maar diegene heeft je leugens op de mouw gespeld. Je werkt, je komt op tijd, je doet je best je werk goed te doen, je bent beleefd naar collega's en nog een beetje beleefder tegen je leidinggevende en klanten en je gaat naar huis als de werktijd er op zit en/of het werk af is. En de dag er na doe je hetzelfde. Eentonig? Geestdodend? Zou zomaar kunnen. Welkom in de echte wereld, waar je jezelf moet vermaken want een ander doet het niet voor je. Get a grip woman!



Wat een ontzettend goeie post!

Hiermee zegt ze alles wat een hulpverlener jou in 6 maanden duidelijk zou maken.

Hou je weer geld over.



Verder niets aan toe te voegen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal geen echte problemen. Ontslag nemen doe je zelf. Je woont lekker in het huis van je vader met je broer. Dat er niet wordt betaald is dus niet jouw probleem. (Ik weet niet wat de afspraken zijn met je vader, of jullie (jij en je broer) de huur moeten opbrengen of dat hij dat zou doen. In het laatste geval lijkt me erg gul van je vader). Hoe dan ook, de huur wordt nu niet betaald en je moet er uiteindelijk uit.

Je doet vreselijk moeilijk over een uitkering aanvragen en het komt over of je overal je situatie wilt uitleggen (uitzendbureau en bij het aanvragen van een uitkering). Komt toch een beetje over dat je graag wilt laten weten hoe zielig je bent. En of ze daar gek over je denken als je op jouw leeftijd een uitkering aan vraagt?! Is dat serieus een probleem als jij er recht op hebt. Dan vinden ze het maar raar, als dat jouw zorgen zijn zit je minder ver in de shit dan je hier voor doet.

De oplossing is simpel. Lekker een andere goedkope(!!) plek zoeken om te wonen en niet meer verantwoordelijk zijn voor je broer.

Je hebt nou eenmaal werk nodig dus erover zeuren hoe zwaar het is levert niks op. Iedereen moet werken en heeft huur om te betalen.

Daarnaast kom je hier voor advies maar elke tip boor je de grond in. Als je denkt dat je geen recht hebt op een uitkering zoek dat dan uit ipv bij voorbaat het advies in de wind te slaan. Je enige probleem is je (werk)houding en slachtoffer gedrag.

Misschien hard maar volgens mij heb je gewoon een schop onder je kont nodig. Gratis instanties lijken me wel een goede idee.. Houdt er rekening mee dat een psycholoog ook geld kost wat je later pas kan declareren.

Iedereen komt hier met goede adviezen ik stel voor dat je daar gehoor aan neemt.



Sorry voor de lange reactie. Ik kan er slecht tegen als iemand advies vraagt en dan met smoesjes komt
Alle reacties Link kopieren
En mocht het trouwens de bedoeling zijn geweest dat jij en je broer de huur zouden opbrengen dan had je moeten zeggen sorry pap ik ga verhuizen want 600 pm kan ik niet betalen. Het is anders geen verassing dat dit er aan zit te komen. En dat je nu onder zoveel druk staat om van alles snel te regelen en het daarom maar niet doet vind ik ook een verwende opmerking voor iemand in jouw situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:alexa85 schreef op 20 september 2013 @ 18:38:

Ik hoop niet dat ik boze reacties over me heen krijg, maar voel me lichtelijk onder druk gezet, omdat alles zo overhaast geregeld moet worden.



Om die reden wacht ik dus even met een uitkering aanvragen. Dit omdat ik al 2 sollicitaties heb staan voor komende dagen. Eén heb ik morgen al en de andere voor aanstaande dinsdag. En over beiden heb ik een goed gevoel. Heb ook met mijn vriend gepraat en die vind het beter als ik inderdaad nog even een paar dagen wacht met de aanvraag.



Bovendien was ik zelf weggegaan bij mijn laatste baan (ik weet dom, maar had weer één van mijn vele depri buien toen ik dat besluit nam). Het was een vakantiebaan in de thuiszorg als huishoudelijke hulp en in de laatste week had ik nog amper klanten en na augustus werd ik niet eens meer ingeroosterd. Bovendien ben ik 3 keer niet komen opdagen en ben uiteindelijk ziekgemeld in een zeer korte periode en nadat ik merkte dat ik niet meer ingeroosterd werd en er zelf klaar mee was, heb ik mijn planner gebeld en gevraagd me niet meer in te plannen. Was een impulsieve actie en ook niet zo doordacht. Want kom denk hierdoor niet gauw meer in aanmerking voor welke uitkering dan ook. Ik ga het hier ook met mijn psycholoog over hebben, over hoe ik werk meer verdraaglijk kan maken voor mezelf.



Ik ben eventueel al aan het kijken naar een BBL-opleiding, omdat ik mijn Havo nooit afgemaakt heb. Zonde! Want ik weet wel dat ik een stel hersens heb en meer kan dan de horeca en schoonmaak alleen. Misschien valt werken wel mee als ik uiteindelijk iets doe wat ik wel een beetje leuk vind. Dan hoef ik me er niet constant naartoe te slepen en de seconden af te tellen. Ik denk zelf aan iets richting helpende/verzorgende/receptioniste/apothekersassistente. Dan verdien ik gelijk ook meer en heb ik toch een diploma op zak.



Verder ben ik al aan het kijken naar maatschappelijk werk. In mijn gemeente hebben ze ook professionele online hulp van een maatschappelijk werker. En zelfs online chats met een maatschappelijk werker en ik kan ze zelfs mailen met een vraag of waar ik mee zit. Dit wil ik eerst doen en dan kan ik volgende week maandag een afspraak maken met maatschappelijk werk bij een instantie. Deze week gaat niet aangezien het al vrijdag is.



Langzaam, maar ik kom er wel. Beetje bij beetje. En ik probeer zeker iets met jullie reacties te doen. Ik heb een to do-lijstje gemaakt en ik moet het van mezelf gewoon doen, ook al moet ik bij sommige dingen echt een drempel over, zoals contact opnemen met maatschappelijk werk. Een afspraak maken met de psycholoog was ook al lastig voor mij, maar ik heb het gedaan en word volgende week al gebeld voor een intakegesprek.



Ik wil toch iedereen die met me meedenkt en bereid is om te helpen bedanken. Ik waardeer jullie hulp, maar niet alle adviezen zijn altijd gemakkelijk.



En jij zegt dat je geen geld voor de huur hebt en een uitzetting om de hoek kijkt?

Gelukkig is de raad die veel mensen je gegeven hebben niet weggegooid, er zijn immers mensen die wel echt met dit bijltje te hakken hebben en er nog wat aan hebben.

Trol die je bent!
quote: Ik hoop niet dat ik boze reacties over me heen krijg, maar voel me lichtelijk onder druk gezet, omdat alles zo overhaast geregeld moet worden.



Om die reden wacht ik dus even met een uitkering aanvragen. Dit omdat ik al 2 sollicitaties heb staan voor komende dagen. Eén heb ik morgen al en de andere voor aanstaande dinsdag. En over beiden heb ik een goed gevoel. Heb ook met mijn vriend gepraat en die vind het beter als ik inderdaad nog even een paar dagen wacht met de aanvraag.



Pak je spullen vast in, de woningbouw komt binnenkort om jou uit je woning te zetten. Je wilt niet geholpen worden, deze post had je anders niet zo geschreven. Ik weet waarover ik het heb. Je stelt de verkeerde prioriteiten. De opvang is niet romantisch, zoals in de film hoor! Het is rauw, het stinkt er, het is niet erg veilig en geborgen, privacy kun je vergeten. Ga er voor de gein vandaag eens een keertje heen, zo rond de tijd dat iedereen binnen moet zijn voor een slaapplek. Kijk even wie je roomies zijn. Het is niet zoals op tv!



Ook Ronniemitchel zou ik heel goed lezen als ik jou was, die is ervarings-deskundige, maar heeft het tij wel op tijd weten te keren. Als je nu extra tijd verspillen wilt met de sollicitatieprocedure, afwachten of je de baan hebt en een maand wachten op je eerste salaris, of een spoedaanvraag WWB doet, met een voorschot om zo nog te kunnen redden wat er te redden valt. Aan jou de keus.
Alle reacties Link kopieren
Je komt gewoon 3x niet opdagen op je werk? Onder het mom van 'ik vind het allemaal niet zo leuk?



Ik lees steeds meer 'kan nie, wil nie, helpt nie' in je post. Misschien moet je zelf eens wat aan je houding gaan doen, ik krijg steeds meer de indruk dat je het zwelgen in zelfmedelijden en het afschuiven van je verantwoordelijkheden wel lekker vindt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 21 september 2013 @ 11:53:

[...]





En jij zegt dat je geen geld voor de huur hebt en een uitzetting om de hoek kijkt?

Gelukkig is de raad die veel mensen je gegeven hebben niet weggegooid, er zijn immers mensen die wel echt met dit bijltje te hakken hebben en er nog wat aan hebben.

Trol die je bent!Hehehe. Eindelijk ben ik eens niet de eerste die het zegt
Alles komt goed, alleen de rest niet
Twee vragen:



1) op grond waarvan denk jij dat je recht hebt op begeleid wonen? Die mensen eisen namelijk dat je luistert naar wat ze zeggen. Doe je hier ook niet al te vaak. Daarnaast moet je wat actie ondernemen en werk/dagbesteding zoeken, en als het je niet lukt om je bed uit te komen of je hebt geen zin, dan gaan ze met jou naar je werkgever, zodat ze zien dat jij het uitlegt aan de werkgever. En die begeleiding is niet gratis.

2) Je weet dat je met BZW zélf voor een woning moet zorgen? Dat doet de begeleiding dan niet voor je. Waar jij behoefte aan hebt is BW wonen, dus echt intern. En ja, dan kom je in eerste instantie in een groepshuis, daar is vaak het snelste plek. Maar van daar uit kun je doorstromen naar een eenpersoonsunit en van daar uit kunnen ze je begeleiden naar een eigen flatje. Verder zul je je eigen inrichting moeten betalen, of volledige financiële openheid van zaken moeten geven, en dan krijg je een basisset (bed, stoel, kast. Letterlijk).



Maar om voor dat soort dingen in aanmerking te komen, moet je eerst een hulpverlener hebben, die moet weer een CIZ-indicatie voor je aanvragen, die moet dan weer toegewezen worden, en dan sta je nog ergens een x hoeveelheid tijd op de wachtlijst



Kortom: zoek een kamer, zoek werk, regel uitkering, maatschappelijk werk en psycholoog. Lees je in de tussentijd wat in over de hulp die je gaat krijgen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Cognitieve gedragstherapie is hier al genoemd, zelfbeeld gaan ze ook aan sleutelen bij jou. Of nee, dat zeg ik niet goed: ze gaan jou een gereedschapskist geven en je uitleggen hoe het gereedschap werkt, zodat jij zelf kan sleutelen aan je zelfbeeld, je gedachten en hoe die je gedrag beïnvloeden.
Als het huis op je vaders naam staat dan heb jij geen huurachterstand maar je vader!
Dus is dit jouw probleem maar je vaders. Wat zegt hij ervan?
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 21 september 2013 @ 14:15:

Twee vragen:



1) op grond waarvan denk jij dat je recht hebt op begeleid wonen? Die mensen eisen namelijk dat je luistert naar wat ze zeggen. Doe je hier ook niet al te vaak. Daarnaast moet je wat actie ondernemen en werk/dagbesteding zoeken, en als het je niet lukt om je bed uit te komen of je hebt geen zin, dan gaan ze met jou naar je werkgever, zodat ze zien dat jij het uitlegt aan de werkgever. En die begeleiding is niet gratis.

2) Je weet dat je met BZW zélf voor een woning moet zorgen? Dat doet de begeleiding dan niet voor je. Waar jij behoefte aan hebt is BW wonen, dus echt intern. En ja, dan kom je in eerste instantie in een groepshuis, daar is vaak het snelste plek. Maar van daar uit kun je doorstromen naar een eenpersoonsunit en van daar uit kunnen ze je begeleiden naar een eigen flatje. Verder zul je je eigen inrichting moeten betalen, of volledige financiële openheid van zaken moeten geven, en dan krijg je een basisset (bed, stoel, kast. Letterlijk).



Maar om voor dat soort dingen in aanmerking te komen, moet je eerst een hulpverlener hebben, die moet weer een CIZ-indicatie voor je aanvragen, die moet dan weer toegewezen worden, en dan sta je nog ergens een x hoeveelheid tijd op de wachtlijst



Kortom: zoek een kamer, zoek werk, regel uitkering, maatschappelijk werk en psycholoog. Lees je in de tussentijd wat in over de hulp die je gaat krijgen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Cognitieve gedragstherapie is hier al genoemd, zelfbeeld gaan ze ook aan sleutelen bij jou. Of nee, dat zeg ik niet goed: ze gaan jou een gereedschapskist geven en je uitleggen hoe het gereedschap werkt, zodat jij zelf kan sleutelen aan je zelfbeeld, je gedachten en hoe die je gedrag beïnvloeden.





de druk is te groooooootttttttttt dat kan ze nu echt niet hoor en dat het gas en licht word afgesloten en ze zo op straat gezet kan worden,boeit niet want de druk is te groot

Tis gewoon een trol.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 21 september 2013 @ 13:27:

[...]





Hehehe. Eindelijk ben ik eens niet de eerste die het zegt

Yep en ik zeg het nog maar eens een keer

Als alles wat ze schrijft echt is zit ze niet niks te doen he

Maar goed ze heeft zich eerder versproken dat pappie de huur betaald, bovendien als je echt heel weinig geld hebt koop je eten en geen koekjes chips en weet ik wat niet voor zooi .
Alle reacties Link kopieren
Bloedirritant dat trollenjagen. Daaaaag dames.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 21 september 2013 @ 20:37:

Bloedirritant dat trollenjagen. Daaaaag dames.Daaaaaaaaaaaag Frizzy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven