Vroeggeboorte

22-09-2013 22:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
11 september ben ik per keizersnede bevallen van mijn zoontje na een zware zwangerschapsvergiftiging en HELLP. Hij is met 32+0 weken geboren.

Hij doet het super goed! Zelfs de artsen zijn verbaasd hoe goed hij het doet. Hij hoefde niet aan de beademing, mocht na 3 dagen van de infuus af, zijn sondevoeding is enorm snel verhoogd, sinds gister ligt hij niet meer in een couveuse maar in een wiegje op de couveuse-afdeling, en hij is van de 1589 gram naar de 2010 gram gegaan zonder überhaupt in het begin af te vallen (artsen hadden gezegd dat hij af zou vallen de eerste week). Ook gaan de monitoren amper af bij hem. Super trots zijn we! Hihi.

Nu wil ik net als iedere mama natuurlijk dat zoontjelief zo snel mogelijk naar huis toe komt :-) Maar ik vroeg me af of er meerdere mama's hier ervaring hebben met vroeggeboortes, en wanneer jullie kindjes naar huis mochten? Ik weet dat ik uit moet gaan van de uitgerekende datum (6 november), maar ben toch nieuwsgierig hoe groot de kans is dat hij eerder in zijn eigen wiegje zal liggen. :-)
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
dankjulliewel voor jullie ervaringen Voel me nu toch wel wat prettiger. Ik ga lekker veel tijdens het buidelen met hem oefenen in borstvoeding geven, en over een week krijgt hij voor het eerst de fles

Wat betreft iemand had geschreven over het naar huis nemen van mijn kindje terwijl hij nog sonde voeding heeft, vind ik toch nog wel een beetje eng. straks doe ik iets verkeerd ofzo
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Je wordt gelukkig uitgebreid geïnstrueerd in het geven van sonde voeding. Maak je daar maar niet druk om. Je klinkt lekker positief, ondanks de spannende start!

Hier een tweeling geboren met 24,6 en na bijna 5 maanden mee naar huis met sonde voeding, maar toch ook weer een succesverhaal.

Het kan best zijn dat je na een tijdje de man met de hamer tegen gaat komen. Weet dan dat dat heel normaal is. De VOC (vereniging voor ouders van couveusekinderen) kan je daar evt bij helpen. Ze hebben altijd veel informatie en organiseren ook gespreksgroepen en terugkomavonden. Met hele leuke vrijwilligers die weten 'hoe het is'

Dus trek aan de bel als het je even teveel wordt. En voor nu. Gefeliciteerd dat jullie het zo goed doen!!
Gefeliciteerd met je zoontje! Heerlijk dat hij zo goed vooruit gaat.
Ten eerste gefeliciteerd en wat fijn dat het zo goed gaat!!



Mijn neefje en nichtjes (tweeling) zijn ook te vroeg geboren. Neefje hetzelfde als bij jou na 32+0 en die mocht eigenlijk vrij snel naar huis, na precies een maand al. Ging allemaal erg goed. Hij woog wel iets meer dan jouw kindje bij de geboorte.

Mijn nichtjes zijn na ongeveer 29 weken geboren en de een was een stuk groter dan de ander ,

De kleinste woog maar 830 gram ongeveer! Wat een popje was dat. Zij moesten langer in de couveuse blijven en mochten na 9/10 weken naar huis.



Inmiddels zitten ze in groep 7 en groep 4 en zijn het drie hele leuke kinderen waar niet aan te zien is dat ze te vroeg geboren zijn. Hopelijk komt het met jouw kindje ook helemaal goed en mag hij snel naar huis, zodat je lekker van hem kunt genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven