Jaaaaaaaaa, dat zeiden ze er even niet bij!

13-06-2008 11:23 203 berichten
Sinds anderhalve maand ben ik moeder van een lief, klein meisje. Harstikke leuk, vreselijk roze wolk. Soms ook even niet, maar dat terzijde.

Het is me opgevallen dat, ondanks het feit dat een aantal dames in mijn omgeving al véél langer moeder zijn dan ik, er een aantal grandioos grappige dingen niet verteld worden. Over babies.

Toen ik ontslagen werd uit het ziekenhuis en de borstvoeding goed op gang kwam, ben ik 's nachts een keertje wakker geworden vanwege een enorme scheet. Ik wilde manlief al flink in zijn zij porren, maar dat geluid kwam dus echt uit het wiegje. Mijn kind blijkt te kunnen winden als een bouwvakker, en doet dit ook als bewonderaars zich over haar wandelwagen buigen.... Hetzelfde met boeren, mijn fantiek cola-lurkende broer is er niks bij.

Ook heb ik de eerste keer dat dochter van de tiet afschoot helemaal dubbel gelegen omdat er een straal heel hard tegen haar hoofdje aan bleef spuiten. (en zij nogal verbaasd keek)

Na een week of 2 kwam ik er ook achter dat babies dus niet dagelijks een luier volpoepen, maar gerust de boel een paar daagjes opsparen om vervolgens wel een hoeveelheid van een week op het aankleedkussen te deponeren.

Allemaal zorgvuldig bewaarde kleine-mensen-geheimen?

Hebben jullie ook moeten lachen om dit soort situaties? (oké, de keer dat de baby-poep tegen de hond werd gespoten was wat minder met het oog op schoonmaken)

En wat kan ik nog meer verwachten?
Alle reacties Link kopieren
Eowynn_ schreef op 14 juni 2008 @ 23:38:

Lang leve de diarree voor de bevalling ;-) Toen ik weeen kreeg liep ik echt helemaal leeg, kon om de 5 minuten naar het toilet, maar er werd tenminste niet gepoept tijdens het persen ;-)

Wat stolsels betreft, gewoon een keizersnede nemen, dan stofzuigen ze je mooi schoon ;-)

Hear hear :worship: X-D

En ik kreeg ook nog een klysma voor de inleiding dus kans op poep was nagenoeg nihil ;-)
MissMara schreef op 15 juni 2008 @ 10:13:

[...]

Goed punt! Misschien kan TO een grote waarschuwing boven haar OP zetten: SPOILERS ALERT! LEZEN OP EIGEN RISICO! X-D
:rofl:
Leuk topic dit X-D

Oma's tja mijn moeder staat al naast de auto om zoon eruit te graaien als we komen..

Wil ik koffie? nou dan moet ik dat zelf even pakken want oma heeft het te druk.. 8-P
Zo, nu hou ik op met mijn cluster-reageren ;-)
Okay, laatste dan ;-)

Als we bij m`n moeder komen gaat het van "haai Wuppie, hoe is het met Wuppie, hoi leker ding, heb je lekker geslapen Wup, wat ben je toch een knapperd Wup, je hebt zeker je knappe dag vandaag, hoi poepie kom es bij oma...."

"Ow en hoi Pep"

X-D
Dat jongetjes zoveel herrie maken als ze spelen.
Dat jongetjes je echt erg pijn kunnen doen bij het stoeien.
meave schreef op 15 juni 2008 @ 10:30:

Dat jongetjes zoveel herrie maken als ze spelen.

-overal mee gooien

-op de tafel,bank,stoelen klimmen

Maar vooral dat als ze stil zijn ze meestal iets doen wat niet mag.. ;-)
peppie schreef op 15 juni 2008 @ 10:17:

Okay, laatste dan ;-)

Als we bij m`n moeder komen gaat het van "haai Wuppie, hoe is het met Wuppie, hoi leker ding, heb je lekker geslapen Wup, wat ben je toch een knapperd Wup, je hebt zeker je knappe dag vandaag, hoi poepie kom es bij oma...."

"Ow en hoi Pep"

X-D

Hahahahahahahahahah... jaaaaaaaaaaaaaaaaa.. die ken ik!!!

Gaat niet meer over......
mamalelie schreef op 15 juni 2008 @ 12:47:

[...]

Hahahahahahahahahah... jaaaaaaaaaaaaaaaaa.. die ken ik!!!

Gaat niet meer over......
Ik waster al bang voor ;-)
Haha, ja, die enorme knalscheten, daar schrok menig kraambezoeker ook van ja! Het volume mindert wel na verloop van tijd hoor :-)

Altijd fijn als je met een kamer vol bezoek zit te voeden, meneer loslaat en ik in zijn gezicht en vervolgens een meter ver de kamer in sproei :-$

Poepen tijdens de bevalling had ik daarentegen al wel veel over gehoord, was hier erg bang voor! Maar gelukkig moest ik toen de weeen begonnen meteen 3 keer naar de wc en was ik tijdens de bevalling helemaal leeg.

Waar ik wel van 'schrok': de verpleegster vroeg of ik tijdens het persen een keer mee wilde kijken in een spiegel. "Neuh" zei ik. Toch een spiegel gepakt. Ik heb 1 keer gekeken, vond het echt een vreselijk gezicht! (weet wel dat het natuurlijk is enzo, maar ik hoef het echt niet te zien) Heb daarna ook niet meer gekeken.

Toen ik ons zoontje de eerste dagen nog regelmatig moest temperaturen liet ie tijdens het tempen een gigantische spetterscheet, mijn hele handen onder en het witte rolgordijn ook.. (ik lag helemaal in een deuk en het eerste wat mijn vriend deed was een fototoestel pakken :-s)
[quote]peppie schreef op 15 juni 2008 @ 10:17:

"Ow en hoi Pep"

/quote]

Ja, hier ben ik ook voor gewaarschuwd.. haha! Vooral als je weer eens ergens komt zonder je kind. Deur open: "Waar is Bink?!"

Umm.. ja, leuk dat je er bent.. X-D
mamalelie schreef op 15 juni 2008 @ 09:30:

Ehm....

Iemand die nog geen kinderen heeft zou zich naar aanleiding van dit topic misschien nog wel eens kunnen bedenken dat ze die ook helemaal niet wil....

Het schrikt mij, hopelijk snel mama-in-wording niet af, maar ik gruwel soms wel bij jullie verhalen.

Maar moet er vooral ook heel hard om lachen, je vergeet dus niet alles omdat het 'het waard is'.... :worship: voor jullie!
mogalie schreef op 15 juni 2008 @ 17:04:

[...]

Maar moet er vooral ook heel hard om lachen, je vergeet dus niet alles omdat het 'het waard is'.... :worship: voor jullie!

Nou, ik moet zeggen dat het eerste wat ik zei nadat ons mannetje geboren was, was: "Goh, zo wil ik wel een tweede" Had me ingesteld op uren persen, knippen, scheuren en hechten en dat was allemaal niet het geval. De vk had dat nog maar weinigen horen zeggen! :-)

(maar moet wel zeggen dat ik opzie tegen een evt tweede, want dat kan alleen maar erger dan deze bevalling! :-s)
Zonnetjexx schreef op 15 juni 2008 @ 15:03:

Waar ik wel van 'schrok': de verpleegster vroeg of ik tijdens het persen een keer mee wilde kijken in een spiegel. "Neuh" zei ik. Toch een spiegel gepakt. Ik heb 1 keer gekeken, vond het echt een vreselijk gezicht! (weet wel dat het natuurlijk is enzo, maar ik hoef het echt niet te zien) Heb daarna ook niet meer gekeken.

Oh, érg is dat. Bij mij was het na het hechten, vraagt de arts assistent 'zal ik even de spiegel pakken, dan kun je zien hoe het eruit ziet.' Ehm, nee, dank u. ;-)
Oh en dat van die oma's is zó herkenbaar.

'hai, lieverd, ik heb je gemist'

'ik jou ook mam'

'ik had het tegen mijn kleinkind'

;-)
Eowynn_ schreef op 16 juni 2008 @ 09:58:

[...]

Oh, érg is dat. Bij mij was het na het hechten, vraagt de arts assistent 'zal ik even de spiegel pakken, dan kun je zien hoe het eruit ziet.' Ehm, nee, dank u. ;-)

Of de kraamhulp tijdens de controles: het ziet er mooi uit (mooi 8-P ), zal ik een spiegel pakken, dan kan je het zien.

Nou laat maar, ik voel dat alles nog bont en blauw is, hoef ik niet te zien.
Na de bevalling zo'n lekkere blubberbuik hebben en dan (heel naief) er achter komen dat je na twee weken nog steeds niet al je oude broeken past. Weet nu dat dat wel wat langer duurt.

Of praktisch incontinent zijn net na de bevalling, wat gelukkig al wel heel snel over ging.

En mijn vriend die duidelijk aan gaf niets "van onderen" te willen zien tijdens de bevalling (heel begrijpelijk, vond ik). toen de gyneacoloog mij aan het hechten was, kwam ze net een hand te kort, of mijn vriend even de lamp goed wilde richten op mijn onderkantje. En bedankt, hij slaapt er nog slecht van:)

Kraamvisite vraagt om een spuugdoekje omdat ze zoon op schoot hebben, wij zeggen dat is niet nodig, hij spuugt nooit (was ook zo!). En vervolgens komt er een straal waar je u tegen zegt over de mooie blouse van de kraamvisite. goh dat doet 'ie anders nooit!

En de straaltjes pies die over de muur, gordijnen, commode, vloer etc zijn gegaan zijn hier niet te tellen. Binnenkort zijn kamer maar eens sauzen.

Na de bevalling van dochter, riep ik heel opgelucht uit "oh, ze is er, eindelijk ze is er" Om vervolgens te vragen "wat is het eigenlijk geworden". Ik had haar allang gezien en wist best dat het een meisje was, maar kwam toch nog aan het twijvelen. het zal de vermoeidheid en de hormonen wel geweest zijn O_o
Eowynn_ schreef op 16 juni 2008 @ 09:58:

[...]

Ja, er zullen er vast bij zijn die het willen zien (ik hoefde echt ook geen foto's, laat staan video's! in het heetst van de strijd).

"Het hoofdje staat, wil je even kijken?" Nee, ik wil graag dat ie eruit komt.. X-D
Over incontinent zijn, heb ik 1 keer gehad! 2 dagen na de bevalling. Ik had het gevoel dat ik moest plassen, loop naar de wc en voor ik het weet voel ik van alles lopen! Ik dacht nog: "Waaah, bloed!" Maar ik stond gewoon in mijn broek te plassen.. Hele rare gewaarwording.

Daarna niet meer gebeurd, gelukkig
Jaah, die dementie, vreselijk. Heb er de tweede zwangerschap meer last van gehad en nu ook nog (niet zo gek, kind is net 4 weken oud). Stond gisteren dus voor de zoveelste keer zonder keer zonder geld bij de kassa in de supermarkt :-$

En ze hadden ook wel eens mogen vertellen dat die lieve kleine baby's je tepel gebruiken alsof het een stuk elastiek is. Dus eerst hoofd naar achter en dan pas los laten schieten (en het lijkt ook nog echt op elastiek want de tepel schiet netjes terug op zijn plek X-D ).

Of je borst als boksbal. Dochter wil af en toe zo gretig toehappen dat ze te snel naar de borst duikt en dus weer terug veert zonder een slok te hebben gehad. En dat meerdere keren achter elkaar, tot ik haar maar even help zodat ze niet blijft stuiteren X-D

Door al die verhalen over poep tegen de muren ben ik wel bang geworden met luier verschonen. Oudste heeft het nooit gedaan trouwens maar weet niet of de jongste het ook gaat laten. Dus als de luier uit is en ik hoor een scheet, spring ik iedere keer verschrikt op of duw snel de luier weer dicht :-]

En spugen doet de jongste ook wat meer. Ligt ze lekker tegen je schouder voor een boertje. Komt er iets meer dan lucht mee, loopt lekker over je schouder en ook regelmatig heel fijn zo naar beneden tussen mijn borsten de bh in, heerlijk zo'n warme straal zure melk :-d
Nicolette80 schreef op 17 juni 2008 @ 09:32:

Jaah, die dementie, vreselijk. Heb er de tweede zwangerschap meer last van gehad en nu ook nog (niet zo gek, kind is net 4 weken oud). Stond gisteren dus voor de zoveelste keer zonder keer zonder geld bij de kassa in de supermarkt :-$

En ze hadden ook wel eens mogen vertellen dat die lieve kleine baby's je tepel gebruiken alsof het een stuk elastiek is. Dus eerst hoofd naar achter en dan pas los laten schieten (en het lijkt ook nog echt op elastiek want de tepel schiet netjes terug op zijn plek X-D ).

Of je borst als boksbal. Dochter wil af en toe zo gretig toehappen dat ze te snel naar de borst duikt en dus weer terug veert zonder een slok te hebben gehad. En dat meerdere keren achter elkaar, tot ik haar maar even help zodat ze niet blijft stuiteren X-D

Door al die verhalen over poep tegen de muren ben ik wel bang geworden met luier verschonen. Oudste heeft het nooit gedaan trouwens maar weet niet of de jongste het ook gaat laten. Dus als de luier uit is en ik hoor een scheet, spring ik iedere keer verschrikt op of duw snel de luier weer dicht :-]

En spugen doet de jongste ook wat meer. Ligt ze lekker tegen je schouder voor een boertje. Komt er iets meer dan lucht mee, loopt lekker over je schouder en ook regelmatig heel fijn zo naar beneden tussen mijn borsten de bh in, heerlijk zo'n warme straal zure melk :-d

Dit is ook zooooooooooooo herkenbaar!

Dochter in haar wandelwagen, goed afgetankt ter voorkoming van krijs-sessies en een schone luier aan de bips, boodschappentas, lege flessen... Mooi weer dus lekker aan de wandel. Naar het centrum van de stad, 20 minuten lopen............ En dan je pinpas vergeten zijn.

Dochter wil zoooooooo graag aan de borst dat dat koppie maar blijft stuiteren, en dan ook nog héél kwaad worden omdat het haar niet snel genoeg gaat. En dan beginnen de armpjes ook te maaien, waardoor het nog langer duurt en zij nog kwader wordt.

Ik kan vaak gaan douchen na een voeding op dit moment, dochter laat nu graag de melk terugsproeien als ik haar voed.
Wat ze ook weleens eerlijk hadden mogen zeggen is dat zwangerschapsdementie voortduurt tot ver na het stoppen van borstvoeding geven. Nu een halfjaar geleden gestopt en nog zo dement als een deur.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik wist niet van het bestaan van slijmproppen. Toen ik de eerste keer zwanger was, leerde ik pas over dit fenomeen. Helaas ben ik hem toen niet tegengekomen en weet nu (37 weken zwanger) nog steeds niet wat ik kan verwachten.

Over die bloedstolsels na de bevalling was blij dat ik dat niet wist. Al is het wel naar om onder de douche in keer te bedenken dat je wel eens dood kan bloeden, hihihi

Qua babies wist ik niet dat ze na ongeveer 4 weken het gezicht krijgen van een dertienjarige puberjongen met al die pukkels en dat ze dan nog steeds zo scheel kijken. Ik was echt bang dat mijn kind niet normaal was.
superstar_2 schreef op 15 juni 2008 @ 10:42:

[...]

-overal mee gooien

-op de tafel,bank,stoelen klimmen

Maar vooral dat als ze stil zijn ze meestal iets doen wat niet mag.. ;-)
Hahahaha, inderdaad. En als ze je dan aan komen horen, laten ze hun allerliefste bambi-blik zien (smelt) en dan zie je toch ff dat laatje van de DVD open gaan of kom je erachter dat de afleveringen van Desperate Housewifes ook leuk zijn in het Zweeds met Franse ondertiteling (onze zoon heeft een DVD-fetisj). Laatst was ik nog net getuige van een arm kreupel slakje die onder het schuim zat en de vingers van mijn zoon onder de slakkenderrie. Ieks!!!!
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 17-06-2008 14:09
Reden: sorry
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven