Als je een keer eerlijk mocht zijn zonder consequenties

01-10-2013 23:17 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geinspireerd door het topic 'als je eerlijk mocht zijn....' Tegen huurders/kopers van je huis open ik er ook een. Maar dan met de vraag 'waarover zou je eerlijk zijn, als het geen consequenties zou hebben?'



Ik zou bijvoorbeeld tegen mijn baas zeggen dat ik hem een ongelooflijke eikel vind.



En vanmiddag tegen de cassiere dat het me niet interesseert welke lichamelijke klachten ze heeft, en dat ze door moet gaan met scannen, zodat wij ook verder kunnen.



Ik heb er vast nog meer, maar die post ik later wel! Wie biedt??
Ik zou er tegen iedereen voor uit willen komen dat ik nog steeds vreselijk verdrietig ben om de zelfmoord van mijn beste vriendin, ook al is het al jaren geleden. Helaas begonnen sommige mensen na een maand al met "ben je daar nou nog niet overheen?" en "zo vaak zag je haar toch niet?". En juist die mensen zou ik graag eens opbellen om te vragen wat voor godsgruwelijke botte harteloze horken het zijn dat je zoiets je strot uit krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen mijn vriendin sinds de brugklas zeggen dat ik echt niet achterlijk ben en heus wel in de gaten heb dat ze eigenlijk achter mijn man aan zit...en dat mijn dochter van twaalf en ik daar samen altijd veel lol om hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op woensdag 02 oktober 2013 09:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="lies2.0 in "Als je een keer eerlijk mocht zijn zonde..."" class="messagelink">lies2.0 schreef op 02 oktober 2013 @ 00:47</a>:</b>

Ik zou tegen m'n collega zeggen wat ik echt denk in plaats van altijd netjes te blijven. Ik zou zeggen dat ze een domme, lompe, oncollegiale, incompetente, luie doos is en dat ik het zó zat ben altijd haar problemen op te lossen, wat ze blijkbaar normaal vindt. Dat je geen negen uur maakt als je half tien binnen komt en vier uur weg gaat. Oh, en dat thuis werken betekent dat je thuis WERKT, niet dat je uitgebreid boodschappen gaat doen, naar de dokter gaat voor je aanstelleritis en uren wandelen met de hond zonder bereikbaar te zijn. Daar hebben ze nou vrije dagen voor uitgevonden. En als laatste dat het mij geen reet boeit als haar kerel weer eens vreemd is gegaan (ga dan bij hem weg, muts!!!) en dat ze zich niet zo vreselijk ordinair moet kleden en gedragen (je bent geen zestien meer!).



Daarna zou ik tegen m'n manager zeggen dat ze moet kappen met dat softe gedoe en haar eindelijk eens keihard moet gaan aanpakken.



Heerlijk! Dat lucht op! :-)</div></blockquote>Wow, heb jij nu mijn collega? Ik hoop het! Anders zou het betekenen dat er meer van dat soort waardeloze figuren rondlopen! :-)
Alle reacties Link kopieren
Caribou hoezo is zeggen wat en ergens van vindt de boel op de spits drijven?



Ik schrik er echt van dat mensen blijkbaar zoveel dingen vinden en voelen zonder het uit te spreken, terwijl het soms ook over simpele dingen gaat, en over iemand het beste gunnen. Wat verschrikkelijk zonde van je energie lijkt me dat zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op 02 oktober 2013 @ 10:14:

En ergens aan irriteren en dat niet zeggen voor de goede vrede: nee. Dat klinkt zo onlogisch in m'n oren. Ik zeg het meestal als ik me erger of ik laat het los. En ik heb er een bloedhekel aan als mensen zich ergeren en er niks mee doen. Lekker dan, dan hangt die ergernis wel in de lucht.



Tja, maar veel mensen hebben ergernis aan mensen waar ze nog lang mee vooruit moeten. Dus je riskeert een langdurende vervelende situatie als je al te eerlijk bent. En in geval van je werk ben je gewoon ronduit afhankelijk van je werkverschaffer. Daarmee kun je al helemaal niet veel riskeren.



In geval van mijn baas heb ik wel eens iets losgelaten over wanbeleid, maar dat is me niet in dank afgenomen. Dus eerlijk? Alleen als de consequenties niet te groot zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizzy schreef op woensdag 02 oktober 2013 09:55 Ik schrik er er beetje van hoeveel mensen er rondlopen met frustraties en negatieve gedachten over anderen. Ligt het aan mij dat ik dat niet herken?Och, als ik naar mezelf kijk valt het best mee. Soms ben ik gefrustreerd over m'n collega, zoals gisteren toen ze weer liep te kloten. Netjes aangeven heb ik al vaak genoeg en op verschillende manieren geprobeerd, het is niet zo dat ik niet voor mezelf opkom en me van binnen opvreet. Helaas werkt het blijkbaar niet. Meestal ga ik haar zo veel mogelijk uit de weg, dan heb ik er het minste last van. Maar als ik dan in een chagrijnige bui uitgenodigd wordt mij onverbloemd te uiten. Sja... :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:feigje schreef op 02 oktober 2013 @ 10:39:



Maar tegen mijn beide zusjes zou ik zeggen "ik hou van jullie"Maar kan je dat niet nu al gewoon zeggen? Is toch niks om je voor te schamen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop reacties! Ik heb ze allemaal gelezen. En we zijn nog steeds in de lucht, ondanks dat er gevreesd werd voor het sluiten van het topic.

Dank voor jullie bijdrage, ik hoop dat we nog even doorgaan...hier nog een bijdrage van mij:



Ik zou tegen een familielid zeggen dat zij, en dat is misschien moeilijk te geloven, niet het middelpunt van het universum is. Dat ze zich eens volwassen moet gedragen, en dat ze de mensen die ze nu links laat liggen straks weer nodig heeft.



Tegen mijn collega dat ze haar arrogante houding mag bewaren voor als ze straks mijn taken overneemt.



Tegen de buurman dat hij zijn uitgewoonde huis en tuin moet gaan opknappen, ik woon naast een krot en hij is al een half jaar bezig om het op te knappen maar het wordt steeds erger.

On the other hand...f*ck the consequenses... Ik zal hem van de week eens bellen! (Hij woont er namelijk niet, anders was ik even langsgelopen
Alle reacties Link kopieren
Maar Schoudetklopje, ik zeg ook niet dat je alles maar moet zeggen. Maar wat je niet kan veranderen kun je maar beter accepteren. De oplossing zit in jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn vader wel willen zeggen dat het toch echt zijn eigen schuld is dat al zijn kinderen (volgens hem) zo'n teleurstelling zijn. Een beetje opvoeding had vast geholpen.

Mijn zusje, dat het echt tijd wordt dat ze een stel hersens kweekt.



En mijn gordijnengluurbuurvrouw zou ik heel graag willen zeggen dat ze een hobby nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Tja dit is er 1 zeg..Wat zou ik doen..ga dr toch even voor 2..Dat jij het niet zo moeilijk hebt als dat je wilt geloven en voor een ander dat je niet zo'n zak aan de kant zet als dat jij denkt.. ow en over allebei zou ik een boekwerk kunnen schrijven..
Luister naar je hart, want dat klopt
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag tegen mijn ex willen zeggen wat een ongelofelijke ontiegelijke ploert hij wel niet is (wacht dat gedeelte heb ik al een keer gezegd tegen hem ;-$ ) ook zou ik nog willen zeggen dat het een manipulerende schijnheilige hufter is en een enorme profiteur en een oplichter is. Ik zou ook heel graag nog iets anders doen maar dat mag ik vast niet opschrijven hier. Maar ik denk er elke dag wel even aan... Misschien ga ik maar op kickbox les misschien kan ik dan even los gaan tijdens de les. Verder hoop ik dat karma zijn adres heeft uiteraard.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag tegen mijn buurvrouw willen zeggen dat ze haar dochtertje van net drie potdomme op de achterbank in een autostoeltje moet zetten ipv op de voorstoel zonder zitje en gordel!!!!
Ik zou eigenlijk ook tegen de regering willen zeggen dat ze eens geld moeten investeren in de toekomst van het land, dus in de kinderen.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen mensen willen zeggen dat ze eens normaal moeten praten als ze met zo'n overdreven neppe stem zitten te kirren. Ook zou ik de naam van een fraudeur openlijk bekend willen maken, ware het niet dat hij mij dan 'weet te vinden'.
Ik zou tegen een collega zeggen dat ze niet altijd zo preuts moet doen en dat ze niet moet dien alsof ze baby's en kinderen leuk vind terwijl duidelijk is dat ze dat niet vind.



Ik zou tegen mijn buurvrouw zeggen dat je er niet slanker van wordt als je naast je zittende baan ook nog eens niks anders doet dan op de bank hangen.

Ze zeurt nl altijd over haar lijn en is ook echt veels te dik.



En ik zou tegen veel mensen zeggen dat ze niet zo moeten zeuren om niks en dat ze op moeten schieten want ze vertragen de boel haha
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Je bent toch ook nog maar een guppie Niobe87?
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 05 oktober 2013 @ 00:11:

Je bent toch ook nog maar een guppie Niobe87? moet ik nu hetzelfde tegen jou zeggen? Ik hoef dat niet elke dag te horen. Leeftijd en ervaring maakt je niet automatisch beter ( in je werk. )
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tegen mijn collega zeggen dat hij echt een leuke man is en dat hij er een stuk appetijtelijker uit zou zien als hij die haren uit zijn oren regelmatig weg zou halen.



Tegen een leverancier van ons zou ik zeggen dat ik hem woest aantrekkelijk vind.



Maar ik zwijg als het graf.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik zou tegen mijn schoonmoeder zeggen dat niet de hele wereld om haar draait, dat ze moet stoppen met manipuleren, dat ze niet de moeder van de kinderen is en vooral dat ze zich niet zo moet aanstellen met al haar kwaaltjes/pijntjes en zelfbedachte allergieën.



Ik zou tegen mijn vriend zeggen dat hij eens moet stoppen alles van zijn moeder onder het tapijt te schuiven en dat dreigen met zelfmoord als ze de kinderen niet meer mag zien manipulatie is.



En tegen mijn ex-baas dat het een een ongelooflijke ploert is die totaal niet met mensen kan omgaan en het fatsoen van een kapotte deurbel heeft. En dat hij zijn eigen bedrijf beter in de gaten moet houden door te kijken naar wat er geproduceerd wordt en niet te kijken naar welke poppetjes hun arm het verst in zijn reet duwen.



En ik zou tegen mijn klanten zeggen dat ze nu eindelijk echt moeten betalen in plaats van maar herinneringen blijven sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven