kind lijk van overledene laten zien?

09-10-2013 15:00 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een sterfgeval in onze omgeving. Mijn kind (kleuter) heeft aangegeven graag in de kist te willen kijken bij de condoleance. Ze is heel nieuwsgierig naar de de dood en alles wat daarmee te maken heeft.

Zelf hoef ik het niet te zien. Is het wel/ niet verstandig haar hier mee te confronteren?

Ze had geen heel bijzondere band met de overledene, was wel een bekende voor haar.
Ik snap niet dat dit een moeilijke keus is.



Een kleuter krijgt vroeg of laat interesse in de dood, hoeven ze nog niet meteen een lijk te zien. Zeker niet van iemand die ze niet goed kent.



Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 09 oktober 2013 @ 19:14:

Mag er een grapje tussendoor? Voor de crematie van mijn opa had dochter allerlei vragen gesteld over hoe dat nou ging, met die oven e.d. Dus toen de dienst voorbij was en iedereen op stond fluisterde ze tegen me: 'Gaan we nu met zijn allen opa in de oven schuiven?'.



Dat kan tegenwoordig wel hoor, toen de man van mijn nicht gecremeerd werd, hebben ze hem met de naaste familie echt helemaal tot het einde gebracht, dus de oven.

Net zoals de kleinkinderen van mijn moeder, haar kist in de kuil hebben laten zakken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven