Durf jij nog vlees te eten?

19-09-2013 21:01 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik at al steeds minder vlees en wat ik at was biologisch. Vanwege andere redenen. Maar na de bekende uitzending van Zembla durf ik het niet meer te eten. Wie eet er na deze uitzending ook al geen vlees meer of wie heeft deze uitzending gezien en eet nog gewoon vlees. Ik ben benieuwd naar verschillende redenen/meningen.
Groente moet je daarom goed wassen en vlees goed bakken. Natuurlijk kun je van over steken niet dood gaan. Wel als je tijdens het oversteken aangereden word. Daarom moet je ook goed uitkijken. Daarmee verklein je de kans om dood te gaan. Met vlees moet je ook uitkijken.



De redenatie: in alles zit troep, dus niet over nadenken, vind ik heel apart. Ik denk graag na en behalve niet dood te willen gaan op korte termijn, wil ik ook fit en gezond oud worden. Ik denk er dus wel over na. Ik eet trouwens wel eens vlees. 1 keer p/w ofzo. Maar niet rauw.
Owja, filet americain gaat er prima in trouwens. Schijt aan de poepbacterie hoor je moet ergens aan dood gaan.
Alle reacties Link kopieren
De aflevering ging over het feit dat vlees soms meer dan een jaar ingevroren is en toch als vers verkocht wordt, biologisch vlees gemixt wordt met normaal vlees als er een verkort is, wat toch als bio verkocht wordt, dat ladingen met ongekoeld oud vlees hersneden en weer verkocht wordt en inderdaad mestbesmetting op vlees..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel kwalijk dat biologisch vlees niet altijd biologisch is. Ik koop bewust biologisch vlees en maak dus de keus om daar meer voor te betalen. Dan voel ik me wel genaaid als dat dus gewoon een plofvarken is geweest.



Die poep kan ik dan weer niet zo mee zitten. Dat verhit je d'r wel weer uit, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque, 2 minuten geleden

De aflevering ging over het feit dat vlees soms meer dan een jaar ingevroren is en toch als vers verkocht wordt, biologisch vlees gemixt wordt met normaal vlees als er een verkort is, wat toch als bio verkocht wordt, dat ladingen met ongekoeld oud vlees hersneden en weer verkocht wordt en inderdaad mestbesmetting op vlees..Amai, dat is wel wat serieuzer dan alleen wat stront. Bah, wat vies. Nu ga ik alleen nog maar hier bij de boerderijwinkel vlees kopen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om poep in die Zembla uitzending.

Dat ging over dat 'fout vlees' wordt verkocht als scharrel- en biologisch vlees.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hele commotie gemist en eet dus nog steeds vlees wat niet weet wat niet deert
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties.

Schokkend aan de uitzending vond ik vooral dat wanneer de keurmeersters (klokkenluiders) iets zagen, dat ze de band ook niet konden stoppen vanwege tijd/geld redenen. Dan denk ik waarom zijn er dan nog keurmeesters? Of idd dat gewoon vlees als biologisch vlees wordt verkocht. Of dat vlees soms verrot uit het buitenland komt, maar dat ze even wat wegsnijden, wat gewoon weer in de supermarkt komt.



Verder snap ik heel goed als je de uitzending niet hebt gezien, dat je dan nog vlees eet. Ik ben juist benieuwd naar mensen die de uitzending hebben gezien en toch nog vlees eten. Of juist niet meer.



Link naar de uitzending http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1364184
Ik zie je post als een waarschuwing om vooral niet naar die uitzending te kijken.



Ik wil niet eens weten waarom ik geen vlees meer zou durven te eten, ik ben er gek op, ook rauw, lekker een tartaartje met uitjes op een zacht bolletje, filet american, ossenworst, een bijna rauwe biefstuk waar het bloed uit loopt, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat een rel uitzending is dat geweest. Alsof de boeren vroeger een steriele slachtkamer hadden in de stal ofzo. Echt vroegah zaten er vast veel meer bacteriën op het vlees.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het nog veel ernstiger wordt. Dus dat je denkt rund te kopen, maar dat het een paard is met veel stront eraan en dan jaren ingevroren heeft gelegen.



Of nog beter, pasgeboren veulentjes over de lopende band en de goeie bij elkaar proppen en volstoppen met antibiotica. En voer waar de slechte van de band doorheen gemalen zijn. En dan in zes weken klaar voor de buurtsuper.



Smakelijk eten allemaal.
Het programma heb ik niet gezien maar weet van iemand dat vlees met abcessen (hele grote) er doodleuk afgesneden worden en het vlees dat overblijft wordt verwerkt. Goor
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 september 2013 @ 22:09:

[...]





Amai, dat is wel wat serieuzer dan alleen wat stront. Bah, wat vies. Nu ga ik alleen nog maar hier bij de boerderijwinkel vlees kopen.Dat doe ik tegenwoordig ook. Dan weer ik zeker dat de beesten een goed leven hebben gehad. De grote supermarktketens vertrouw ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit 2jr op een slagerijafdeling gewerkt en dat was een van de schoonste en hygieniste plekken ooit. Geen spatje bloed of donker vlees te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ook nog alleen maar vlees bij een biologische boererijwinkel, waarvan ik zeker weet dat ze uitsluitend gras gevoerd worden.

Dus geen mais en soja gevoerd krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er volgens jou mis met mais en soja dan? Een koe vind mais juist lekker. Ze moeten er gewoon niet te veel van eten. Koeien krijgen over het algemeen een zeer uitgebalanceerd dieet.
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 19 september 2013 @ 23:41:

Ik hoop dat het nog veel ernstiger wordt. Dus dat je denkt rund te kopen, maar dat het een paard is met veel stront eraan en dan jaren ingevroren heeft gelegen.



Of nog beter, pasgeboren veulentjes over de lopende band en de goeie bij elkaar proppen en volstoppen met antibiotica. En voer waar de slechte van de band doorheen gemalen zijn. En dan in zes weken klaar voor de buurtsuper.



Smakelijk eten allemaal.



Koop geen vlees bij de buurtsuper en er is niks mis met een paardenbiefsstuk. Neem aan dat jij vegetarisch bent? Omdat je diertjes zo lief vindt of omdat je een enorme hekel aan planten hebt?



Er is niks mis met het eten van vlees. Mist het verantwoord gedaan wordt.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe kun je zeker weten dat het biologisch is?
Alle reacties Link kopieren
quote:lieveanna schreef op 20 september 2013 @ 09:27:

Maar hoe kun je zeker weten dat het biologisch is?Zelf een koe en schaap in je tuin zetten en op het eind van het jaar slachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lieveanna schreef op 20 september 2013 @ 09:27:

Maar hoe kun je zeker weten dat het biologisch is?Wij hebben hier niet ver vandaan een fijne biologische slager. Hoort bij een kleine keten. Met keurmerk e.d. In de supermarkt zou ik er niet zo op vertrouwen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Gewoon vlees kopen bij een zelf slachtende slager, niet in de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu vlees kopen bij de slager inderdaad en niet meer in de supermarkt. Ik ben niet bang voor vlees opzich geworden, maar ik ga die van de supermarkt nu wel proberen te vermijden. Sowieso wil ik uiteindelijk echt goed vlees kopen (van de boer zelf en biologisch enzo), maar daar is nu nog geen budget voor .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven