Man met eigen onderneming voortdurend aan het werk

26-09-2013 21:51 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde mijn eigen account aanmaken,maar er kwam steeds reclame van de staatsloterij op dus dan maar via vriendin appelsien.



Mijn man heeft een eigen onderneming sinds een aantal jaren.mwe hebben 3 kinderen. Zijn werkweek ziet er zo uit



Maandag tot vrijdag : van 8 u tot half 7 van huis

2 tot 3 avonden per week weg.

1 om de 3 maanden een zakenreis van 5 tot 10 dagen.



Ik voel me vreselijk eenzaam en verdrietig. Herkent iemand dit? Ik heb het gevoel dat ik een alleenstaande moeder be. We wonen in een regio waar weinig te doen is,maar waar hij vanwege zijn bedrijf graag wilde wonen.



Er met hem over praten ? Nou,dan vraagt hij zich af waarom ik klaag. Hij ziet het gewoon niet hoe moeilijk het voor me is. M



Zucht,nou ja dat was het dus.



Optie: verhuizen naar een leuke stad en het mezelf gemakkelijker maken en gezelliger. De stad waar ik heen wil wonen al mijn vrienden en familieleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de werktijden erg mee vallen, ik werk in loondienst en ben van 07.15-18.30 van huis. En dan ook 's avonds een vergadering hier of daar (in mijn vorige baan daarnaast ook 1xper week onregelmatige dienst tot 23.00 en 1/3 weekenden dienst: 2 dagen of nachten van 12 uur).

Ik denk dat je meer de deur uit moet, ik begrijp je wel hoor, toen ik verlof had voelde ik me ook de huissloof. Nu ik werk en daarnaast het huishouden en de kinderen doe voel ik toch meer voldaan.

Neem een huishoudster en een oppas en ga sporten/workshoppen/cursussen, met je man en vriendinnen erop uit.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij bent overdag druk met kids en huishouden etc. en je man met z'n werk?

Dan kan ik me goed voorstellen dat hij het savonds "gezellig" wil maken. Ik neem aan dat je sex bedoelt. Ik zou daar gretig in mee gaan en niet over miepen. Heerlijk ontspannend en iets wat je alleen samen doet. Dat zorgt juist voor verbinding. Je wil toch niet dat hij dat buiten de deur zoekt?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik uit je berichtjes lees is dat je meer tijd met volwassenen wil doorbrengen, het liefst met je man. Probeer je leven zo in te delen dat je meer qualitytime met je man doorbrengt. Zorg ervoor dat je 's avonds niet zo moe bent. Plan een date-night zonder kids 1x per week. Zorg ervoor dat huishouden en klusjes gedaan zijn als hij thuis komt, ook zijn klusjes, zodat zijn vrije tijd ook vrij is en hij graag naar huis komt ;)
quote:catootje68 schreef op 28 september 2013 @ 08:31:

Dus jij bent overdag druk met kids en huishouden etc. en je man met z'n werk?

Dan kan ik me goed voorstellen dat hij het savonds "gezellig" wil maken. Ik neem aan dat je sex bedoelt. Ik zou daar gretig in mee gaan en niet over miepen. Heerlijk ontspannend en iets wat je alleen samen doet. Dat zorgt juist voor verbinding. Je wil toch niet dat hij dat buiten de deur zoekt?

Onder 'het gezellig maken' versta ik toch net ff wat anders. Ik denk dan aan lekker met z'n tweetjes koken, eten, op de bank met 'n wijntje en kaarsjes of de open haard aan.

En dat moet ook zeker kunnen aangezien TO zelf niet werkt. Ze zorgt gewoon dat die kinderen op tijd gevoederd worden en op bed liggen zodat er qualitytime voor 2 is zodra haar man thuis komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je een beetje zeurt..

Je hebt het er zelf zo in laten sluipen , maar ik vind net als vele anderen hier dat je man nog best veel vrije tijd heeft.



Mijn partner heeft een eigen zaak , is 7dagen aan het werk , 4 avonden in de week weg. En hij helpt ook nog mee in het huishouden , al zijn die huishoudelijke taken maar kleine dingen zoals de vuilnis wegbrengen , de was opvouwen , zijn eigen kantoortje opruimen en schoonhouden (want ik ga echt niet daar schoonmaken wanneer er stapels administratie ligt)

Hij kleed onze dochter aan s morgens , doet de honden uitlaten s morgens zodat ik even *tijd* voor mijzelf heb en mijzelf kan douchen en aankleden.

Nee het zijn geen grote dingen , maar dat wil ik ook niet , die vent van mij maakt weken van 80uur. Dan vind ik ook dat hij het wel eens verdiend wanneer hij thuiskomt om lekker op de bank te ploffen benen omhoog en biertje neemt.

van de 2 andere avonden die vullen we met even buiten de deur eten of bij vrienden te eten. Voor dochter regelen we oppas.

En daar moeten we het komende weken/maanden mee doen , in deze tijden van crisis moet ook mijn partner met zijn eigen zaak er meer uren voor werken en er minder geld voor terugzien. Het is nu even niet anders.. We hopen op betere tijden komende jaren tot die tijd beseffen we ons ook dat we goed moeten blijven communiceren met elkaar en tijdens het samen was opvouwen op de bank terwijl dochter op bed ligt kunnen er hele leuke gezellige dingen gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat oude taart schrijft is ook een goede.. De avonden dat je partner thuis is en dus ook tijd voor jou heeft.. Zorg dan dat je niet meer naar die was hoeft om te kijken. Die was ligt er de volgende dag ook nog wel dat hoef je echt niet meer na 20.00 s avonds te doen. Evt voor t slapen gaan 1 wasmachine klaar zetten zodat die s nachts kan draaien maar dat is 5min werk. Dan ben je alsnog om 20.05 klaar.

Ik deed ook vaak veel nog wanneer partner thuis was qua huishouden , ging ik om 20uur s avonds de badkamer een grote chloorschoonmaakbeurt geven. Vanzelfsprekend ging mijn partner dan ook maar weer aan het *werk* en ging nog bestellingen doen die ook best nog een dag konden wachten.

En tja dan krijg je dat je nog beide aan het werk bent in je eigen huis terwijl hje ook samen een blokje rond kan lopen , uiteten kan , bioscooopje kan pakken of gewoon lekker samen thuis op de bank met zak chips kan zitten en glas wijn.
Alle reacties Link kopieren
Overleg met je man en verhuis naar de stad waar je familie en je vrienden zijn. Hij zal dan meer moeten reizen, maar dat doet hij nu toch al.

Help hem mee met het bedrijf. Toon meer belangstelling en verdiep je een beetje in de gang van zaken.

Fitness in huis?? Been there, done that.

Buitenshuis sporten is veel gezelliger. Je ontmoet nog es mensen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Man heeft ook een bv. Ondanks de vele werkuren, helpt hij wel mee met de was, vaat e.d. We werken samen en tijdens de werkzaamheden praten we met elkaar. Ik help hem ook mee in de zaak.

Samenwerken.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Als hij enkel werkt en geen energie in z'n gezin steekt, snap ik dat je verdrietig bent. Waarom niet het gesprek aangaan, zonder in geklaag te vervallen.

Hoe ziet hij de situatie? Zou hij meer tijd met jou en jullie kinderen willen doorbrengen? Wat zouden jullie daarvoor kunnen doen?
Oh, en wat betreft het saaie huishouden, dat zou ik lekker zelf doen of uitbesteden. Zonde van z'n schaarse tijd om te gaan poetsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven