Geld & Recht alle pijlers

KOT verplicht op rekening KDV laten storten?

12-10-2013 17:54 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik het contract binnengekregen van het kinderdagverblijf waar ik gebruik van ga maken als mijn verlof is afgelopen. In dit contract staat een clausule die mij verbaast. Ik ben verplicht de kinderopvangtoeslag rechtstreeks op rekening van het KDV te laten storten door de Belastingdienst. Als ik daar niet mee akkoord ga, kan mijn kind niet geplaatst worden. Is dit normaal? Wat zijn de voor- en nadelen? Ik houd niet zo van dit soort verplichtingen waar een ander aan mijn geld zit, maar als dit de normaalste zaak van de wereld is, zal ik mij maar schikken
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gehad maar gewoon aangegeven: nvt en toen ze erom vroegen dat ik geen kot krijg of aanvraag. Was verhaal klaar



Was niet zo maar ik wilde dat niet doorstorten aan hun om bovengenoemde redenen
Alle reacties Link kopieren
Mijn opvang bood het als service aan, was niet verplicht. Heb er altijd gebruik van gemaakt en nooit een probleem. Kreeg iedere maand een rekening waar de kot in mindering was gebracht. Jaarafrekening ging gewoon via m'n eigen rekeningnummer.

Het enige wat wel verplichte was, was een automatische incasso
Wie wind zaait zal storm oogsten
Alle reacties Link kopieren
Nooitnooitnooit doen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Absoluut nooit doen. Nimbus geeft al aan waarom.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zeggen dat je teveel verdient om voor kot in aanmerking te komen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet doen.



Bij mijn gastouderbureau werd het ook als 'service' aangeboden. Dan hadden ze wel mijn gegevens nodig van Digi-D, regelde alles met de belastingdienst. Ze deden ook alsof het de normaalste zaak van de wereld was.



En het wachtwoord etc van de Digi-D kwam dan ergens in een kluisje op het hoofdkantoor te liggen..





Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat er mensen zijn die zo dom zijn om dat te doen..
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op 12 oktober 2013 @ 19:11:

Reglisse, de belastingdienst mag over de definitieve berekening 5 jaar doen. Dus wat dat betreft zijn ze erg snel geweest met de berekening van 2011. Als je eerder een herziene berekening wilt ontvangen, dan kun je voor 1 april van het jaar volgend op het toeslagjaar de definitieve gegevens doorgeven, dus wat voor uren je hebt afgenomen en je inkomen van je aangifte inkomstenbelasting.Wat handig, bedankt voor de tip! Is nu voor 2012 te laat helaas. Ik heb echt geen idee of ik moet bijbetalen of terugbetalen en het gaat om grote bedragen. (Wisseling van baan, wisseling van kdv, wisseling van opvanguren. Alles netjes doorgegeven, maar weet toch niet of het wel helemaal goed is gekomen met de toeslag).
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebeld met het KDV, dat ik de KOT liever in eigen beheer houd. Was geen enkel probleem. Ehm, okee? Waarom dan die zin dat het kind niet geplaatst kan worden als ik de KOT niet bij hen laat storten? Nou ja, ik vind het prima hoor. De clausule wordt doorgehaald.

Bedankt voor alle adviezen!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik niet doen. Je laat je salaris ook niet rechtstreeks overmaken naar de bank voor je hypotheek of huur?



Wij krijgen elke maand netjes een rekening en die betaal ik gewoon. De KOT krijg ik gewoon op mijn rekening gestort. Willen ze het anders dan zou ik lekker een andere KDV zoeken. Je hebt keus zat tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
quote:rodina schreef op 13 oktober 2013 @ 21:18:

Zeker niet doen.



Bij mijn gastouderbureau werd het ook als 'service' aangeboden. Dan hadden ze wel mijn gegevens nodig van Digi-D, regelde alles met de belastingdienst. Ze deden ook alsof het de normaalste zaak van de wereld was.



En het wachtwoord etc van de Digi-D kwam dan ergens in een kluisje op het hoofdkantoor te liggen..



ik werk zelf op Financiën van een grote kov instelling en dat is echt onzin, nooit doen. Ze hebben je DigiD alleen nodig als ze je helpen met aanvragen.



To, kov wilt risico beperken. Ze kunnen zoveel willen. Het is een wassen neus, zekerheid hebben ze niet, rekeningnummer kan je volg dag bij wijze van spreken wee4r gewijzigd hebben bij Belastingdienst.



In deze tijd geen risico nemen en geld op eigen rekening laten storten hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:ClaudeFiolle schreef op 14 oktober 2013 @ 15:02:

Vandaag gebeld met het KDV, dat ik de KOT liever in eigen beheer houd. Was geen enkel probleem. Ehm, okee? Waarom dan die zin dat het kind niet geplaatst kan worden als ik de KOT niet bij hen laat storten? Nou ja, ik vind het prima hoor. De clausule wordt doorgehaald.

Bedankt voor alle adviezen!Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven