Cactus schoonmaken?

28-09-2013 09:13 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met roken, en mijn huisje is weer stralend wit na een flinke klusbeurt! Behalve mijn cactus, want die is bijna fel geel! Het is er zo een met van die zachte haartjes, en juist die haartjes zitten vol aanslag...

Ik kan hem natuurlijk weg gooien en een nieuwe kopen, maar dat vind ik zonde, want deze heb ik net zo lang als ik hier woon, zelf gezaaid en hij is verder best mooi. Héél geschikt ook voor mijn zorgen, want ik ben niet zo goed in planten verzorgen!



Iemand een idee hoe ik 'm weer schoon kan krijgen? Bij het klussen is gebleken dat eigenlijk alleen ammoniak helpt tegen die plakkerige aanslag, maar daar kunnen planten dan weer slecht tegen...
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Laat hem zo staan, als waarschuwing om niet meer in je rookgewoonte te vervallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eelskemedde schreef op 28 september 2013 @ 10:55:

Die dingen leven hoor....geef ze dan weg.





De mensen wie je dan opzadelt met je nicotine-cactus leven ook!

Of wil jij hem hebben?
quote:winkelfanaat schreef op 28 september 2013 @ 12:34:

[...]



De mensen wie je dan opzadelt met je nicotine-cactus leven ook!

Of wil jij hem hebben?Ja, het is algemeen bekent dat zelfs het kijken naar een nicotine-cactus je de meest gruwelijke ziektes brengt
Ik vind het wel bizar dat mensen opperen 'm met chemische troep te behandelen; dan heb je écht geen groene vingers. Zet 'm een dagje buiten in de regen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik vrees dat niemand écht dankbaar zal zijn als ik 'm een knalgele cactus geef!

Ik ga 'm niet vermoorden hoor, ik heb hem lekker op een veilig plekje gezet. Overkomt hem niks, en ziet de visite hem niet! Mocht ik opeens toch trek krijgen in een sigaret, dan bekijk ik mijn gele cactus even en dan vergaat me die trek ook wel weer!



Ik denk dat regenwater net zo weinig zal doen als kraanwater... Bovendien houden cactussen niet zo van héél veel water toch? Ik heb geen groene vingers, maar dát weet ik dan weer wel
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen in de regen.....
quote:sinaaasappelsap schreef op 28 september 2013 @ 13:33:





Ik denk dat regenwater net zo weinig zal doen als kraanwater... Bovendien houden cactussen niet zo van héél veel water toch? Ik heb geen groene vingers, maar dát weet ik dan weer wel



Als je even nadenkt weet je dat cactussen vooral in woestijnen groeien, daar regent het idd heel weinig. Maar als het dan regent is het vaak een hele plens.



Maar ja, als jij 'm liever vaatwasser stopt, be my guest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gewoon een paar weken buiten in de tuin zetten. Zorgen dat het water weg kan en dan hopen dat de (zure) regen hem weer een beetje opkalefatert.
Een cactus noemen wij hier poeptus. Is wat netter.

En een paar keer achter elkaar met dasty voor de ramen besproeien. Dat is wat milder voor de plant en hij wordt toch lekker schoon!
Alle reacties Link kopieren
quote:sehnsucht schreef op 28 september 2013 @ 12:52:

[...]





Ja, het is algemeen bekent dat zelfs het kijken naar een nicotine-cactus je de meest gruwelijke ziektes brengt Dat bedoel ik niet!
Bij nader inzien zou ik toch een glorixblokje in de pot stoppen.
quote:misshollywood schreef op 28 september 2013 @ 16:27:

Een cactus noemen wij hier poeptus.Get, wat ordinair, wij spreken van een faecaliëntus.
Alle reacties Link kopieren
quote:kettle schreef op 28 september 2013 @ 17:56:

[...]





Get, wat ordinair, wij spreken van een faecaliëntus.
quote:eelskemedde schreef op 28 september 2013 @ 10:55:

Dus omdat iets je niet meer bevalt is het normaal om het zomaar dood te maken?

Ik snap dat niet. Altijd die planten zomaar in de vuilnisbakken of gft-bakken. Die dingen leven hoor....geef ze dan weg.



Ongesteld? Ik word dan ook altijd wat emo....
Alle reacties Link kopieren
Kliko natuurlijk en anders Dasty.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:appagante schreef op 28 september 2013 @ 19:17:

[...]





Ongesteld? Ik word dan ook altijd wat emo....Zwanger denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zeg, hóórt dat ding niet gewoon geel te zijn?



http://www.lecactusheuris ... nghausii-mars-07_jpg.html
Alle reacties Link kopieren
En met een oude tandenborstel zachtjes erover gaan? Gewoon met water. Die haartjes gaan ook beter tussen de haartjes van de cactus. Het is misschien een poging waard. :-) Veel plezier nog met de cactus.
Alle reacties Link kopieren
@nottonightjosephine

Goh daar lijkt hij wel op! Maar dan nog is die van mij veel geler, donkerder en bijna bruin vooral aan de onderkant. Hij is ook langer en dunner, niet zo'n bol. Geen idee of het dezelfde soort is, en of hij dus wel enigszins geel hoort te zijn! Hij is opgegroeid in de rook ;)
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Even flink de fohn erop, kan eerst het sof eruit



Daarna inderdaad de douche erop, maar wat iemand zei: is het niet gewoon een gele cactus?
Hahaha je cactus scheren....
Alle reacties Link kopieren
quote:sinaaasappelsap schreef op 29 september 2013 @ 09:17:

@nottonightjosephine

Goh daar lijkt hij wel op! Maar dan nog is die van mij veel geler, donkerder en bijna bruin vooral aan de onderkant. Hij is ook langer en dunner, niet zo'n bol. Geen idee of het dezelfde soort is, en of hij dus wel enigszins geel hoort te zijn! Hij is opgegroeid in de rook ;)Ok hier dan: langwerpiger en geler, donkerder en bijna bruin aan de onderkant

http://www.cactofili.org/ ... eninghausii_small_333.jpg



Ik bergeep dat je er aan gehecht bent, maar God wat een lelijk ding eigenlijk
Ik ben dan zo'n gek die bij een cactusclub zit. Ik ken bijna geen cactussen die echt wit blijven. Ik weet dat tegen roet water met een beetje afwasmiddel schijnt te werken, er overheen spuiten en dan zou het eraf moeten lopen. Maar beter laat je het gewoon zitten, ik denk namelijk niet dat nicotine er zomaar af zal glijden. Dat gedeelte zal altijd geel blijven, cactussen vervangen hun haartjes en naalden niet.



Ik vraag me trouwens af hoe lang die cactus in een rokerige kamer heeft gestaan. Ik heb hier cactussen die 9 jaar in een rokerige kamer staan en nog steeds niet verkleurd zijn. Ik zou de plant laten zoals hij is, dan merk je aankomende zomer vanzelf of de plant geel hoort te zijn of dat hij eigenlijk wit is.



Beetje offtopic, maar bloeit hij al?
Alle reacties Link kopieren
Whahahahaaaa dat is hem hoor! Arm plantje, ik zit me te ergeren aan hoe 'ie er uit ziet, en verwijt mezelf dat met m'n gerook... Blijkt 'ie gewoon zo te zijn als hij moet zijn... Zo zie je maar weer wat een plantenkenner ik ben...



Hij is idd niet moeders mooiste, maar toch heb ik er iets mee. Zaadjes meegenomen van een vakantieoord waar ik om een speciale reden naar toe ben gegaan. Die vakantie is daarna om persoonlijke redenen nog veel specialer geworden, zodoende dat ik die cactus liever niet zo maar weg wou gooien. Wil er verder i.v.m. herkenbaarheid niet te veel op in gaan.



Maar dan laat ik hem zijn zoals hij is! Hij mag weer terug naar zijn plekje war hij wel gezien kan worden! Hahaha ik voel me echt stom dat ik dacht dat hij witte haartjes moest hebben! Maar naar mijn idee is hij net als de rest van het huis, wel meer gekleurd door de nicotine.
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Haha nou ben blij dat ik je heb kunnen helpen zonder dat je dit arme schepsel hebt moeten plukken, scheren, tandeborstelen of hebt moeten bewerken met ammoniak, waterperoxide, chloor, make-up remover, tandpasta of napalm



Gewoon accepteren zoals hij is...wat ontroerend en wat een wijze levensles



sorry maar ik vind dit topic wel grappig, wereldproblemen zijn het toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven