Ouders willen kinderen tegelijk op vakantie

24-09-2013 18:16 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel: ouders zijn gescheiden en er is co-ouderschap. In het convenant is bepaald dat de vakantie 50-50 wordt gedeeld maar niks over wie welke weken het kind neemt, wat gebeurt er als je er niet uitkomt?



Dus of de ouders willen het kind in dezelfde weken op vakantie of er zijn bepaalde weken dat geen van beide ouders de kinderen wil opvangen?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 september 2013 @ 21:21:

Misschien gaan de ouders in paasvakantie of herfstvakantie met het kind op vakantie? Kind moet maar leren dat niet alles om hem of haar draait en dat de ouders ook wel 'ns alleen met hun partner weg willen. Lijkt me gezond voor de relatie en als de ouders gelukkig zijn in hun relaties komt dat vast ook weer ten goede aan het kind.Ik heb het idee dat je het toch niet helemaal begrijpt. Een kind mag toch zeker wel verwachten dat hij welkom is bij zijn ouders als hij nog niet oud genoeg is om op zichzelf te passen?
Als ze nu al geboekt hebben voor de zomervakantie van volgend jaar (knap trouwens, veel vluchten zijn nog niet zo ver op voorhand beschikbaar) dan hebben ze misschien beiden ten onrechte gedacht dat de ander pas begin volgend jaar zou boeken. En als ze beiden aan 'n partner vast zitten met vaste vakantieweken, dan worden de mogelijkheden toch al 'n stuk beperkter. Het duurt nog bijna een jaar, de kans is groot dat één of beide relaties alweer gesneuveld zijn tegen dat die vakantie plaats moet vinden.
quote:jollie schreef op 25 september 2013 @ 22:16:

[...]





Ik heb het idee dat je het toch niet helemaal begrijpt. Een kind mag toch zeker wel verwachten dat hij welkom is bij zijn ouders als hij nog niet oud genoeg is om op zichzelf te passen?Het kind is waarschijnlijk 49-50 weken per jaar welkom, mogen ze dan ook 'ns een paar weken voor zichzelf hebben?
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen scheidingsprobleem. Ouders die samen zijn, willen ook wel eens samen op vakantie, zonder kinderen dus. Ik snap niet dat daar niets voor geregeld is.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 25 september 2013 @ 22:21:

[...]



Het kind is waarschijnlijk 49-50 weken per jaar welkom, mogen ze dan ook 'ns een paar weken voor zichzelf hebben?Dus dan zet je hem maar 2 weken op de stoep? En volgens mij denken die ouders al genoeg aan zichzelf; het kind heeft vast niet om een scheiding gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 25 september 2013 @ 22:28:

Dit is geen scheidingsprobleem. Ouders die samen zijn, willen ook wel eens samen op vakantie, zonder kinderen dus. Ik snap niet dat daar niets voor geregeld is.Niet alle ouders willen dat. Ik vind het nog steeds leuk als de kinderen meegaan (zijn nu volwassen). Ik heb ze echt nog nooit als een blok aan mijn been gezien tijdens een vakantie.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 september 2013 @ 23:16:

[...]





Gezien de vraagstelling denk ik dat het minder vaak hypothetisch voorkomt dan jij denkt.



Ik heb geen idee hoe vaak het voorkomt, maar dit probleem zou ik nooit hebben. Mijn zoon is altijd mijn zoon, ook als het onhandig is met vakanties. Als hij niet bij zijn vader is is hij dus thuis bij mij.
quote:elninjoo schreef op 25 september 2013 @ 19:57:

[...]



Dat zal de reden wel niet zijn. Ze willen met hun nieuwe partners op reis en dan is het niet erg romantisch als ze hele dagen een jong (?) kind moeten entertainen. Die mensen willen gewoon met z'n 2 en dat is wel begrijpelijk, maar ze hadden wel met elkaar moeten afstemmen en/of opvang moeten regelen.Niet echt. Als je kinderen krijgt weet je dat je daar minstens 18 jaar aan 'vast' zit. En dan zeg ik het heel bot. Wij gaan dus als gezin op vakantie en als we romantisch willen doen met z'n 2en doen we dat wel in een weekendje weg. langere vakanties met z'n 2en komen wel weer als zoon ouder is.
Je kunt het ook allebei hebben. Mijn ouders gingen met mij op vakantie, maar ze gingen ook elk jaar een weekje met z'n 2 weg in mei of juni. Daar is echt niets mis mee. Een oom en tante kwamen bij ons in huis als oppas terwijl zij weg waren, zodat ik gewoon mijn eigen ding kon blijven doen. Verder gunden ze mij ook mijn weekje ruiterkamp in de zomervakantie.



Dat deze exen hun vakantie beiden zo enorm vroeg en in dezelfde periode hebben geboekt, zorgt hooguit voor wat meer regelen, maar ze hebben nog bijna een jaar, dus daar moet met opa's/oma's en eventueel een leuk kamp toch wel 'n oplossing voor zijn te vinden? Misschien mag het kind zelfs wel bij een schoolvriendje logeren of tegen betaling zelfs met hen mee naar de camping in Frankrijk o.i.d. Bovendien werken de ouders blijkbaar in het onderwijs, dus de weken dat ze niet met hun partners op vakantie zijn, zijn ze er gewoon voor het kind, i.t.t. mensen die in andere branches werken en die dus niet thuis zijn in de schoolvakantie van het kind.
Alle reacties Link kopieren
EN, het gaat er toch ook niet om dat de ouders kinderloos op vakantie willen? Het gaat erom dat ze die vakantie boven de zorg voor hun kinderen hebben gesteld. Als ik iets wil vastleggen is het het eerste dat ik doe: ex bellen om te checken of ik inderdaad dan en dan kinderloos ben.

Een week kamp is leuk, als het kind niet het gevoel heeft weggestopt te worden. Mijn zoon wil bijvoorbeeld echt niet langer dan 1 nacht weg zijn van mij of ex. Als ik hem een week op kamp zou sturen zou het kind zich echt vreselijk voelen. Ik ga dus pas weg, als voor hen een goede opvang is geregeld, as ik weer dat hun vader er voor ze is.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er niet om dat ouders zonder kinderen op vakantie willen maar dat het boeken zonder overleg met elkaar is gegaan.

En volgens mij las ik daarna ook nog dat beide ouders hun hakken in het zand zetten ipv een goede oplossing te vinden



Dubbel raar in mijn ogen
Je bent zelf een theepot
Dat is waarschijnlijk gewoon onachtzaamheid geweest omdat ze beiden ten onrechte veronderstelden dat de ander voorlopig toch nog geen vakantie zou gaan boeken omdat het echt wel heel ruim van te voren is vastgelegd.

In plaats van zo star tegen elkaar te doen en elkaar die kindvrije vakantie niet te gunnen kunnen ze beter gaan werken aan 't zoeken van 'n logeeradres.



quote:Mijn zoon wil bijvoorbeeld echt niet langer dan 1 nacht weg zijn van mij of ex. Als ik hem een week op kamp zou sturen zou het kind zich echt vreselijk voelen.Wat 'n flauw ding! Dan heb je nog mazzel dat je gescheiden bent zodat er altijd wel één van jullie bij het kind kan blijven, maar was je nog bij elkaar zat je er tot wie weet hoe lang mee opgescheept dat je niet met z'n 2 weg zou kunnen omdat kind zich aanstelt.
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo wat bezielt je toch dat je het zonder enige ervaring altijd beter weet als het over kinderen gaat die je zelf niet eens hebt of wilt? Waarom houd je je daar toch zo mee bezig?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 26 september 2013 @ 08:41:

[...]



Wat 'n flauw ding! Dan heb je nog mazzel dat je gescheiden bent zodat er altijd wel één van jullie bij het kind kan blijven, maar was je nog bij elkaar zat je er tot wie weet hoe lang mee opgescheept dat je niet met z'n 2 weg zou kunnen omdat kind zich aanstelt.



Dank je wel voor je genuanceerde advies.

Zoon is overigens autist, dan heb je toch andere regels. Persoonlijk heb ik hier geen enkel probleem mee. Weekendje weg konden we overbruggen met oma, verder gaan we graag met onze kinderen weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven