Er is aangifte gedaan tegen mijn zoon van 14

15-06-2008 17:14 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forumleden, ik ga nu iets vertellen waarvan ik vantevoren weet dat ik (denk ik) geen leuke reacties ga krijgen. Maar toch graag jullie advies.

Het volgende is er gebeurd. Mijn zoon is 14 en zit in de 1e klas van de middelbare school. Het is een leuke frisse kalme jongen met een grote vriendenkring. Hij heeft zich nog nooit (ernstig) misdragen, haalt goede cijfers en is aanvoerder van zijn voetbalclub. Hij is geen pestkop en wordt ook nooit gepest. Hij heeft op zaterdag een weekendbaantje als afwasser bij een grand cafe. Ook is er in al die jaren ook op school geen enkele aanmerking op zijn gedrag geweest door leraren e.d. eerder het tegendeel. En natuurlijk heeft hij wel eens wat uitgehaald maar dat viel onder de noemer kattenkwaad en we hebben er nooit voor op school hoeven te komen (hij had bv met oudjaar een rotje in zijn tas en de school betrapte hem erop. Voor straf moest hij 2 dagen lang de school vegen en terecht). Hij gaat verder nog niet uit of iets dergelijks en hij rookt en drinkt niet.

Nu is het volgende gebeurd. Toen ik vorige week op mijn werk zat kreeg ik een telefoontje van zijn school. Mijn zoon had samen met een vriend een andere jongen dermate mishandeld dat hij voor 1 dag geschorst was en dat de ouders van die jongen aangifte hadden gedaan. Ik wist werkelijk niet wat ik hoorde. Ik was diep geschokt. Samen met zijn vriend schijnen ze die jongen meerdere keren rond de tepels hebben geknepen. Ook die vriend van mijn zoon ken ik al vanaf zijn 4e jaar en ook hij is geen branieschopper of iets dergelijks. Ik wist echt niet wat ik hoorde. Ik heb natuurlijk mijn zoon flink onder handen genomen. Ook hij was helemaal van slag. Hij vertelde dat het een stoeipartij was geweest en hij had geen idee dat het zo hard was gegaan. Maar hij ontkent pertinent dat ze hem in zijn tepels hebben geknepen. Ook hij was diep geschokt. Voor de de duidelijkheid. Dit was gebeurd op vrijdagochtend voor schooltijd en maandag kreeg hij te horen dat hij geschorst was.

Hij is dus een dag geschorst, heeft ontzettend veel strafwerk gehad en die moeder heeft aangifte gedaan bij de politie en hij heeft zijn excuses aangeboden aan die jongen (een klasgenoot). Als klap op de vuurpijl heeft hij uit eigen beweging ook nog eens die moeder opgebeld en ook zijn excuses aan haar aangeboden.

Nu blijkt het dus om een jongen te gaan die vaker is gepest. Die jongen heeft duidelijk verklaard dat het om een uit de hand gelopen stoeipartij ging en hij er zelf ook aan meegedaan heeft. De school veegde zijn verklaring van tafel met als reden dat hij heus niet zo aardig hoefde te zijn om het voor mijn zoon en zijn vriend op te nemen. Nadat mijn zoon die moeder had gesproken wilde die moeder mij ook spreken. Ook ik heb mijn excuses gemaakt. Toen zei ze dat populaire jongens zoals mijn zoon maar eens moesten leren dat het leven niet altijd leuk was en dat ze blij was dat ze aangifte had gedaan. Ze zei dat haar zoon rond zijn tepels helemaal blauw was. De school heeft verder die plekken niet gezien. Ik heb gezegd dat ik het heel naar vond en zowel mijn zoon als ik nu excuses hadden gemaakt en dat ik niet wist wat ik nog meer kon doen. Mijn zoon is hard gestraft, de politie wordt erbij gehaald en hij heeft excuses gemaakt. Voor mij is het nu klaar. Voor alle duidelijkheid, het is ook stom van hem geweest om met een jongen te stoeien die altijd al de klos is. Hij moet dat maar met zijn eigen vrienden doen. En als dit mijn zoon was overkomen had ik precies hetzelfde gedaan. Maar zowel mijn zoon als zijn vriend zijn geen gemene jongens. Ik heb het gevoel dat het niet waar is waar ze voor gestraft zijn. De school gelooft onvoorwaardelijk die moeder en staan helemaal achter die aangifte. Maar nogmaals, ik heb het gevoel dat dit helemaal niet klopt. Wat vinden jullie hiervan?
mararoulette schreef op 15 juni 2008 @ 19:02:

Ik geloof ook niet dat iemand zomaar aangifte doet. Daarnaast snap ik het ook best dat de jongen in kwestie niet veel zin heeft om met jouw zoon om te gaan, zodat je zoon naar de buitenwereld wel kan bewijzen dat hij best aardig kan doen tegen iemand waar hij geen raakvlakken mee heeft. Ik snap die oplossing ook niet eerlijk gezegd en ik zou als moeder daarvoor niet mijn aangifte intrekken.
Die moeder zegt dat die aangifte op advies van de school is gegaan. En natuurlijk hoeft die jongen niet met m'n zoon om te gaan. Zou ik ook niet willen. Mijn zoon heeft een stomme fout begaan en ook hij is hier erg van onder de indruk. Ik hoop van harte dat hij dit nooit meer in zijn hoofd haalt. Maar meer kan hij op dit moment niet doen.
Ik geloof in iig niet dat iemand een enorme rompslomp zoals "aangifte" doet om een simpel stoeipartijtje. Sorry dat gaat er bij mij niet in.

Blijkbaar vond de school ook niet dat het ging om een stoeipartijtje.
Muis66 schreef op 15 juni 2008 @ 18:14:

Met de opmerking over het weggaan na de vakantie bedoelt TO - denk ik - dat als het niet waar is, dat haar zoon en dat vriendje dus met een smet op hun naam blijven zitten. Het is niet zo dat ze meent dat er dan maar geen aangifte had moeten komen. Ik denk dat TO vermoedelijk net zo hard aangifte had gedaan in de plaats van die moeder. Het gaat erom, stel dat het opgeblazen is, dan is die moeder weg, maar die twee knullen moeten nog een paar jaar op die school zitten...met een smet die mogelijk onterecht is.
Ik had ook aangifte gedaan als het zeker zo zou zijn absoluut! Maar nogmaals, ik weet het niet zeker. Als ik foto's zou zien ofzo van die jongen met die blauwe plekken dan is het voor mij helder. Maar ik weet het gewoon niet.
fanvanagathachristie schreef op 15 juni 2008 @ 19:03:

Nee, weet je wat nu mijn grootste punt is? Zowel mijn zoon als vriend weigeren pertinent toe te geven dat ze in die tepels geknepen zo hard dat er blauwe plekken achter bleven. Daar hebben we alleen het woord van die moeder van.

Dat zou ik ook niet graag toegeven. En daarnaast kunnen zij natuurlijk moeilijk weten of die tepels nu wel of niet blauw zijn geworden mochten ze het wel gedaan hebben.

De lerares heeft gevraagd of zij die blauwe plekken mocht zien maar die moeder wilde dat niet hebben.

Dat snap ik heel goed. Haar zoon wordt al gepest dan ga je hem niet ook nog eens blootgeven ...letterlijk.

Ik denk dat als ze slim is dat ze er foto's van heeft gemaakt en deze op een bepaalde tijd wel naar voren komen.. zo niet tja dan is het lastig dan blijft het zijn woord tegen die van jouw zoon en zijn vriend.
.
fanvanagathachristie schreef op 15 juni 2008 @ 18:54:

[...]

Nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat die moeder de excuses van mijn zoon niet geaccepteerd heeft. Mijn zoon had al aangegeven meer met die jongen te zullen om gaan om te laten zien dat hij ook voor zo'n jongen waar hij eigenlijk geen raakvlakken mee heeft een goede vriend kan zijn. Nu heb ik het gevoel dat mijn zoon op geen enkele manier iets goed kan maken tegenover die jongen. En daarom stuit het me tegen de borst dat ze gaan verhuizen.

Fan, het lijkt een beetje alsof je alle opmerkingen die er gemaakt worden tegenspreekt met een voor jou hele goede oplossing.

Als hij inderdaad die jongen blauwe plekken heeft gegeven, dan zou ik hem ook niet als vriend willen hebben voor mijn zoon. En nee ook dan zou ik niet tevreden zijn met alleen excuses... lekker makkelijk.... je geeft iemand een klap op z`n kanus, zegt dat een vriendschappelijk tikje was, en belt daarna ook nog even om je excuses aan te bieden... want ja, daarmee maak je toch weer wereldvrede???

Het lijkt er echt een beetje op dat je overal excuses voor verzint, maar ik denk echt dat je zoon niet zo`n lieverdje is als dat jij denkt hoor.... en zeker als hij 14 is, kom op hij is in de pubertijd, en vast niet heilig.

en zoals al eerder gemeld, wat betreft die ouders van die jongen, die waren het gewoon zat, toevallig is jouw zoon nu de dupe daarvan, had hij maar met z`n handen van die jongen moeten afblijven, stoeien, of niet stoeien...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
en tuurlijk ga je als slachtoffer niet zeggen dat hij pijn gedaan is door je zoon en zn vriend, want dan sta je (in puberogen) nog veel meer voor lul als dat je zegt dat het tijdens stoeien is gebeurd. en waarom zou hij jou of zijn lerares moeten bewijzen dat hij blauwe tepels heeft? Nogmaals, die bewijzen zullen bij de kinderrechter wel komen, dat is ook de enige die er recht op heeft het te zien.
Muis66 schreef op 15 juni 2008 @ 18:01:

Misschien is juist het 'pestprotocol' van de school dat zij vinden dat er met de aangifte genoeg is gedaan. Veel scholen roepen dat ze een pestprotocol hebben (volgens mij is dat verplicht, zelfs, maar weet ik niet zeker) maar de uitvoering daarvan is sosm bar slecht. Op de vorige school van Muizelien werd ze gepest (ze is een moeilijk lerend kind, zit nu ook op een speciale school). Ik heb het ik-weet-niet-hoeveel keer aangegeven. Ik stond te boek als die moeder die altijd zeurde dat haar kind zo zielig was en ik moest ophouden want je hoefde maar piep te zeggen en Muizelien was van streek. Toegegeven, dochter houdt van theater, maar ik weet echt wel wanneer ze ongelukkig is.

Voordat een kind naar een speciale school gaat, wordt het onderzocht en wordt er ook meerdere keren een observatie gedaan in de klas. Uit die rapporten kwam onomstotelijk vast te staan dat Muizelien wél gepest werd. Ik heb daarop de zaak aanhangig gemaakt bij de Onderwijsinspectie. Dat ik stelselmatig 'weggewoven' werd, terwijl het nu keihard op papier stond. Ik werd vervolgens ontboden door het hoofd en ze hebben ons tot ver in de wijk horen schreeuwen naar elkaar. Hij was boos dat ik niet naar hem was toegekomen, ik was boos dat hij niet naar MIJ was gekomen na al die klachten die ik deponeerde bij de leerkrachten. Achteraf bezien: hij had wel gelijk, natuurlijk, aan de andere kant, hij werkte parttime als schooldirecteur en de leerkrachten wisten dit soort dingen dus goed voor hem verborgen te houden. Hij gaf ook aan dat hij vond dat zijn personeel hem hierop had moeten attenderen, omdat hij het dan wellicht had kunnen bijsturen en nu op zijn flikker kreeg van het overkoepelend orgaan waar zijn school bij hoort, en de onderwijsinspectie.

Wat ik ermee wil zeggen is, het beleid van scholen is soms ondoorgrondelijk. De school van TO zou feitelijk nog eens een gesprek met alle partijen aan moeten gaan. Ongeacht of de zoon het nu wel of niet gedaan heeft, ongeacht of het nu wel of niet stoeien was, de school moet zich niet ervan afd maken met 'laat de moeder maar aangifte doen'. Daar leert niemand van. De school is nl. wel verantwoordelijk voor het creeeren van een veilige omgeving voor leerlingen.
Uitgangspunt is dat dit gestart is met het pestgedrag van mijn zoon en zijn vriend. Als hij dit gedaan had was er niets aan de hand geweest. Nu is het zo dat de school er klakkeloos vanuit is gegaan dat alles waar was. Mijn zoon en zijn vriend hebben te horen gekregen dat ze "ziek waren in hun hoofd" en hebben geen kans gekregen om hun verhaal te vertellen. Tot op heden nog steeds niet. Als advies hebben ze de moeder gegeven om aangifte te doen zonder dat ze wisten of weten of er daadwerkelijk in tepels is geknepen. En dat vind ik heel erg. Pesters moeten gestraft worden. Maar aangifte doen is weer van een heel andere orde. Trouwens, ook in het telefoongesprek heeft die moeder toegegeven dat ze nog nooit van haar zoon had gehoord dat mijn zoon hem wel eens gepest had. Mijn zoon heeft iets gedaan wat absoluut niet door de beugel kon maar ik heb het gevoel dat hij op iets afgerekend wordt wat niet is gebeurd. Ik vind het zo moeilijk.
fanvanagathachristie schreef op 15 juni 2008 @ 19:06:

[...]

Mijn zoon heeft een stomme fout begaan en ook hij is hier erg van onder de indruk. Ik hoop van harte dat hij dit nooit meer in zijn hoofd haalt. Maar meer kan hij op dit moment niet doen.
Ben je met hem het gesprek aangegaan waarom hij dit gedaan heeft? Dat is misschien wel iets wat je met je zoon kunt doen. Ik weet niet wat je wel en niet gedaan hebt maar hier op het forum blijf je hem toch verdedigen. Ik zou persoonlijk proberen te achterhalen waarom hij dat deed en wat hij nu zelf van het gebeurde (de stoeipartij) en de consequenties vind. Zo kan hij er iets van leren op het moment dat jij zegt : Dat moet je niet doen en er voor de rest niet op ingaat waarom dan is er ook weinig te leren.
Ik denk dat de moeder het zat was dat de school nooit wat uitdeed op de pesterijen tegen haar zoon.Vooral als de school het alleen afdoet met dat ze dan maar aangifte moet doen zegt al genoeg,weinig betrokkenheid van school.Hoop dat ze bij de aangifte ook gelijk vermeld heeft dat de school niets tegen pesten doet.

Bij mijn zoon in de klas stoeien de jongens ook wel eens met elkaar,maar soms gaat dat hardhandiger dan je denkt en wat bij de 1 geen pijn doet doet het bij een ander wel.Mijn zoon doet aan krachttraining en ik heb hem ook al gezegt dat hij voorzichtig moet doen omdat hij zeer sterk is en dat anderen zeer kan doen bij stoeien.Laatst zei hij,heee mam,en gaf me met zijn hand een klap op mijn schouder,voor hem was het een soort welkomsgroetklap maar ik kon het goed voelen terwijl ik heel wat hebben kan en ik kan me dus zeer goed voorstellen dat hij met wat stoeien blauwe plekken en pijn bij een ander kan veroorzaken ook al bedoelt hij het niet zo.

En ik denk dat de moeder van die gepeste jongen niet voor niets aangifte bij de politie doet..........
feeks schreef op 15 juni 2008 @ 19:15:

en tuurlijk ga je als slachtoffer niet zeggen dat hij pijn gedaan is door je zoon en zn vriend, want dan sta je (in puberogen) nog veel meer voor lul als dat je zegt dat het tijdens stoeien is gebeurd. en waarom zou hij jou of zijn lerares moeten bewijzen dat hij blauwe tepels heeft? Nogmaals, die bewijzen zullen bij de kinderrechter wel komen, dat is ook de enige die er recht op heeft het te zien.
Ik ben het niet met je eens. Als je aangifte doet tegen een jongen van 14 moet het wel waar zijn. Ik kan ook wel gaan roepen dat die jongen in de tepels van mijn zoon heeft geknepen terwijl dat niet zo is. De school had ook mijn zoon de kans moeten geven zijn kant van het verhaal te vertellen. Maar goed, mocht de politie er daadwerkelijk iets mee gaan doen dan zal de kinderrechter daar ook bewijzen van willen zien.
.
Even volledig uit de bocht, stel dat je zoon werd beschuldigd van sexuele handelingen, dan zou je dat ook niet geloven want je hebt geen foto's gezien?!?

Je zoon moet nu op de blaren zitten vanwege zijn eigen stomme actie. Jij zegt dat het "tepels knijpen" hetgeen is wat het voor jou zo onwaarschijnlijk maakt, hoezo dat dan? Associeer je dat misschien met sexualiteit want daar heeft het mijn inziens niets mee te maken, eerder met sadisme, iemand erg veel pijn willen doen.
fanvanagathachristie schreef op 15 juni 2008 @ 19:03:

Nee, weet je wat nu mijn grootste punt is? Zowel mijn zoon als vriend weigeren pertinent toe te geven dat ze in die tepels geknepen zo hard dat er blauwe plekken achter bleven. Daar hebben we alleen het woord van die moeder van. De lerares heeft gevraagd of zij die blauwe plekken mocht zien maar die moeder wilde dat niet hebben. Voor de duidelijkheid, mijn zoon en zijn vriend hadden nooit met die jongen moeten stoeien punt. Daar is hij voor gestraft en goed ook. Maar die blauwe plekken worden verder niet bevestigd alleen door die moeder. Ook die jongen zegt dat het hardhandig stoeien was met duwen en trekken. Ik weet gewoon niet wat ik moet geloven nu.
Klaarblijkelijk hebben jouw zoon en zijn vriend toegegeven dat er geknepen is maar denken ze dat het niet hard was. Wat doet het ertoe of er blauwe plekken zijn? Je mist totaal het punt waar het hier om gaat. Als jij op je werk door iemand in je tepels wordt geknepen dan doe je ook aangifte. Daar heb je geen blauwe plekken voor nodig.
Ik hoop dat de moeder van dat jongetje, of de politie, foto's heeft gemaakt. Jouw zoon zal namelijk nooit toegeven of, of dat hij in tepels heeft geknepen want hij denkt dat het zijn woord tegen dat van zijn klasgenootje is. Verder denkt hij dat hij sterk staat, want zijn vriendje zal hem in zijn verhaal steunen.

Als moeder van dat jongetje zou ik mijn verhuizing ook echt niet opschorten omdat dan de mishandelaars van mijn kind wellicht nog een kans zouden krijgen om iets goed te maken...Vreemde gedachte!

Het feit dat dit de eerste keer was dat jouw zoon dit jongetje heeft gepest, wil nog niet zeggen dat hij daarom meteen te hard gestraft wordt. Je zoon weet ook wel dat dit jongetje al langer gepest wordt en hij kiest er zelf voor om daar nog een schepje bovenop te doen. Hij is 14, geen kleuter!

Als een hele klas met kinderen om beurten hetzelfde kind pest, zou er dus nooit eens iemand flink aangepakt mogen worden omdat het elke keer een andere pester was?

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je als moeder verongelijkt reageert, maar 'wake up and smell the coffee'.

Ik snap eigenlijk niet waarom je pertinent niet wilt geloven dat er in tepels geknepen is...Als er geschopt en geslagen was, had je het wel geloofd?
extrahalo schreef op 15 juni 2008 @ 19:22:

Dat jouw zoon en zijn vriend niet gehoord zijn, is de school aan te rekenen. Ik vraag me af of er wel een echt gesprek is geweest met school en je zoon, of alleen de mededeling dat ze ziek in hun hoofd zijn?

Is dit wat je zelf hebt vernomen van een docent/mentor of directeur, of is dit wat je zoon heeft verteld...

Mijn ervaring is dat pubers soms een gesprek van een uur 'niets' noemen, alleen al omdat het niet de uitkomst had die zij hadden gewenst.
lotte74 schreef op 15 juni 2008 @ 19:25:

iemand erg veel pijn willen doen.

En jongetjes van 14, pubers, leren net een hoop over sexualiteit (waar dit overigens niets mee te maken heeft) en hebben waarschijnlijk dus ook geleerd dat tepels erg gevoelig zijn...iets dat ze voor de puberteit vaak nog niet echt weten...

Om iemand dus inderdaad flink pijn te doen moet je in de tepel-area zijn...

*of elders, maar laten we die kids niet op ideetjes brengen. 8-P *
Als mijn zoon van 10 naar de supermarkt gaat met een paar vriendjes en een van die vriendjes wordt gesnapt bij een diefstalletje, dan zal mijn zoon ook op zijn donder krijgen en dat ik vind ik vanzelfsprekend; had hij maar niet mee moeten gaan. Een goede les, toch?

Fanvan, heb je al eens aan je zoon gevraagd wat hij er zelf van vindt, dat er aangifte is gedaan? Is hij net zo verontwaardigd als jij (nu inmiddels wel waarschijnlijk; hij neemt jouw reactie graag over denk ik) over die aangifte? Als hij echt vindt dat dit onrecht is, kun je misschien met hem en die andere "dader" zelf een verklaring afleggen op het politiebureau. Maar als hij zijn schouders ophaalt, zit er misschien wel waarheid in het verhaal van de moeder en dan moet je die aangifte maar laten voor wat die is en het als een grote waarschuwing beschouwen.
Fan, persoonlijk, als ik de aandacht wilde vestigen op pesten en er was niet echt iets gebeurd dan zou ik zeggen dat mijn zoon geduwd of geslagen was. Om toe te geven dat je kind in de tepels geknepen is (wat toch een beetje taboe is), dat bedenk je niet zo maar. Zie ook niet in dat de moeder dat moet "bewijzen".

Laten we de rollen omdraaien. Jouw zoon is in de tepels geknepen en de moeder van de knijper wil bewijs zien door foto's of in levende lijve. Sorry, maar dan zou je de moeder van de knijper toch wat doen???

Het is een levensles voor je zoon en hoe moeilijk je dat vind, ik denk dat je het zo moet zien en het naast je neer moet leggen. Hij zal echt nog wel vaker dingen doen die niet door de bocht kunnen (doet iedereen toch) en je kunt niet steeds met oogkleppen daarop reageren. Door het te negeren leert je kind niet, haal het positieve eruit om er achter te komen wat er in je kind omgaat en voor hem om te weten dat je van hem houdt, no matter what, zo lang hij maar eerlijk is.
mararoulette schreef op 15 juni 2008 @ 18:00:

[...]

Dat kan ik mij best voorstellen, ik heb zelf geen kinderen en ik weet niet wat ikzelf zou doen hoor. Maar goed ik vraag mij wel af waarom het nu bij een zwakkere niet kan.. snap je wat ik bedoel?

Wat heeft hij dan wel eerder gedaan wat je onder misdragen verstond maar wel tolereerde. Ik hoef het niet perse te weten maar het is misschien wel handig om dat voor jezelf op een rijtje te krijgen. Wellicht is het 'stoeien' met een mindere maar een klein stapje van de vorige misdragingen. Waarmee ik overgens niet mee wil zeggen dat je zoon hierdoor een verschrikkelijk ventje is of iets in die trant.
Ik noemde al iets in mijn openingspost een voorbeeld. Maar ik kwam er laatst bv achter dat hij tegen de school had gezegd dat hij om 10.00 uur bij de dokter moest zijn maar dat was dus 10.15 uur. Dat soort dingen maar ik vind iemand pesten van een heel andere orde. :-|
fanvanagathachristie schreef op 15 juni 2008 @ 19:45:

dat hij tegen de school had gezegd dat hij om 10.00 uur bij de dokter moest zijn maar dat was dus 10.15 uur.

Ja, dat is van een andere orde, maar geeft wel aan dat hij liegt.

Hij zou dus ook kunnen liegen over het 'tepelknijpen'.

Ik geef alleen aan wat 'zou kunnen'...
Fanvan, gun je zoon zijn fouten (en de gevolgen daarvan!!). Hij zal als hij verder echt zo eerlijk is als jij denkt, alleen maar een "beter" mens worden van dit verhaal; hij zal zich wel drie keer beraden voordat hij nog eens een gemene stoeipartij aangaat of iets dergelijks.
Als er aangifte gedaan is, hebben ze op het politieburo toch zeker moeten bewijzen dat die knul er blauwe plekken aan over gehouden heeft.... ?? Toch?????? Ik kan me niet voorstellen dat een agent dat zonder bewijs zomaar aanneemt.
Als er aangifte wordt gedaan van mishandeling, wordt er op het politiebureau zeer zeker gekeken naar de verwondingen en waarschijnlijk worden er dan notities en/foto's van gemaakt.
bloempje797 schreef op 15 juni 2008 @ 19:44:

Fan, persoonlijk, als ik de aandacht wilde vestigen op pesten en er was niet echt iets gebeurd dan zou ik zeggen dat mijn zoon geduwd of geslagen was. Om toe te geven dat je kind in de tepels geknepen is (wat toch een beetje taboe is), dat bedenk je niet zo maar. Zie ook niet in dat de moeder dat moet "bewijzen".

Laten we de rollen omdraaien. Jouw zoon is in de tepels geknepen en de moeder van de knijper wil bewijs zien door foto's of in levende lijve. Sorry, maar dan zou je de moeder van de knijper toch wat doen???

Het is een levensles voor je zoon en hoe moeilijk je dat vind, ik denk dat je het zo moet zien en het naast je neer moet leggen. Hij zal echt nog wel vaker dingen doen die niet door de bocht kunnen (doet iedereen toch) en je kunt niet steeds met oogkleppen daarop reageren. Door het te negeren leert je kind niet, haal het positieve eruit om er achter te komen wat er in je kind omgaat en voor hem om te weten dat je van hem houdt, no matter what, zo lang hij maar eerlijk is.

Ik heb op m'n gemak alle reacties doorgelezen en 1 en ander op een rijtje gezet. Mijn zoon is zwaar de fout in gegaan en is daarvoor gestraft. Hij weet trouwens ook niet of ik wil weten of het waar is of niet. Je moet van anderen afblijven zo simpel. Dit is de eerste keer dat het gebeurd is en er is aangifte gedaan. Ik zal mijn zoon niet afvallen en altijd achter 'm blijven staan. Of hij het nu wel of niet gedaan heeft laat hem maar flink schrikken als hij op het bureau moet komen want hoe je het draait of keert hij heeft gepest ook al voelt hij dit niet zo.

En met dergelijk gedrag moet je korte metten maken anders word een leuke jongen wel een rotjoch. Nog steeds ben ik heel geschokt en naar ervan maar inderdaad, aangifte doen kost veel tijd en is ook heel naar voor het slachtoffer. Dat doe je niet zomaar eerlijk is eerlijk. Ik hoop echt van harte dat zowel mijn zoon als zijn vriend een wijze les heeft geleerd. Mijn zoon heeft dit niet nodig om stoer te zijn. Je bent juist veel stoerder als je er niet aan meedoet. En wat ik nog meer hoop is dat die andere jongen dit een plekje kan geven :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven