Werk & Studie alle pijlers

Zo maar een keertje ziek melden

11-10-2013 11:05 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat eens gedaan, maar ik zou het niet meer durven! Ik ben er flink voor gestraft, want diezelfde dag werd ik écht ziek! Ik kon de wc niet meer af, en de emmer niet meer loslaten...



Ook met mijn dochter zou ik het niet meer doen, want geloof het of niet, IK werd ziek toen ik haar eens een dagje (school)ziek meldde...



En dat terwijl ik wel regelmatig té ziek op kantoor zit!
Liefde gaat om de reis, niet om het doel
Alle reacties Link kopieren
Vet lullig als je in de zorg werkt, daar kan een collega die een vrij weekend heeft voor opdraaien, omdat jij niet zo zin hebt... Geen begrip voor.

Geen zin hebben is niet ziek zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gebeld op de dag zelf : sorry ik heb echt maar 2 uur geslapen is het druk? Dan kom ik. Zo niet dan neem ik graag vrij.



Ik kon die nacht van de buikpijn niet slapen en gelukkig heb ik een hele fijne werkgever die dat ok vond. Had kunnen zeggen dat ik ziek was, mjaa dan lever ik de 1e 2 dagen sowieso in aan salaris..dus nee eigenlijk niet...



Helaas is het nu een onwijs drukke periode op werk met heel veel zieken(als in: echt in het ziekenhuis etc) en sleep ik mezelf de afgelopen 3 dagen met pijn en moeite en een hoop pillen naar werk(nierbekkenontsteking) zou me het liefst ziekmelden, maar durf dat nu eigenlijk niet zo goed, dat is weer het andere uiterste.



Kan je niet gewoon je baas opbellen en eerlijk zeggen goh ik zou graag een vrije dag opnemen? Ik weet dat het lastminute is, maar als het kan heel fijn! Ofzoiets?
Nee, want als ik mij ziek meld mag een ander voor mij komen werken. Voordat ik mij ziek meld dan kan ik echt mijn bed niet meer uit en heb ik koorts.



Ik vind geen zin hebben echt een belachelijke reden, maar goed als je geen verantwoording hebt en niemand op je zit te wachten wat werk betreft zal dat wel anders liggen?

Ik heb ook weleens echt geen zin, get over it. Thuis "ziek" zitten te zijn, voelt toch helemaal niet ok?
Alle reacties Link kopieren
In mijn branche (gezondheidszorg) is het echt heel vervelend als iemand ziek is.

Nu met kleine kinderen ben ik echt vaak ziek, maar dat kan ik echt niet maken om dan iedere keer niet te komen. Dus alleen bij hele hoge koorts of heel frequent braken kom ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik meld me alleen ziek als ik echt ziek ben. En een verkoudheid of hoofdpijn is voor mij ook geen reden me ziek te melden, eerst paracetamol nemen en toch proberen te werken.



Ben dus ook bijna nooit ziek. Anderhalf jaar geleden voor het laatst, toen had ik buikgriep.
Alle reacties Link kopieren
Heeft TO nog vertelt of ze vandaag wel of niet gaat werken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 11 oktober 2013 @ 21:50:

[...]





Wij houden elkaar niet in de gaten, nee. Ik heb wel eens - en daar was ik niet de enige in - iemand geadviseerd om naar huis te gaan. Maar ze wilde niet. Nou ja, we zijn allemaal volwassenen. Uiteraard ook aangeboden om haar werk af te maken. Zo hebben anderen mijn werk ook afgemaakt toen ik weg moest om te bevallen (dat was namelijk geen geintje ).

Overigens zijn er ook wel mensen bij ons die 'een dagje thuis gaan werken' als ze een zware borrel hebben gehad . Ik heb dat nog nooit gedaan, zo'n zuiplap ben ik nou ook weer niet, maar er wordt alleen maar om gelachen.





Tsss, ga jij eerder weg van je werk om te bevallen? Vind ik echt niet kunnen



Maare wat betreft het elkaar inde gaten houden: ligt misschien ook wel aan de sector waarin je werkt. Ik werk in de GGZ, wij krijgen dagelijks te maken met patiënten die jarenlang over hun grens zijn gegaan. Misschien dat we daarom ook meer voor elkaar zorgen ofzo
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik doe het wekelijks. Heb wel altijd een briefje van mijn moeder dat ik ziek ben en niet mee hoef te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg en kan het echt niet maken. Als ik niet kom moet er een collega worden opgetrommeld. Sowieso ben ik nooit ziek. Kan me de laatste keer ziekmelden niet heugen. Dat zou zomaar 10 jaar geleden kunnen zijn.



Ben wel benieuwd of je nou wel of niet gegaan bent TO.
Hee TO, ze hebben het over je!



http://www.hoemannendenke ... -forum-ziekjes/#more-3844

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven