oxazepam en primatour tegelijk innemen tijdens vliegreis.

22-09-2013 14:51 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdens het vliegen heb ik altijd behoorlijk last van reisziekte en hier door ook een angst ontwikkeld. Het begint thuis al met misselijkheid. Echt spugen gelukkig nog niet maar moeite hebben met iets eten. En in het vliegtuig is het echt een ramp. Heel erg misselijk, het idee hebben dat ik moet spugen. Een brok in mijn keel die ik maar niet weggeslikt krijg. Het zweet breekt me uit ik krijg het benauwd. Afleiding werkt niet en voor de reistabletten zoals primatour ben ik inmiddels al immuum voor geworden. Wordt er zelfs niet suf genoeg van. Nu heeft de huisarts oxazepam voorgeschreven en daarnaast mag ik de primatour innemen voor het reisziek zijn. Heeft iemand hier ervaring mee om dit samen in te nemen? Zit ook te twijfelen of van allebei een hele niet te heftig is? En of ik ze thuis ook al in moet nemen.

Ik moet vier uur vliegen en daarnaast nog dik 2 uur in een bus.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met ervaringen te delen want vliegen zoals de laatste twee keer wil ik echt niet nog een keer!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk word je, ondanks de primatour, misselijk doordat het tussen je oren zit. Een irreële angst voor reisziekte? Ik zou eerder naar een psycholoog gaan dan oxazepam slikken.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 september 2013 @ 16:09:

[...]



Yes Maar nu is er nog iemand met dezelfde avatar om het verwarrend te maken
quote:Star schreef op 22 september 2013 @ 16:23:

[...]





Maar nu is er nog iemand met dezelfde avatar om het verwarrend te maken Huh? Hoe bedoel je?
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 september 2013 @ 16:24:

[...]



Huh? Hoe bedoel je?Of ben jij I?
quote:Star schreef op 22 september 2013 @ 16:27:

[...]





Of ben jij I? Ja kijk hier maar even :

Wie mis jij op het forum momenteel?
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 september 2013 @ 16:29:

[...]



Ja kijk hier maar even :

Wie mis jij op het forum momenteel?Ooooooooooo want ik zag eerst een andere avatar (van juffrouw Jannie ) bij Desperate Housewive. Of is er daar nog eentje van? Ik ben het helemaal kwijt
quote:Star schreef op 22 september 2013 @ 16:31:

[...]





Ooooooooooo want ik zag eerst een andere avatar (van juffrouw Jannie ) bij Desperate Housewive. Of is er daar nog eentje van? Ik ben het helemaal kwijt

Ik denk dat dat een andere is, vast met een F geschreven want ik heb het met een v haha! Ik had wel heel even een andere avatar, van Bree uit de serie. Maar vond dit wel weer leuk ivm de herkenbaarheid ervan



Sorry TO, beetje offtopic!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 september 2013 @ 16:29:

[...]



Ja kijk hier maar even :

Wie mis jij op het forum momenteel?

*pling*



To, wanneer vlieg je? Ik zou even de huisarts hier over bellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eefjewentelteefje schreef op 22 september 2013 @ 15:26:

Nog even over vliegangst.

Ik dacht altijd dat ik vliegangst had.

Als je altijd kotsmisselijk en kotsend in een vliegtuig zit, wil je maar een ding ; eruit!

Toen ik de eerste keer Dramamine nam kon ik opeens genieten van de vlucht en eens naar buiten naar de wolken kijken.

Ook de opmerking van iemand hoeveel primatour heb je genomen dat het niet meer werkt, slaat natuurlijk nergens op.

Het werkt niet.



Dat verschilt per persoon, bij mij werkt het ook niet maar bij anderen wel. Grappig is dat ik dezelfde associatie had als jij (vliegangst is geen reisziekte en vice versa) maar ik dacht juist dat ook je misselijkheid sterk door je angst beïnvloed kan worden. Zeker in grote vliegtuigen op een goede plaats is er volgens mij maar weinig impuls voor reisziekte (veel minder dan bijvoorbeeld in een bus/boot) dus ik zou denken dat juist de misselijkheid misschien sterk wordt beïnvloed door de angst. En begrijp me niet verkeerd: ik ben ook reisziek... maar 1 van de 2 impulsen weghalen (dan wel de reisziekte, dan wel de angst) zou wel eens een heleboel kunnen werken.



Volgens mij werkt bij mij ook alleen Dramamine goed, word je daar heel suf van, weet je dat?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Het rare is dat ik geen angst heb om neer te storten ofzo. Maar waarschijnlijk door de laatste keren niet lekker geworden te zijn het inderdaad nu tussen mijn oren zit. Maar dat maakt het nog niet minder vervelend. Dingen zoals, ga niet vliegen heb ik weinig aan want wat is een dag ziek zijn nou als je daarna kan genieten van een vakantie. En er vliegen zoveel mensen met angst.

Alleen zoek ik een manier om het wel aangenaam te maken. Volgens de huisarts kan ik er om de zes uur een innemen. Samen met de primatour tegen de misselijkheid.



Ik slik primatour al sinds klein kind en toen viel ik altijd als een blok in slaap. Nu niet meer. Vandaar dat ik oxazepam heb gekregen.

Gisteren een halfje ingenomen. Werd er wat suf van maar niet heel erg. Ik had geen angst natuurlijk dus kom daar pas in het vliegtuig achter. Er reizen nog vijf mensen mee dus hoef zelf niet te rijden of op te letten.
Alle reacties Link kopieren
Primatour is een combinatie van 2 stoffen die werken tegen reisziekte, je kan ook een andere variant tegen reisziekte proberen, zoals cinarizine, misschien reageer je hier beter op. (Huismerk bij drogist is vaak cinarizine) en kan prima in combiatie met oxazepam. Maar er zijn nog andere anti reisziekte, maar bij zeeziekte merk ik dat cinarizine het beste werkt bij de patienten.
Alle reacties Link kopieren
@Foriah (mobiel dus ik kan niet quoten)



Ik denk dat ik begrijp wat je zegt.

Ten eerste is iedereen anders en zulken er mensen zijn bij wie primatour prima werkt, ik betrok het ook op mezelf.

Ik denk dat ik je begrijp wat je zegt over angst .

Je bedoelt dat je van angst ook misselijk kunt worden?

Dat van minder misselijk in vliegtuig dan in boot gaat bij mij niet op, ik word al misselijk op een schommel.

Maar niet elke reis is hetzelfde.



En ja, ik wordvan Dramamine heel duf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 22 september 2013 @ 15:53:

[...]





Voor mij niet. Ik weet precies wat welk geluidje is, welke flappen er wanneer omhoog en naar beneden gaan, dat turbulentie niet erg is etc., maar nog neemt het mijn onrust niet weg. Halve oxazepam dan weer wel Ik weet, ik ben een ei, maar is dat dan 5 of 25 mg?
conversation = awareness
Alle reacties Link kopieren
quote:nak schreef op 22 september 2013 @ 16:06:

Nieuwe nick Desparate Housewive?

*zwaaizwaai*Alleen jammer dat het in enkelvoud 'housewife' is
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven