Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1



Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km



Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor :-(



schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km



Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap



Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen





Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures



Hyves

Rennen met Evy



Blog

Blog



Succes! Ik ben fier op je! X-D
Alle reacties Link kopieren
Meid, wat doe je nou, ik schrik er helemaal van! :-O
Hey wat goed Sijo! Alleen de laatste link (strekken met Kermit) werkt niet.



Komt ie: http://www.aikido-reading...retching/15_stretches.htm



Wanneer je de link wil kopieren voor het openingsbericht, moet je eerst de pagina openen en dan de die paginalink kopieren.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn goed bezig, zeker voor de zondagmiddag! X-D
ildiko schreef op 15 juni 2008 @ 16:38:

Meid, wat doe je nou, ik schrik er helemaal van! :-O




Whahaha, too much??



Ach, ik dacht, laat ik eens een overzichtje maken.. Ben benieuwd of er nog meer leuks is om in te zetten. Mag vandaag niet rennen, moet toch wat doen X-D



Volgens mij doen alle links het nu? (in ieder geval wel als je ze in een nieuw tabblad opent)
Alle reacties Link kopieren
Okay dan, dan gaan we hier weer verder! handig al die links en ik ga zo meteen de 5 t/m 10 km downloaden. Maar ga ook mijn eigen muziekjes downloaden want de muziek van Evy ken ik nu wel een beetje. Is er ergens op papier ook nog een schema van Start to Run deel 2?
ik heb een schema gevonden, vraag me alleen af of ie klopt..
Alle reacties Link kopieren
Waar????
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het al, was te snel met reageren. Ga em meteen even bekijken... Dank
het is in ieder geval niet hetzelfde als het schema van start2run wat ik als pdf bestand heb. Heb alleen geen flauw idee meer waar ik die vandaan heb..
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat schema klopt!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm volgens mij klopt het niet met de lessen op mp3. Les 1 is volgens Evy 30 minuten lopen en niet 45 minuten. Ga wel eens opzoek of er ergens een hetzelfde schema is en ander pech gehad toch.. Blijf toch wel lopen..:)
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat leuk, een nieuw topic! Goed bezig Sijo!



Linkje naar het oude topic erin plakken Sijo? Voor wie zin heeft om meer dan 220 pagina's door te spitten:

het vorige topic



Ennuh: deze vind ik ook wel handig, voor als ik last heb van pijntjes:

blessure aanwijzer
Alle reacties Link kopieren
Ik val met mijn neus in de boter!



Ik hard viavia van Evy gehoord, en was naar haar op zoek. Ik kan de i-pod van mijn vriend gebruiken, probleem is alleen dat ik hem nog nooit heb gebruikt. Ik moet dus eerst even uitvogelen hoe dat werkt en hoe ik die bestanden daar op kan krijgen.



Zijn er nog meer mensen die nog moeten beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Audrey2201 schreef op 15 juni 2008 @ 18:04:

Hmmm volgens mij klopt het niet met de lessen op mp3.
Je zou weleens gelijk kunnen hebben. Ook de lessen met trage en snelle kilometers heb ik nooit eerder gezien...wel met versnellingen...ik heb ook geen idee meer waar ik mijn schema vandaan had...Moet ik ff over nadenken...
Alle reacties Link kopieren
drietweeeneen schreef op 15 juni 2008 @ 18:12:

Zijn er nog meer mensen die nog moeten beginnen?
Welkom 3211. Er zijn wel wat mensen die net zijn begonnen...lees even de laatste bladzijden van het vorige topic 'start to run' door. Daarbij zullen er vast ook weer nieuwe mensen zich komen melden... X-D
Alle reacties Link kopieren
Net even bijgelezen in het andere topic en nu hier maar even reageren. Was een superdrukke week qua werk en sociale leuke dingen. Vrijdag zijn we in de stad voetbal wezen kijken en had mezelf al voorgenomen om dan zaterdag laat in de middag te gaan lopen. Gisteren dus met kater opgestaan en boodschappen gedaan, want kregen visite in de middag. Die kwamen later en bleven toch eten en waren uiteindelijk rond 9en weg. Daarna even opgeruimd en rond elven realiseerde ik me pas dat ik nog niet had gelopen.. Lekker slim!!



Vanochtend stond er al een uurtje sporten op het programma (paal fitness) en daarna moesten de vaderdag bezoekjes worden afgelegd..dus ben net pas weer thuis. heb gelukkig al wel gegeten dus ga straks nog even mn les lopen anders moet ik morgen en dan heb ik ws spierpijn. Wat een geregel is dat rennen toch :)



Uitgebreide reacties gaan niet lukken, maar moet wel even whopper een hugje geven..eerst die kl*te avond vierdaagse en dan ook nog worden aangereden en een buikgriepje!! Ga duimen voor een betere week !!
He een heel vers topic!! Waren we na 200+ pagina's ook wel aan toe.



Vanochtend les 13 gelopen, dus dinsdag ben ik al halverwege! Het gaat nog niet vlekkeloos, de eerste stukjes moet ik steeds behoorlijk inkomen. Maar die laatste 5 van vanochtend liep ik als een trein. En ik ben superblij met mijn goede hardloopschoenen, echt wel een vereiste.



Loop ze iedereen en tot Evy's in het park :cheer: .
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even: welke sukkel opent er nou nog een topic over start2run X-D Maar gelukkig, tis onze eigen Sijo X-D



Mijn heup doet nog altijd zeer. Na die 6 x 1 minuut lopen heb ik verder niks gedaan. Morgenochtend 8 x 1 doen en dan 's avonds klagen bij de fysio dat het nog steeds pijn doet.



Boehoeoeoeoeoe ik wil zo graag lopen.
Zomerkind, de nieuwe linken plak ik er morgen even in! Is inderdaad wel even leuk om naar deel 1 te verwijzen.



En volgens mij heb ik een kloppend schema voor de 10 te pakken. Moet ik alleen nog even op de server van mijn lief droppen en hier linken, heb geduld!



Sjar, it's just me ;-)

Balen van die heup zeg. Dus ipv je conditie mag je nu je geduld trainen? Welke is moeilijker? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tjonge jonge. Vandaag 4x8 gelopen. Ik heb het echt bijna opgegeven. Ik was al vlak bij huis en dacht: 'ik ren gewoon rechtdoor en ga niet meer afslaan, bekijk het maar!' Maar juist op dat moment zei Evy: 'volhouden he?'. Met het schaamrood op de kaken ben ik toch maar afgeslagen! Haha, dat was wel erg! Maar, ik heb het dus volgehouden!



Maar, madam had wederom een fijne mededeling: de volgende les gaan we aan het eind zelfs 12 minuten lopen.... 8-. Kom op zeg! Dit gaat wel snel omhoog hoor! Ik zal zo eens even in het schema neuzen om te kijken wat er aan die 12 vooraf gaat. Normaal kijk ik niet en laat ik het maar gewoon over mee heen komen, maar oooooh!



Vandaag wel gewoon binnen 3 minuten na het zitten gaan al stijve kuiten, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt! Heb al even bij manlief geklaagd dat ik inmiddels toch wel een sportvrouw ben en ik daarom een prive-masseur nodig heb. Nou mag hij kiezen: of hij mag het doen, of ik kies er zelf eentje... (en reken er maar op dat hij dan lekker is... ;-) hahaha).



Nou goed, voor mij nog 1 les, dan zit week 7 (!) er al op. Nog twee weken te gaan.



Ik heb trouwens deel 2 (5-10km) ook al op de pc, maar daar moet ik toch nog even over nadenken. Ik heb wel gezien dat er in september een loop is in Dordrecht, waarbij je pas op 18 september hoeft in te schrijven. Dan kun je 5 of 10 km lopen. Ik denk dat ik het gewoon lekker afwacht en dan dus in september of 5 of 10 km ga lopen. Zal voor mij de eerste keer zijn dat ik aan een loop meedoe!
Alle reacties Link kopieren
aaaah! lees net het schema, de les van volgende week is 10-10-12! Ik heb net 8 minuten gedaan en dat was mijn max. Waar ga ik die energie vandaan halen?????



Dat schema heeft trouwens 10 weken. Is dit wel het Evy-schema?
Sjar, balen.... Je blijft sowieso mijn grote inspiratie hier, hoop dat je snel weer lekker kunt lopen.



Ik dacht het ook even, welke malloot heeft er iets nieuws uitgevonden.....not! Maar het was gewoon een stukje eigen initiatief van Sijo :-$ en heel welkom. Als nieuwe ging het mij al te ver om al die bladzijden door te bladeren, maar 200+ daar begint niemand meer aan.
Heb toch nu al even de linkjes geplaatst. Nu staan ook de schema's voor zowel de 5 als de 10 km erop!



Hahaha, Marianne, wat een keus heeft jouw man. Je zou bijna gaan hopen dat ie nee zegt ;-)

En ja, het is wel het schema van Evy. Alleen stopt Evy na 9 weken gewoon. De laatste 3 lessen mag je dus helemaal zelf doen!
Alle reacties Link kopieren
Sijo schreef op 15 juni 2008 @ 19:36:

Nu staan ook de schema's voor zowel de 5 als de 10 km erop!



Ja!!! dat was 'em!



Sjar, als ik jou was zou ik idd gaan klagen bij de fysio!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven