Gezondheid alle pijlers

kind (8) keelontsteking? huisarts is er niet.

27-09-2013 12:33 44 berichten
Beste dames,



Mijn dochter heeft volgens mij een keel ontsteking.

Ze praat hees, en haar lymfklieren zijn opgezet.

Het is vrijdag, en mn huisarts is er niet.

Maar ik kan dr toch niet het hele weekeind hier mee rond laten lopen?

Ik kan niet goed in haar keel kijken, maar wat kan ik nu doen om de pijn te verzachten?

En is het weekeind afwachten slecht? of juist niet?



Of kan ik gewoon een afspraak maken bij een andere arts?
quote:winkelfanaat schreef op 27 september 2013 @ 13:01:

Vroeger haalde mijn moeder altijd suikersoldaatjes als ik keelpijn had. Heerlijk vond ik die!

Maar werkte het ook?



Volgens mij helpen die dingen alleen om jezelf minder zielig te voelen.



Niks mis mee overigens.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij doen ze er weinig aan..



Kippensoep helpt altijd goed tegen keelpijn en bij verkoudheid e.d.
Bij een bacteriële keelontsteking krijg ik altijd antibiotica voorgeschreven, het is niet verstandig om ermee door te lopen. In de meeste gevallen is het een onschuldig virus, en daar valt niet veel aan medicijnen voor te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:juniper213 schreef op 27 september 2013 @ 13:43:

Bij een bacteriële keelontsteking krijg ik altijd antibiotica voorgeschreven, het is niet verstandig om ermee door te lopen. In de meeste gevallen is het een onschuldig virus, en daar valt niet veel aan medicijnen voor te schrijven.



Precies, en dat is in feite het enige wat een dokter kan doen, trachten vast te stellen of het viraal of bacterieel is.

Ik zat zondag bij de HAP met mijn dochter voor hetzelfde (hoest klonk als kroep) en het bleek viraal te zijn. Dus dan is het gewoon een kwestie van tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ooit zelf bij de dokter (eigenlijk voor iets anders, maar ook last van mijn keel ) Het enige wat hij zei: ja is een ontsteking, met medicijnen 7 dagen, zonder een week. Ofwel, gewoon uitzieken. Niet te scherpe drinken eten, dus geen dubbelzoute drop, wel honing- of katjesdrop als ze dat lekker vindt. Iets om op te zuigen, is ook wel eens lekker,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Waterijsjes!
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar ik snap niet wat je hier op het forum doet...



Wat dacht je van waarnemend arts of desnoods huisartsen post bellen?

Wij kunnen toch niet vanaf achter onze computer bepalen hoe erg de keelontsteking van je dochter is?!
Alle reacties Link kopieren
Zolang je dochter geen witte stippen op haar amandelen en tong heeft in combinatie met koorts doen ze er weinig aan.



Wat helpt tegen keelpijn is spekjes eten. Ja, echt waar.

Veel thee of juist ijskoud water drinken.



Verder als ze zich echt niet lekker voelt lekker in bed of op de bank parkeren met een dikke sjaal om en niet teveel laten praten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt misschien gek maar gorgelen met cola helpt ook vaak!



En als je echt naar de huisarts wil moet er tocheen vervanger zijn? Anders HAP...
Alle reacties Link kopieren
ik ziek mijn keelontstekingen ook altijd uit, de huisarts kan niet veel doen inderdaad. Als ik veel last heb van het hoesten dan kan de huisarts wel iets voorschrijven. Dat helpt niet het herstel maar onderdrukt de hoest. Ik gebruik die dan alleen 's avonds voor het slapengaan zodat ik nog wel nachtrust heb (en mijn partner ook). Maar ik weet niet of die ook voor kinderen voorgeschreven kunnen worden (en ik kom nu natuurlijk niet op de naam van dat spul).
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mina... common sense is ook heel waardevol hoor?



Ze heeft last van haar keel... dat is vervelend maar dat hebben we allemaal wel eens.. lymfeklieren zetten meestal op als er een virus oid opspeelt.



Paracetamol zetpil, waterijsje, thee met honing... en indien hoge koorts dan kan je altijd overleggen met een arts.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even met een lampje achter in de keel van je dochter. Zijn haar amandelen rood zou ik rustig afwachten, is het wit of groen uitgeslagen zou ik even de hap bellen.
quote:tattoo-lady schreef op 27 september 2013 @ 14:38:

Sorry hoor, maar ik snap niet wat je hier op het forum doet...



Wat dacht je van waarnemend arts of desnoods huisartsen post bellen?

Wij kunnen toch niet vanaf achter onze computer bepalen hoe erg de keelontsteking van je dochter is?!



En ik snap dan weer niet dat je een huisartsenpost belt voor een zere keel.



TO: Een zere keel en opgezette lymfeklieren kan ook een flinke verkoudheid zijn.

Lekker vertroetelen en uit laten zieken, eventueel paracetamol. Als ze maandag nog steeds niet lekker is laat je haar toch gewoon thuis. Ziek is ziek.

Honing verzacht de keel. Vitamine C voor de weerstand. (ik gebruik als ik ziek ben van die bruistabletten. Smaken naar sinaasappel)
Alle reacties Link kopieren
Dus je dochter van 8 heeft keelontsteking zonder koorts? Waarom dan die paniek. Ik zou denken dat je met een kind van 8 al wat meer meegemaakt hebt. Overdreven om alleen hiervoor naar de huisarts te willen.
Alle reacties Link kopieren
1 er moet altijd een waarnemend arts zijn,

2 je hebt altijd nog de huisartsenpost om 5 uur. en in het weekend



3 keelontstekingen ontstaan vaak door een virusinfectie, men kan antibiotica geven, maar dit helpt niets tegen virussen. Klachten duren vaak een week (hoe rot dit ook is). De antibiotica die kan gegeven worden slikt men vaak ook een week.



lekker uitzieken !
Alle reacties Link kopieren
Alleen als je veel pijn heeft bij het slikken wordt er wat gegeven.

Lympheklieren kunnen altijd opgezet zijn. Hees is vervelend, maar geen reden om de huisarts te bezoeken.



Koop een zak drop, laat haar veel drinken en dan gaat het vanzelf over. Keelonsteking is meestal dat je bijna moet huilen van het slikken en het ook echt op de oren slaat.
Alle reacties Link kopieren
Let wel op dat je kind niet uitgedroogd raakt omdat het niet meer wil eten en drinken door de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ontsteking gaat toch altijd gepaard met koorts?
Alle reacties Link kopieren
Hoeft niet hoor Lienepiennetje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven