Ervaring gevraagd gastouderbureaus Assen/ Drenthe

13-09-2013 23:39 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn opzoek naar een gastouder hier in de omgeving.

Maar wil graag wat ervaring over de gastouderbureaus.



De bureaus die ik gevonden heb zijn:

- Viaviela (gem. ¤5 pu en ¤85 pm)

- Tiskidz (gem. ¤4,70 pu + ¤1,04 pu bemiddelingskosten +¤25 pj)

- Gastouderbureau Assen/Drenthe (Gob Assen)

- GastOuderBureau SamSam



Wat zijn de dingen waar je op moet letten? Bij de bureau's en gastouder?

Ben nieuw in deze wereld.

Heb wel telefonisch contact gehad met een paar. Maar die zeggen natuurlijk dat ze goed zijn.



Kindje gaat straks 1 tot 2 hele dagen naar de GO.

Wat ik weet hanteren sommige een vast uur tarief en bij andere mag de GO het zelf bepalen.

Maar betaal je ook een x bedrag per maand aan het GOB.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek gegaan naar een gastouder met wie wij en kind een klik hadden. Een gastouder wiens ideeën overeen kwamen met onze ideeën over opvoeding.



Bij welk gastouderbureau ze zat vonden wij totaal niet belangrijk want met het gastouderbureau hebben we eigenlijk nooit contact. Behalve bij de intake.
.
anoniem_639cecbaa9dd1 wijzigde dit bericht op 03-03-2014 20:17
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kroes,



Mijn dochter gaat sinds 2 weken naar een gastouder in Groningen.

Ik heb met ingeschreven bij 4kids een landelijk bureau.

Via hun een gastouder gevonden en door een ander bureau (gob Noord) laten bemiddelen.



Belangrijkste voorwaarde voor mij was dat mijn dochter een leuke, veilige zou hebben waar ze kan spelen en met andere kinderen is.

Flexibiliteit is ook een pré voor mij.



Er zijn verschillende sites waar je aanbod kunt vinden van gastouders. Deze kun je via google opvragen.

Een echte indruk krijg je pas bij de gastouder thuis, dus ik zou meerdere adressen zoeken en dan nav de kennismaking beslissen met wie je de beste klik hebt.
Alle reacties Link kopieren
de Hondsrug In Nieuw Amsterdam , erg leuke vrouw.

En altijd goed en deskundig geholpen !
Alle reacties Link kopieren
sugarmis: Ook ik vind het belangrijk dat het klinkt met de GO. En dat het kind het er naar het zin heeft.

En dat het qua opvoeding ook de zelfde ideeën heeft.



Koeiien: Ben benieuwd waar je woont enz. Zal je zo vriendenverzoek en een PB sturen.



bubblezz 4kids heeft wat ik zo zag geen GO bij mij in de wijk. Wel verderop.

Maar wil graag ook dat als het straks naar school gaat het daar terecht kan.

Maar zal ze maandag bellen om te horen of ze niet nog een adresje hebben.

Wat zijn de daadwerkelijk prijzen van 4Kids??

Op de site staat 56 pm en minimaal 4,40 pu



Zespri79: Wat zijn de kosten van Hondsrug? Heeft zij ook een bestand aan GO of moet je zelf iemand aandragen?
Alle reacties Link kopieren
Meer ervaring/ bureau's zijn welkom! :D
@ kroes: Heb je privebericht gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Kroes.. hondsrug heeft zelf ook bestand met gastouders maar je kan ook een eigen gastouder aandragen.



Kosten ik betaalde altijd 4 euro per uur en 50euro burokosten
Alle reacties Link kopieren
Koeiien: Ik wacht je mailtje af! Alvast bedankt!





Zespri: Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies is om niet op zoek te gaan naar een gastouderbureau, maar naar een gastouder. Google op gastouder in je woonplaats of marktplaats en je komt er genoeg tegen.



Vaak heeft een GOB maar een beperkt aanbod, en zullen ze altijd in hun eigen "straatje" zoeken. Als je een geschikte gastouder hebt gevonden kan je eerst eens kennismaken, de gastouder zal je dan vertellen bij welke GOB's ze is aangesloten.
Alle reacties Link kopieren
Malibeba: Bedankt voor de tip!

Heb ook liever iemand hier in de wijk

Dan kan het daar ook evt terecht wanneer het straks (over dik 4 jaar..) naar school gaat hopelijk daar blijven. En heeft het misschien ook vriendjes uit de buurt.
Heb je mailadres genoteerd, mail je morgen!
Alle reacties Link kopieren
De tarieven van de verschillende Gob verschillen nogal. Mijn tip is inderdaad ook om zelf op zoek te gaan. Ik ben zelf Gastouder in assen (pittelo) en werk met een landelijk gastouderbureau met een vast tarief van ¤29,50 per maand. Mijn tip is lees het GGD-rapport van het gastouderbureau waar de Gastouder bij aangesloten is.
Alle reacties Link kopieren
In tegenstelling tot de meeste dames hier vonden wij het juist heel prettig om eerst een bureau te zoeken wat goed voelde en hen mee te laten kijken in welk gastgezin goed paste.

Zoontje is nu bij een geweldige dame waar we een superklik mee hebben.

Meestal kent een bureau de dames die langere tijd voor hen werken goed.
Alle reacties Link kopieren
Met de eerste gastouder is het helaas niet gelukt qua dagen.



Nu zijn we weer verder aan het kijken.

Binnenkort met een andere GO een afspraak.



Vind het ook wel handig als het hier in de wijk is.



Het bureau van 29,50 pm ken ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf al 9 jaar werkzaam als gastouder en werk nauw samen met gastouderbureau assen drenthe. Ik vind dit een erg fijn bureau om mee te werken en hoor van mijn vraagouders ook alleen maar positieve reacties over dit bureau. Het kiezen van een gastouder zou ik niet laten afhangen van het bureau waarmee deze werkt maar van de klik die je met elkaar hebt, of je het gezellig vind of je het er een goed gevoel bij hebt om je kindje hier te laten. Ik heb nog diverse plekjes vrij en maak dan ook graag een afspraak met je om eens nader kennis te maken. wellicht dat ik iets voor je betekenen kan.Je kan een kijkje nemen op mijn website www.tinkerbellgastouderopvang.vpweb.nl

Ik zie je reactie graag tegemoet
Alle reacties Link kopieren
Hallo Karin,

Momenteel zijn wel in gesprek met een gastouder.

Maar bedankt voor je reactie!

Wie weet leest er iemand mee die nog een ouder zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon welk GOB je gastouder zit, naar dat GOB ga je.



Wel kijken naar het tarief en wat je daar voor krijgt en wat de GO krijgt.
Altijd zorgen dat je een "goedkoop" gastouderburo neemt! Des te meer houdt je Gastouder over en blijft ze langer tevreden!

Ik heb al jarenlang Mare uit Den Haag, zij horen tot een der grootste, zijn professioneel en rond de 32,50 p.m.

Zelf je Gastouder zoeken is altijd slim!
Alle reacties Link kopieren
Gob Mare doet naast factureren volgens mij niks voor vraag en gastouder... (oke ze zijn wel goedkoper als evt een ander bureau)
Alle reacties Link kopieren
Voor ik een samenwerking aanging met gastouderbureau all kidz Nederland, werkte ik, na alle tevredenheid, samen met Gob Mare. Ik had ervoor kunnen kiezen een duurder Gob uit te kiezen die veel voor mij zou regelen. Maar daar betaald de vraagouder uiteindelijk voor. Ik regel daarom mijn eigen cursussen. Zo heb ik het afgelopen jaar een vve-cursus gedaan. Hiermee ben ik nu gecertificeerd vve-Gastouder. Ik ben naar een workshop baby- en kindgebaren geweest. En mijn EHBO haal ik via iedereenehbo.nl.



Mag ik vragen wat je verwacht van een gastouderbureau? Wat wil je dat het Gob doet voor jou, als vraagouder en de Gastouder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven