Hoe zouden jullie reageren?

22-09-2013 17:51 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen spelen bijna dag en nacht met buurkinderen die op een andere manier opgevoed worden dan onze kinderen. De ouders zijn heel respectvol en zeggen eigenlijk bijna nooit nee en straffen in hoge uitzondering. Nou ben ik zelf ook helemaal niet streng maar moet mijn kinderen af en toe wel flink hun grenzen aangeven. Zoals vandaag toen mijn zoontje mij heel hard in mijn buik stompte en vervolgens zijn broer wilde bijten. ik stuurde mijn zoontje op boze toon naar zijn kamer om af te koelen. Meteen daarna zegt mijn buurjongetje: bij ons thuis hoeft een kind nooit naar zijn kamer, want dat is een veilige plek en moet geen strafplek zijn. Ik wist echt niet hoe ik moest reageren, dit is echt de zoveelste voorbeeld van hoe ik door hem of zijn broer wordt gewezen op wat ik fout doe in de opvoeding! Ik merk dat ik daardoor eigenlijk helemaal geen zin meer heb in hun aanwezigheid en ook nog eens ga twijfelen aan mijn handelen ook.

Hoe zouden jullie reageren?
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, even los van jouw opvoedmethode, ik heb hier veel kinderen te spelen van rond de 7 jaar en velen hebben dat, ze vragen de oren van je kop en soms zijn dat best "brutale vragen", maar ik denk dat het inderdaad een beetje de spontaniteit van de leeftijd is, plus nog niet genoeg geleerd over politieke correctheid in het sociale verkeer.



Maar ik lach er meestal maar gewoon om en leg uit dat verschillende mensen verschillende ideeën hebben over hoe ze dingen aanpakken en dat er heel vel manieren goed zijn, ook al zijn ze verschillend. Wordt altijd gewoon aangenomen door ze. Dus misschien wil dat wel helpen, in elk geval succes!

(en laat je niet onzeker maken door een sujet van 7!)
Alle reacties Link kopieren
quote:single-lady schreef op 22 september 2013 @ 18:43:

Ik kan me niks voorstellen bij een kind wat de moeder in de buik stompt en naar zijn kamer gesleurd moet worden eerlijk gezegd. Gebeurt dat wel vaker?Dat vraag ik me ook af. Ik vind het heel ver gaan dat je kind je hard in je buik stompt. daar zou ik me drukker om maken dan het commentaar vd buurjongen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets zeggen in de trant van 'en wij doen het hier zo, iedereen heeft zijn eigen manier'. En daarmee is het helemaal klaar toch? Waarom zou je je in vredesnaam op de kast laten jagen door de mededeling van een kind (!) dat het er bij hem thuis anders aan toe gaat? Dat wist je al, prima toch? De rest zit bij jezelf.....
quote:hanZie schreef op 23 september 2013 @ 15:20:

[...]

Dat vraag ik me ook af. Ik vind het heel ver gaan dat je kind je hard in je buik stompt. daar zou ik me drukker om maken dan het commentaar vd buurjongen.Volgens mij heeft TO al eerder aangegeven dat er iets is met haar kind. Wat niet wegneemt dat het zorgelijk is dat een kind hard stompt en bijt, maar dat maakt het verklaarbaarder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven